Ποιοι κλάδοι έχουν προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα
3 Νοεμβρίου 2011
Τι προκύπτει από την έρευνα της Focus Bari για λογαριασμό του περιοδικού Καινοτομία και Ανάπτυξη, σχετικά με τις προοπτικές εξόδου των επιχειρήσεων από την κρίση.
Ο τουρισμός, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα Νέα Μέσα (New Media) είναι οι τρεις κλάδοι με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης και εξόδου από την κρίση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας της εταιρείας Focus Bariγια λογαριασμό του περιοδικού «Καινοτομία και Ανάπτυξη», που θα παρουσιαστεί στο πολυσυνέδριο KA-Businnes, το Σάββατο, στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 100 επιχειρήσεων από Αθήνα και Θεσσαλονίκη στον χώρο του εμπορίου, του τουρισμού και των ασφαλίσεων, οι κλάδοι που έχουν προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα είναι οι εξής (ποσοστό επί των απαντήσεων):
– Τουρισμός 89%
– Ηλεκτρονικό εμπόριο 82%
– Νέα Μέσα (New Media) 51%
– Πληροφορική 43%
– Τρόφιμα – ποτά 32%
– Τηλεπικοινωνίες 25%
– Διαφήμιση 23%
– Υγεία 22%
– Βιομηχανία 18%
Να σημειωθεί ότι σε εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά βρίσκονται οι κλάδοι του λιανεμπορίου και των παραδοσιακών ΜΜΕ.
Το 85% των ερωτηθέντων βλέπει ως διέξοδο από την κρίση την καινοτομία, το 70% την αποτελεσματικότερη παραγωγή, το 68% την επέκταση σε νέες αγορές και το 32% τις επιχορηγήσεις.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν επηρεαστεί από την κρίση, ενώ τα σημαντικότερα προβλήματα που απάντησαν ότι αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες είναι η έλλειψη ρευστότητας, που πλήττει το 91% των επιχειρήσεων, η έλλειψη κεφαλαίων κίνησης (78%), το ασταθές φορολογικό και εργασιακό περιβάλλον (73%), οι μειωμένοι τζίροι και ζήτηση (56%) και οι συνεχιζόμενες απεργίες (33%).
Για να αντιμετωπίσουν το δυσμενές περιβάλλον της κρίσης σχεδόν μία στις δύο επιχειρήσεις προχωράει σε μειώσεις μισθών και απολύσεις ενώ περίπου 9 στις 10 μειώνουν δραστικά τις δαπάνες τους. Ειδικότερα, σε περικοπή των εξόδων έχει προχωρήσει το 88% των επιχειρήσεων, έμφαση σε νέα προϊόντα δίνει το 63%, σε μειώσεις προσωπικού και μισθών προχωρούν το 49% και 44% αντίστοιχα, το 35% καταφεύγει στην αποτελεσματικότερη παραγωγή και το 33% βλέπει τις αγορές του εξωτερικού.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε πολυσυνέδριο που θα πραγματοποιήσει το Σαββατοκύριακο το περιοδικό «Καινοτομία και Ανάπτυξη».
πηγή: voria.gr