Κρουαζιέρα θα σε πάω στη Θεσσαλονίκη και το 2012
7 Νοεμβρίου 2011
«Πανιά ανοίγει» για τον ΟΛΘ η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας ενισχύοντας τις προσδοκίες ότι η αύξηση της τάξεως του 30% που καταγράφηκε το 2011 στον τουρισμό ξένης κρουαζιέρας θα έχει συνέχεια.
της Άννης Καρολίδου
Καρπούς έδωσε, μέσα σε λίγους μήνες, η δραστηριοποίηση της διοίκησης του ΟΛΘ με σκοπό να ενταχθεί η Θεσσαλονίκη στον παγκόσμια χάρτη του τουρισμού κρουαζιέρας. Ο ΟΛΘ, σε συνεργασία με το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τον Εμπορικό Σύλλογο και το Δήμο, πέτυχαν στη φετινή θερινή σεζόν να αυξηθεί κατά 30% ο αριθμός των ξένων τουριστών, που επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη.
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη 11.000 ξένοι τουρίστες, με τους Γερμανούς, να φτάνουν στις 6.000, με αποτέλεσμα να βρίσκονται στην πρώτη θέση, ενώ η πόλη σαν τουριστικός προορισμός «άνοιξε» και για τις αγορές του Ισραήλ και της Τουρκίας.
Ήδη ο ΟΛΘ μεθοδεύει καμπάνια στοχευμένης προβολής της Θεσσαλονίκης σε tour operators και δυνητικούς επιβάτες του εξωτερικού, ενώ όλα δείχνουν ότι η ερχόμενη σεζόν θα κινηθεί ανοδικά καθώς στα τέλη Νοεμβρίου πρόκειται να επισκεφθεί το λιμάνι διευθυντικό στέλεχος της Aida Cruises, που φέτος συμπεριέλαβε τη Θεσσαλονίκη στις οργανωμένες κρουαζιέρες. Τον πήχυ των προσδοκιών ανεβάζουν οι πληροφορίες ότι το 2012 στα κρηπιδώματα του ΟΛΘ θα «πιάσει» ένα από τα 16 κρουαζιερόπλοια της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εταιρείας κρουαζιέρας, της Costa Crociere.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι πλέον μέλος της Μεσογειακής Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας, της Medcruise, πέτυχε φέτος να προσελκύσει τη μεγάλη εταιρεία αγγλογερμανικών συμφερόντων Aida Cruises, την ισραηλινή Μano Shipping και την Ocean Majesty, η οποία έφερε στην πόλη σημαντικό αριθμό Τούρκων τουριστών.
Παράλληλα με την κρουαζιέρα, στο διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου, ανοδικά κινήθηκε για τον ΟΛΘ και η διακίνηση εμπορευμάτων, με τη μεγαλύτερη ώθηση να δίνουν τα containers που καταγράφουν αύξηση της τάξης του 11,26%. Η αύξηση κυρίως οφείλεται στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών από επιχειρήσεις που βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή Θεσσαλονίκης αλλά και την αύξηση στα φορτία προς και από τα Σκόπια, που έχουν το 80% της διακίνησης transit, που αφορά κυρίως σε μεταλλεύματα και προϊόντα χάλυβα, με το υπόλοιπο 20% να είναι εμπορευματοκιβώτια προς και από νότια Σερβία και νότια Βουλγαρία.
Στο 9μηνο, το συμβατικό φορτίο, που πέρυσι είχε εκτοξευτεί, είχε μείωση της τάξης του 10,39%, η οποία όμως αναμένεται να απορροφηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς στο επόμενο διάστημα θα πιάσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεγάλα πλοία με φορτία σιδηρομεταλλευμάτων και κάρβουνο.
Η κατηγορία φορτίων που δέχθηκε μεγάλο πλήγμα από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου, είναι αυτή των υγρών καυσίμων που κατέγραψε μείωση κοντά στο 34%.
πηγή: voria.gr