Περί των πειρασμών που αντιμετωπίζουν όσοι προοδεύουν πνευματικά
6 Φεβρουαρίου 2014
Γνωρίζω ότι υποφέρετε, επειδή αντιμετωπίζετε πειρασμούς. Εάν όμως υπομείνετε γενναία, θα έχετε χαρά. Διότι εάν δεν αντιμετωπίσετε φανερούς η κρυφούς πειρασμούς, δεν θα μπορέσετε να αυξήσετε την αρετή σας. Όλοι οι άγιοι, όταν αγωνίσθηκαν να προοδεύσουν, αντιμετώπισαν πειρασμούς. Πραγματικά, κάθε φορά που θα λάβη κάποιος ένα θείο δώρο, αμέσως οι έχθροί σπεύδουν με διάφορους πειρασμούς να του το αφαιρέσουν.
Γνωρίζοντας οι δαίμονες ότι η ψυχή που δέχεται την θεία ευλογία προοδεύει, την πολεμούν κρυφά η φανερά. Ο Ιακώβ, όταν έλαβε την πατρική ευλογία, αντιμετώπισε αμέσως τον πειρασμό του Ησαύ (Πρβλ. κζ ). Ο διάβολος δηλαδή παρακίνησε την καρδιά του Ησαύ εναντίον του Ιακώβ, θέλοντας να αφανίση την ευλογία. Δεν κατώρθωσε όμως να βλάψη τον δίκαιο, γιατί έχει γραφή: « Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών επί τον κλήρον των δικαίων » (Ψαλμ.124 : 3).
Ο Ιακώβ όχι μόνο δεν έχασε την ευλογία που έλαβε, αλλά καθημερινά την πλήθαινε.
« Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών
επί τον κλήρον των δικαίων,
όπως αν μη εκτείνωσιν οι δίκαιοι
εν ανομίαις χείρας αυτών»
Ψαλμ.124 : 3
Αγωνισθήτε λοιπόν και σεις να νικήσετε τους πειρασμούς, διότι όσοι έλαβαν ευλογίες, οφείλουν αναγκαστικά να αντιμετωπίσουν και πειρασμούς.Και εγώ ο πνευματικός σας πατέρας, πέρασα μεγάλους φανερούς η κρυφούς πειρασμούς. Υπέμεινα όμως το θέλημα του Θεού με καρτερία και υπομονή, και ο Κύριος μ ἔσωσε.
Επειδή λοιπόν και σε σας αγαπητοί, ήλθε η ευλογία του Κυρίου, ακολούθησαν οι πειρασμοί. Υπομείνετέ τους μεχρίς ότου τους νικήσετε. Τότε θα έχετε μεγάλη προκοπή και πρόοδο σε όλες τις αρετές. Θα σας δοθή από τον ουρανό μεγάλη αγαλλίασι, άγνωστη μέχρι τώρα. Το φάρμακο για να νικήσετε τους πειρασμούς είναι να μη πέσετε σε αμέλεια, αλλά να προσεύχεσθε και να ευχαριστήτε με όλη σας την καρδιά τον Θεό δείχνοντας υπομονή στο κάθε τι. Έτσι θα σας αφήσουν και θα φύγουν.
«Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και
εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος.
Φυλάσσει Κύριος πάντα τα οστά αυτών,
εν εξ αυτών ου συντριβήσεται»
Ψαλμ. 33 : 20 – 21
Ο Αβραάμ, ο Ιακώβ, ο Ιώβ και άλλοι πολλοί με τους πειρασμούς φάνηκαν τελειότεροι. Γι αὐτό έχει γραφή: «Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος» (Ψαλμ. 33 : 20). Επίσης ο Ιάκωβος παραγγέλλει: «Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω» (Πρβλ. Ιακ,ε : 13). Βλέπετε πως όλοι οι άγιοι, όταν αντιμετώπισαν πειρασμούς, από τον Θεό ζήτησαν βοήθεια.
