Rafnar 1100: Στα χέρια του Λιμενικού το πρώτο από τα νέα, αβύθιστα σκάφη που ναυπηγούνται στην Ελλάδα
12 Ιουλίου 2020
Παραδόθηκε στο Λιμενικό Σώμα, το απόγευμα της Πέμπτης, από την RAFNAR Hellas, το πρώτο από τα 10 (5+5) σκάφη τύπου Rafnar 1100, στο πλαίσιο δωρεάς της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Κώστας Μαυραγάνης
RAFNAR HELLAS
Πρόκειται για σκάφη ισλανδικής σχεδίασης που ναυπηγούνται στην Ελλάδα από τη RAFNAR Hellas. Τα Rafnar 1100 αποτελούν ταχύπλοα ειδικών αποστολών, με ειδική σχεδίαση που τα καθιστά αυτο-ανατρεπόμενα, παντός καιρού και αβύθιστο. Διαθέτουν, μεταξύ άλλων, θερμικές κάμερες, αντιβαλλιστική προστασία στην καμπίνα και στα παράθυρα ενώ το εσωτερικό τους μπορεί να διασκευαστεί για τη μεταφορά ασθενών και τραυματιών.
H RAFNAR Hellas αποτελεί μέρος του RAFNAR Maritime Group: Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο ναυπηγείο το οποίο εδρεύει στο Βιομηχανικό Πάρκο της Κερατέας. Όπως είπε στη HuffPost Greece o Παντελής Στούμπης, managing director της εταιρείας, παράγει βινυλεστερικά σκάφη της ισλανδικής RAFNAR από 8.5 έως 15 μέτρα. «Αποτελεί την μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της RAFNAR σε παγκόσμιο επίπεδο, εξυπηρετώντας αγορές αναψυχής αλλά και στρατιωτικές σε Αμερική, Αυστραλία, Ελλάδα, Μέση Ανατολή, Μονακό, Ινδονησία και Νέα Ζηλανδία. Απασχολεί 24 άτομα τα οποία φέρουν πολυετή εμπειρία στην ναυπήγηση σκαφών καθώς και σε ιδιαίτερες και σύγχρονες μεθόδους παραγωγής όπως η τεχνική του vacuum infusion», σημείωσε ο κ. Στούμπης.
RAFNAR-HELLAS
.
Η συμφωνία για τα σκάφη του Λιμενικού
Η δωρεά της ΕΕΕ περιλαμβάνει την προμηθεια 10 σκαφών (5+5) Rafnar 1100 Tactical. Όπως είπε ο κ. Στούμπης, τα σκάφη αυτά φέρουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, συστήματα κρυπτογραφημένης μεταδοσης, θερμική κάμερα, ραντάρ μακράς εμβέλειας, δύο μηχανές Mercury 450 Racing, αλλά και αντιβαλλιστική προστασία καμπίνας επιπέδου ΙΙΙ.
RAFNAR HELLAS
«Τα προς παράδοση Rafnar 1100 Tactical υπερκαλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές του Λιμενικού Σώματος, καθώς ο συνδυασμός των υψηλών επιδόσεων, αξιοπλοΐας και προσφερομένου εξοπλισμού είναι καθ′ όλα συμβατός με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Σώματος. Τα εν λόγω σκάφη θα αποτελούν με σιγουριά το πλεον αξιόπλοο και ικανό σκάφος στον στόλο του Λιμενικου Σωματος. Τέλος η σχεδίαση του σκάφους φέρει την ανώτατη πιστοποίηση για τον τύπο σκάφους – Lloyds Special Service Craft» τόνισε ο κ. Στούμπης.
Όπως συμπλήρωσε, η πατέντα της σχεδίασης της γάστρας των σκαφών Rafnar καθώς και ο ιδιαίτερος τρόπος κατασκευής τα καθιστoύν αβύθιστα, αυτο-ανατρεπόμενα και σκάφη υψηλών επιδόσεων τα οποία μπορούν να επιχειρήσουν με ασφάλεια και υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 κόμβων) κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
«Ενδεικτικά, η πατέντα της γάστρας προσφέρει 20 φορές λιγότερο “wave slamming” απο τον ανταγωνισμό» σημείωσε σχετικά. Αξίζει να σημειωθεί πως ο συγκεκριμένος τύπος χρησιμοποιείται ευρέως στο ναυτικό της Ισλανδίας και μονάδες Έρευνας και Διάσωσης σκανδιναβικών χωρών, αλλά και στις Ειδικές Δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού. Επίσης, χρησιμοποιείται σε χώρες της Μέσης Ανατολής, καθώς και σε διάφορους πελάτες της ιδιωτικής αγοράς ανά τον κόσμο.
RAFNAR HELLAS
Κινητικότητα στον ναυπηγικό τομέα
Εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία δημιουργείται μια σχετική αισιοδοξία όσον αφορά στην αναζωογόνηση του ναυπηγικού τομέα στη χώρα μας- με αφορμή και τις πρόσφατες κινήσεις της ONEX στην Ελλάδα (ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου και, πλέον, Ελευσίνας)- ο κ. Στούμπης υπογράμμισε πως πρόκειται για έναν χώρο στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να διαπρέψει, χάρη στην κατάρτιση του προσωπικού και τις υπάρχουσες υποδομές: «Οι κινήσεις της ΟΝΕΧ αποτελούν εξαιρετικό παράδειγμα για τον παραγωγικό τομέα και την βιομηχανία της χώρας μας. Η Ελλάδα μπορεί να ναυπηγήσει και να επιτύχει εξαιρετική ποιότητα, καθώς έχει και το εξειδικευμένο προσωπικό και τις απαιτούμενες υποδομές».
Όσον αφορά στα σχέδια για το προσεχές μέλλον, ο κ. Στούμπης ανέφερε πως τo RAFNAR Maritime Group μέσω του διεθνούς δικτύου επιδιώκει την εδραίωση της μάρκας στις πιο απαιτητικές και premium αγορές – στρατιωτικές και αναψυχής: «Οι επενδύσεις του Group σε έρευνα και ανάπτυξη έχουν ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, έχοντας ως στόχο την συνεχή ανάπτυξη. Πρόσφατα παρουσιάστηκε και το νέο μας μοντέλο, Rafnar 1430, το οποίο αποτελεί την ναυαρχίδα του στόλου».
Πηγή: huffingtonpost.gr