Ένας φυσικός μιλάει για τ’ άστρα Σε ένα κοσμικό ταξίδι θα παρασύρει ο αστροφυσικός Κριστόφ Γκαλφάρ το κοινό της Βόρειας Ελλάδας
3 Νοεμβρίου 2011
Το αεροπλάνο που μετέφερε τον γάλλο αστροφυσικό Κριστόφ Γκαλφάρπροσγειωνόταν στην Αθήνα την ώρα που η αναγγελία διεξαγωγής δημοψηφίσματος για τη νέα δανειακή σύμβαση προκαλούσε αναστάτωση στην ελληνική κοινωνία. «Δεν ασχολούμαι με την πολιτική» μας έλεγε αργότερα ο παλαιός φοιτητής του θρυλικού Στίβεν Χόκινγκ στο Κέιμπριτζ, ο οποίος δήλωσε απογοητευμένος από τους σύγχρονους πολιτικούς στο σύνολό τους.
Οι τελευταίες ελπίδες του στον Μπαράκ Ομπάμα ως ηγέτη με πρόθεση για ριζοσπαστικές ανθρωποκεντρικές μεταρρυθμίσεις, διαψεύσθηκαν. Παρ’ όλα αυτά, τον διακατέχει μια μεταδοτική αισιοδοξία για το μέλλον, του είδους που συναντά συχνά κανείς στους επιστήμονες που εντρυφούν στα μυστήρια του σύμπαντος και πιστεύουν στη διάρκεια της ζωής. Επιπλέον, έχει πολλή εμπιστοσύνη στα παιδιά και στους νέους, που τον εκπλήσσουν διαρκώς με την περιέργειά τους, τον ζήλο για μάθηση και την ανταπόκριση στη γνώση.
Πατέρας ενός αγοριού δύο μηνών, ο Κριστόφ Γκαλφάρ υποστηρίζει ότι, αν η οικονομικοπολιτική κρίση σαρώσει τα πάντα στο πέρασμά της, η νέα γενιά μπορεί, μέσα σε μόλις μία δεκαετία, να στήσει στα πόδια του έναν καινούργιο κόσμο.«Λέμε ότι τα παιδιά δεν βλέπουν μέλλον μπροστά τους. Αυτό είναι δική μας ερμηνεία, δική μας προβολή. Τα παιδιά δεν διανοούνται ότι δεν υπάρχει μέλλον, και έχουν όραμα γι’ αυτό», εξηγεί και τον πιστεύουμε. Εδώ και χρόνια παρουσιάζει τα μυστήρια της ζωής σε πολυπληθή νεανικά ακροατήρια εντός και εκτός Γαλλίας και γνωρίζει καλά την ψυχολογία και τις δυνατότητες των νέων της εποχής μας.
Παράλληλα συνεχίζει την έρευνά του για τις μαύρες τρύπες -που τον είχαν απασχολήσει στο διδακτορικό του στο Κέιμπριτζ-, στην οποία θα επανέλθει μόλις ολοκληρώσει το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας του. «Δεν έχω παρατήσει την έρευνα», σπεύδει να διευκρινίσει όταν τον ρωτούμε, «με ενθουσιάζει όμως το ενδιαφέρον των παιδιών για την επιστήμη και σκοπεύω να ασχοληθώ περισσότερο με τη μετάδοση επιστημονικών γνώσεων σε μαθητές, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι η δική μου έρευνα θα συνεχιστεί με πιο αργούς ρυθμούς».
πηγή: Τρελο-Γιάννης