Έχει ακόμη γραφή: «Πιστός ο Θεός, ος ουκ εάσει υμάς πειρασθήναι υπέρ ο δύνασθε» (Α Κορ. ι : 13 ). Για την ευθύτητα λοιπόν της καρδιάς σας, θα σας βοηθήση ο Θεός. Εάν δεν σας αγαπούσε, δεν θα επέτρεπε τους πειρασμούς, διότι έχει γραφή:
«Ον αγαπά Κύριος παιδεύει, μαστιγοί δε υιόν, ον παραδέχεται» (Παροιμ. Γ : 12).
Επομένως οι πειρασμοί παραχωρούνται στους πραγματικά πιστούς, ενώ οι απείραστοι είναι νόθοι, οι οποίοι φορούν το ένδυμα του πιστού, δεν ζουν όμως σύμφωνα με την πίστι.
Ο Αντώνιος μας έλεγε ότι κανείς δεν θα μπορέση να εισέλθη απείραστος στην βασιλεία του Θεού. Και ο απόστολος Πέτρος γράφη: « Εν ω αγαλλιάσθε,ει δέον εστί λυπηθέντες εν πειρασμοίς ποικίλοις, ίνα το δοκίμιον υμών της πίστεως, πολύ τιμιώτερον χρυσίου του απολλυμένου, δια πυρός δε δοκιμαζομένου ευρεθείη» (Πρβλ.Α Πετρ. Α : 6-7).
Λέγουν για τα δέντρα πως, όταν σαλεύωνται από τους ανέμους, ριζώνουν και ψηλώνουν περισσότερο.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους δικαίους. Εάν λοιπόν θέλετε να προκόψετε, υπακούετε στους διδασκάλους σας και σ αὐτό και σε ο,τι άλλο.
Γνωρίζετε ότι στην αρχή του πνευματικού αγώνος το Άγιο Πνεύμα προσφέρει χαρά βέποντας καθαρές τις καρδιές των αγωνιστών.
Όμως μετά την προσφορά της χαράς και της γλυκύτητος φεύγει και τους εγκαταλείπει. Αυτό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της δράσεώς Του. Συμπεριφέρεται έτσι στην αρχή σε κάθε ψυχή, που αναζητά τον Θεό . Υστερα φεύγει και την εγκαταλείπει, για να φανερωθή εάν η ψυχή θα συνεχίση η όχι την αναζήτησι.
Μερικοί, όταν φύγη και τους εγκαταλείψη, δοκιμάζουν θλίψι και παραμένουν σ αὐτή την κατάστασι αδρανείς. Δεν παρακαλούν τον Θεό να τους απαλλάξη από την θλίψι και να τους ξαναδώση την χαρά και την αγαλλίασι, που δοκίμαζαν προηγουμένος. Αντίθετα, εξ αιτίας της αμέλείας και των θελημάτων τους αποξενώνονται από την θεϊκή γλυκύτητα. Έτσι γίνονται σαρκικοί και ενώ φορούν το σχήμα, δεν πιστεύουν στην δύναμί του. Μοιάζουν μ ἐκείνους που τυφλώθηκαν στην ζωή τους και αγνοούν τις θείες ενέργειες.
« Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω·
ευθυμεί τις; ψαλλέτω.»
Ιακ. ε : 13
Συνηθισμένοι στην χαρά που προηγήθηκε, εάν δοκιμάσουν ξαφνικά θλίψι και παρακαλέσουν τον Θεό με όλη την δύναμι της καρδιάς, με ειλικρίνεια, δάκρυα, νηστεία και απάρνησι όλων των θελημάτων τους, τότε θα τους δώση χαρά μεγαλύτερη από την προηγούμενη και θα τους στηρίξη περισσότερο. Αυτή την μέθοδο εφαρμόζει το Άγιο Πνεύμα σε κάθε ψυχή, που ζητά τον Θεό.
Καθώς η ψυχή ανεβαίνει από τα κατώτερα προς τα υψηλότερα, όσο ακολουθεί το Άγιο Πνεύμα, τόσο δοκιμάζει διαφόρων ειδών πειρασμούς. Ξεπερνώντας τους όμως γίνεται διορατική και στολίζεται με περισσότερη χάρι.
