Αφελληνισμό των σχολείων της Θράκης απαιτούν οι εγκάθετοι και η Δραγώνα τούς ακούει.
12 Ιουλίου 2010
Η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας δεν αντέδρασε όταν αξίωναν μπροστά της, τουρκικό σύστημα εκπαίδευσης στα μειονοτικά σχολεία παράλληλα με την ίδρυση «Τουρκοακαδημίας»!
Τον χαβά της φαίνεται ότι συνεχίζει η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κυρία Θάλεια Δραγώνα. Σε ειδική ημερίδα που διοργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Κομοτηνή για τη μειονοτυαί παιδεία, εγκάθετοι της Αγκυρας έστησαν το δικό τους πανηγύρι με στόχο να δημιουργήσουν εντυπώσεις: συγκεντρώθηκαν στον χώρο και απαίτησαν να αναλάβει η Τουρκία με δικά της βιβλία και εκπαιδευτικό σύστημα την εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία της Ελλάδας! Σε αυτές τις απίθανες αξιώσεις η κυρία Δραγώνα δεν αντέδρασε καν…
Το Σάββατο 26 Ιουνίου, το υπουργείο Παιδείας διοργάνωσε στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας Ροδόπης ημερίδα με θέμα «Η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης. Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον». Εισηγητές ήταν μεταξύ άλλων οι μουσουλμάνοι βουλευτές κύριοι Αχμέτ Χατζηοσμάν και Τσετίν Μαντατζή, υπεύθυνοι φορέων και πανεπιστημιακοί.
Τόσο η εισαγωγική ομιλία της ημερίδας όσο και η καταληκτική πραγματοποιήθηκαν από την κυρία Δραγώνα, ενώ τοποθετήσεις έγιναν και από πρώην μειονοτικούς βουλευτές (Φαηκογλου, Ιλχάν, Μουσταφά), αλλά και από επικεφαλής διδασκαλικών και μη μειονοτικών συλλόγων.
Οπως επισημαίνει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Χάρηκ Κουσινίδης, πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Εβρου, η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη από μειονοτικούς, παράγοντες εμπλεκόμενους με τη μειονοτική εκπαίδευση καθώς και εκπροσώπους του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής.
Στη διάρκεια των τοποθετήσεων ακούστηκαν απόψείς όπως π.χ. ότι πρέπει τα βιβλία να έρχονται από την Τουρκία, με την κυρία Δραγώνα απλώς να ακούει.
Ο κ. Νεκτάριος Δαπέρογλου, ιστορικός αναλυτής, υπογραμμίζει μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» ότι η εκδήλωση έμοιαζε με απόπειρα να αποκτήσουν λαϊκό έρεισμα κάποιες προσπάθειες που κάνει το υπουργείο για αλλαγές στη μειονοτική εκπαίδευση, οι οποίες εξυπηρετούν την Τουρκία.
Σύμφωνα με παρευρισκόμενοι, οι διάφοροι ομιλητές ζήτησαν τον πλήρη έλεγχο της εκπαίδευσης και των δασκάλων είτε νέα ακαδημία στη Θράκη, όπου η ελληνική και η τουρκική γλώσσα θα είναι ισότιμες και τα βιβλία, τα σεμινάρια κ.λπ. θα προέρχονται από την Τουρκία.
Η αντίδραση
Εκπαιδευτικοί από τον Εβρο που ήταν παρόντες αντέδρασαν μοιράζοντας φυλλάδια.
«Καταγγέλλουμε με τον κατηγορηματικότερο τρόπο τη σημερινή ψευδοεκπαιδευτική ημερίδα που διυλίζει τον τουρκόφωνο κώνωπα και καταπίνει την κάμηλο της μειονοτικής απαιδευσίας.
Ως Ελληνες εκπαιδευτικοί, νιώθουμε ντροπή για την τακτική αυτή του υπουργείου (μη εθνικής) Παιδείας, το οποίο έρχεται να πολιτικοποιήσει και να μεταθέσει ένα ζήτημα της ευθύνης της ελληνικής πολιτείας σε διακύβευμα ισορροπιών με “εκπροσώπους” που οι προτεραιότητες τους βρίσκονται σε άλλους χώρους – για να μην πούμε και σε… άλλες χώρες».
Η ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ του υπουργείου Παιδείας κυρία Θάλεια Δραγώνα κατάφερε, με τη σιωπή της αυτή τη φορά, να γίνει κεντρικό πρόσωπο σε μία ακόμη ανθελληνική πρόκληση των εγκάθετων της Αγκυρα» στη Θράκη
7 ΠΑΡΑΛΟΓΕΣ ΑΞΙΩΣΕΙΣ
Οι 7 «εντολές» των μειονοτικών
Στην αναφορά που παρέλαβε η κυρία Δραγώνα από επιτροπή της μειονότητας, η οποία αυτοαποκαλείται «τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης», ζητούνται:
■ Ανοιγμα μειονοτικών νηπιαγωγείων που θα εκπαιδεύουν στα τουρκικά και στα ελληνικά.
■ Δημιουργία ενός ίδρυματος πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοιτήσεως που θα βγάζει δασκάλους για τα μειονοτικά δημοτικά, στο οποίο στο πλαίσιο των μειονοτικών δικαιωμάτων που αναγνωρίζονται από τη Συνθήκη της Λοζάνης θα εκπαιδεύονται μόνο νέοι της μειονότητας.
■ Διορισμός στα μειονοτικά δημοτικά των αποφοίτων από τουρκικά πανεπιστήμια.
■ Να δοθεί η δυνατότητα στους μεντρεσέδες Κομοτηνής και Εχίνου (σε συνεργασία με την Τουρκία) να αντιμετωπίζουν τις ανάγκες για θρησκευτικούς λειτουργούς.
■ Να αυξηθεί ο αριθμός των μετακλητών δασκάλων που έρχονται από την Τουρκία και να τους δίνονται καθήκοντα και στην Ξάνθη.
■ Να διοργανωθούν σεμινάρια από τους συγγραφείς των σχολικών τουρκικών βιβλίων προς τους δασκάλους αποφοίτους της ΕΠΑΘ.
■ Οι μειονοτικοί μαθητές-μέλη της ισλαμικής θρησκείας να απαλλάσσονται από τον εκκλησιασμό.
Πηγή: Το Πρώτο Θέμα