Οι (απερίσκεπτες) πράξεις μας κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχουν συνέπειες
23 Νοεμβρίου 2021
Η εκστρατεία της ΑΗΚ με μότο «Για τη δική μας ασφάλεια και εκείνων που αγαπάμε, σκεφτόμαστε και νοιαζόμαστε» μάς υπενθυμίζει τα αυτονόητα.
Κεντρική φωτογραφία από Pexels
Η εκστρατεία της ΑΗΚ με μότο «Για τη δική μας ασφάλεια και εκείνων που αγαπάμε, σκεφτόμαστε και νοιαζόμαστε» επικεντρώνεται στην ενημέρωση του κοινού για την ταχύτητα, τη ζώνη ασφαλείας (και) για τα παιδιά, τη χρήση κράνους, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και τη χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια όλων όσοι κυκλοφορούν στους δρόμους.
Ωστόσο, μερικές φορές τείνουμε να ξεχνάμε τα αυτονόητα οπότε μαζέψαμε μερικά (πιθανώς) άγνωστα facts για τις προαναφερόμενες συμπεριφορές των οδηγών που θα σε πείσουν να εφαρμόζεις σωστά τον ΚΟΚ για να φτάνεις στον προορισμό σου σώος και αβλαβής.
Χρήση κινητού
– Σύμφωνα με μία έρευνα ο λιγότερος χρόνος που χρειάζεσαι για να στείλεις ένα μήνυμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι 5 δευτερόλεπτα. Αν ταξιδεύεις με 88 χλμ. την ώρα, η απόσταση που διανύεις βλέποντας την οθόνη του κινητού αντί τον δρόμο ισούται περίπου με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
– 19% των οδηγών παραδέχτηκαν πως χρησιμοποιούσαν το κινητό τους καθώς οδηγούσαν.
– Η σύγχρονη κοινωνία είναι εθισμένη στα κινητά τηλέφωνα. Δεν μπορούμε να αντέξουμε ένα 24ωρο χωρίς αυτά. Ο εθισμός αυτός οδηγεί σε περισσότερα περιστατικά χρήσης του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης καταλήγοντας σε περισσότερα τροχαία ατυχήματα λόγω της χρήσης του.
Επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών κατά την οδήγηση
– Ο μέσος οδηγός έχει οδηγήσει περίπου 80 φορές μεθυσμένος πριν τον «γράψουν» για πρώτη φορά.
– Στις ΗΠΑ κάθε 51 λεπτά ή 27 φορές την ημέρα, κάποιος χάνει τη ζωή του λόγω ενός μεθυσμένου οδηγού.
– Το 1/3 των δυστυχημάτων συμπεριλαμβάνουν έναν μεθυσμένο οδηγό.
– Το αλκοόλ η μαριχουάνα και άλλα ναρκωτικά μειώνουν την ικανότητα του οδηγού να συντονιστεί, να κρίνει και να αντιδράσει.
– Η κοκαΐνη και μεθαμεταμίνη κάνουν τους οδηγούς πιο επιθετικούς και παράτολμους.
– Η χρήση δύο ή περισσότερων ουσιών (συμπεριλαμβανομένου και του αλκοόλ) μπορεί να ενισχύσει τις επιδράσεις κάθε ουσίας που έχει ήδη καταναλώσει ο οδηγός.
Εφαρμογή Ζώνης Ασφαλείας
– Ο νόμος για την υποχρεωτική εφαρμογή της ζώνης ασφαλείας στην Ευρώπη εφαρμόστηκε μόλις το 2006.
-Το σύστημα των αερόσακων του αυτοκινήτου είναι εντελώς άχρηστο αν δεν φοράς ζώνη.
– Στην περίπτωση ατυχήματος, οι επιβάτες που δεν φοράνε ζώνη έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πεταχτούν έξω από το παράθυρο πριν την ενεργοποίηση των αερόσακων σε σχέση με αυτούς που φοράνε ζώνη.
– Περίπου 35 άτομα την ημέρα σώζονται επειδή φοράνε ζώνη.
Χρήση κράνους
– Ένας από τα συχνότερα αίτια θανάτου για τους μοτοσικλετιστές είναι τα εγκεφαλικά τραύματα. Μια έρευνα από το πανεπιστήμιο John Hopkins έδειξε πως τα εγκεφαλικά τραύματα μειώνονται κατά 65% όταν ο οδηγός της μηχανής φοράει κράνος. Ενώ τα τροχαία δυστυχήματα που συμπεριλαμβάνουν μηχανές μειώνονται κατά 37%.
Πηγή: city.sigmalive.com