Κατά την ανάληψι του προφήτου Ηλία, όταν ανέβηκε στον πρώτο ουρανό, θαυμασέ τόσο πολύ, ώστε να ειπή: « Νόμισα ότι το φως του πρώτου ουρανού ήταν σκοτάδι».Το ίδιο είπε και για τον καθένα από τους άλλους ουρανούς. (Εδώ ο αββάς Αμμωνάς αναφέρεται στο χριστιανοϊουδαϊκό απόκρυφο βιβλίο: « Αναβατικό του Ησαΐου».) Έτσι ακριβώς προχωρούν και προοδεύουν οι μεγάλες ψυχές των μεγάλων Αγίων, έως ότου φθάσουν στον ουρανό των ουρανών.
Σας τα γράφω αυτά, αγαπητοί για να στηριχθήτε και να μάθετε ότι οι πειρασμοί προσβάλλουν τους πιστούς όχι για να τους ζημιώσουν, αλλά για να τους ωφελήσουν. Η ψυχή δεν μπορεί ν ἀνεβῆ στην κατοικία του Πλάστη της, χωρίς να προσβληθή από πειρασμούς. Εάν θέλετε ν ἀποκτήσετε χάρισμα πνευματικό, παραδοθήτε σε κόπους σωματικούς και ψυχικούς, και ανυψώστε τον νου σας νύκτα και ημέρα στον ουρανό παρακαλώντας ολόψυχα το πύρινο Άγιο Πνεύμα, και τότε θα σας δοθή.
Προσέχετε μήπως σας έλθουν λογισμοί αμφιβολίας, που λένε: « Ποιός μπορεί να Το λάβη μέσα του;» Ζητήστε με ειλικρίνεια και θα Το λάβετε.
Και εγώ ο πατέρας σας προσεύχομαι για να Το λάβετε. Πάντοτε έρχεται σ ὅποιον καλλιεργεί την ψυχή του. Το Άγιο Πνεύμα κατοικεί σ ἐκείνους που έχουν ευθύτητα στην καρδιά. Πιστεύω ότι κατοικεί και σε σας. Διότι και σεις με καθαρή ψυχή ζητάτε τον Θεό.
Όταν δεχθήτε το Άγιο Πνεύμα, θα σας αποκαλύψη τα μυστήρια του ουρανού. Θα σας αποκαλύψη πολλά , τα οποία δεν μπορώ να γράψω στο χαρτί.
Τότε δεν θα φοβάσθε τίποτε και θα σας κυριεύση μια ουράνια χαρά. Και ε νω ακόμη θα είσθε στην γη θα ζήτε σαν να έχετε μετατεθή στην βασιλεία των ουρανών. Δεν θα έχετε τότε ανάγκη να προσευχηθήτε για τους εαυτούς σας, αλλά μόνο για τους άλλους.
Δόξα στον πανάγαθο Θεό. Που φανερώνει τέτοια μυστήρια στους γνήσιους δούλους Του.
Σ Αὐτόν αρμόζει αιώνια δόξα. Αμήν!
«λυτρώσεται Κύριος ψυχάς δούλων αυτού,
και ου μη πλημμελήσουσι πάντες οι
ελπίζοντες επ αὐτόν.»
Ψαλμ. 33 : 23
Από το βιβλίο: “ΑΒΒΑΣ ΑΜΜΩΝΑΣ”
ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ – ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΩΣ ΑΤΤΙΚΗ
Γνωρίζω ότι υποφέρετε, επειδή αντιμετωπίζετε πειρασμούς. Εάν όμως υπομείνετε γενναία, θα έχετε χαρά. Διότι εάν δεν αντιμετωπίσετε φανερούς η κρυφούς πειρασμούς, δεν θα μπορέσετε να αυξήσετε την αρετή σας. Όλοι οι άγιοι, όταν αγωνίσθηκαν να προοδεύσουν, αντιμετώπισαν πειρασμούς. Πραγματικά, κάθε φορά που θα λάβη κάποιος ένα θείο δώρο, αμέσως οι έχθροί σπεύδουν με διάφορους πειρασμούς να του το αφαιρέσουν.
Γνωρίζοντας οι δαίμονες ότι η ψυχή που δέχεται την θεία ευλογία προοδεύει, την πολεμούν κρυφά η φανερά. Ο Ιακώβ, όταν έλαβε την πατρική ευλογία, αντιμετώπισε αμέσως τον πειρασμό του Ησαύ (Πρβλ. κζ ). Ο διάβολος δηλαδή παρακίνησε την καρδιά του Ησαύ εναντίον του Ιακώβ, θέλοντας να αφανίση την ευλογία. Δεν κατώρθωσε όμως να βλάψη τον δίκαιο, γιατί έχει γραφή: « Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών επί τον κλήρον των δικαίων » (Ψαλμ.124 : 3).
Ο Ιακώβ όχι μόνο δεν έχασε την ευλογία που έλαβε, αλλά καθημερινά την πλήθαινε.
« Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών
επί τον κλήρον των δικαίων,
όπως αν μη εκτείνωσιν οι δίκαιοι
εν ανομίαις χείρας αυτών»
Ψαλμ.124 : 3
Αγωνισθήτε λοιπόν και σεις να νικήσετε τους πειρασμούς, διότι όσοι έλαβαν ευλογίες, οφείλουν αναγκαστικά να αντιμετωπίσουν και πειρασμούς.Και εγώ ο πνευματικός σας πατέρας, πέρασα μεγάλους φανερούς η κρυφούς πειρασμούς. Υπέμεινα όμως το θέλημα του Θεού με καρτερία και υπομονή, και ο Κύριος μ ἔσωσε.
Επειδή λοιπόν και σε σας αγαπητοί, ήλθε η ευλογία του Κυρίου, ακολούθησαν οι πειρασμοί. Υπομείνετέ τους μεχρίς ότου τους νικήσετε. Τότε θα έχετε μεγάλη προκοπή και πρόοδο σε όλες τις αρετές. Θα σας δοθή από τον ουρανό μεγάλη αγαλλίασι, άγνωστη μέχρι τώρα. Το φάρμακο για να νικήσετε τους πειρασμούς είναι να μη πέσετε σε αμέλεια, αλλά να προσεύχεσθε και να ευχαριστήτε με όλη σας την καρδιά τον Θεό δείχνοντας υπομονή στο κάθε τι. Έτσι θα σας αφήσουν και θα φύγουν.
«Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και
εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος.
Φυλάσσει Κύριος πάντα τα οστά αυτών,
εν εξ αυτών ου συντριβήσεται»
Ψαλμ. 33 : 20 – 21
Ο Αβραάμ, ο Ιακώβ, ο Ιώβ και άλλοι πολλοί με τους πειρασμούς φάνηκαν τελειότεροι. Γι αὐτό έχει γραφή: «Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος» (Ψαλμ. 33 : 20). Επίσης ο Ιάκωβος παραγγέλλει: «Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω» (Πρβλ. Ιακ,ε : 13). Βλέπετε πως όλοι οι άγιοι, όταν αντιμετώπισαν πειρασμούς, από τον Θεό ζήτησαν βοήθεια.
Έχει ακόμη γραφή: «Πιστός ο Θεός, ος ουκ εάσει υμάς πειρασθήναι υπέρ ο δύνασθε» (Α Κορ. ι : 13 ). Για την ευθύτητα λοιπόν της καρδιάς σας, θα σας βοηθήση ο Θεός. Εάν δεν σας αγαπούσε, δεν θα επέτρεπε τους πειρασμούς, διότι έχει γραφή:
«Ον αγαπά Κύριος παιδεύει, μαστιγοί δε υιόν, ον παραδέχεται» (Παροιμ. Γ : 12).
Επομένως οι πειρασμοί παραχωρούνται στους πραγματικά πιστούς, ενώ οι απείραστοι είναι νόθοι, οι οποίοι φορούν το ένδυμα του πιστού, δεν ζουν όμως σύμφωνα με την πίστι.
Ο Αντώνιος μας έλεγε ότι κανείς δεν θα μπορέση να εισέλθη απείραστος στην βασιλεία του Θεού. Και ο απόστολος Πέτρος γράφη: « Εν ω αγαλλιάσθε,ει δέον εστί λυπηθέντες εν πειρασμοίς ποικίλοις, ίνα το δοκίμιον υμών της πίστεως, πολύ τιμιώτερον χρυσίου του απολλυμένου, δια πυρός δε δοκιμαζομένου ευρεθείη» (Πρβλ.Α Πετρ. Α : 6-7).
Λέγουν για τα δέντρα πως, όταν σαλεύωνται από τους ανέμους, ριζώνουν και ψηλώνουν περισσότερο.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους δικαίους. Εάν λοιπόν θέλετε να προκόψετε, υπακούετε στους διδασκάλους σας και σ αὐτό και σε ο,τι άλλο.
Γνωρίζετε ότι στην αρχή του πνευματικού αγώνος το Άγιο Πνεύμα προσφέρει χαρά βέποντας καθαρές τις καρδιές των αγωνιστών.
Όμως μετά την προσφορά της χαράς και της γλυκύτητος φεύγει και τους εγκαταλείπει. Αυτό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της δράσεώς Του. Συμπεριφέρεται έτσι στην αρχή σε κάθε ψυχή, που αναζητά τον Θεό . Υστερα φεύγει και την εγκαταλείπει, για να φανερωθή εάν η ψυχή θα συνεχίση η όχι την αναζήτησι.
Μερικοί, όταν φύγη και τους εγκαταλείψη, δοκιμάζουν θλίψι και παραμένουν σ αὐτή την κατάστασι αδρανείς. Δεν παρακαλούν τον Θεό να τους απαλλάξη από την θλίψι και να τους ξαναδώση την χαρά και την αγαλλίασι, που δοκίμαζαν προηγουμένος. Αντίθετα, εξ αιτίας της αμέλείας και των θελημάτων τους αποξενώνονται από την θεϊκή γλυκύτητα. Έτσι γίνονται σαρκικοί και ενώ φορούν το σχήμα, δεν πιστεύουν στην δύναμί του. Μοιάζουν μ ἐκείνους που τυφλώθηκαν στην ζωή τους και αγνοούν τις θείες ενέργειες.
« Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω·
ευθυμεί τις; ψαλλέτω.»
Ιακ. ε : 13
Συνηθισμένοι στην χαρά που προηγήθηκε, εάν δοκιμάσουν ξαφνικά θλίψι και παρακαλέσουν τον Θεό με όλη την δύναμι της καρδιάς, με ειλικρίνεια, δάκρυα, νηστεία και απάρνησι όλων των θελημάτων τους, τότε θα τους δώση χαρά μεγαλύτερη από την προηγούμενη και θα τους στηρίξη περισσότερο. Αυτή την μέθοδο εφαρμόζει το Άγιο Πνεύμα σε κάθε ψυχή, που ζητά τον Θεό.
Καθώς η ψυχή ανεβαίνει από τα κατώτερα προς τα υψηλότερα, όσο ακολουθεί το Άγιο Πνεύμα, τόσο δοκιμάζει διαφόρων ειδών πειρασμούς. Ξεπερνώντας τους όμως γίνεται διορατική και στολίζεται με περισσότερη χάρι.
Κατά την ανάληψι του προφήτου Ηλία, όταν ανέβηκε στον πρώτο ουρανό, θαυμασέ τόσο πολύ, ώστε να ειπή: « Νόμισα ότι το φως του πρώτου ουρανού ήταν σκοτάδι».Το ίδιο είπε και για τον καθένα από τους άλλους ουρανούς. (Εδώ ο αββάς Αμμωνάς αναφέρεται στο χριστιανοϊουδαϊκό απόκρυφο βιβλίο: « Αναβατικό του Ησαΐου».) Έτσι ακριβώς προχωρούν και προοδεύουν οι μεγάλες ψυχές των μεγάλων Αγίων, έως ότου φθάσουν στον ουρανό των ουρανών.
Σας τα γράφω αυτά, αγαπητοί για να στηριχθήτε και να μάθετε ότι οι πειρασμοί προσβάλλουν τους πιστούς όχι για να τους ζημιώσουν, αλλά για να τους ωφελήσουν. Η ψυχή δεν μπορεί ν ἀνεβῆ στην κατοικία του Πλάστη της, χωρίς να προσβληθή από πειρασμούς. Εάν θέλετε ν ἀποκτήσετε χάρισμα πνευματικό, παραδοθήτε σε κόπους σωματικούς και ψυχικούς, και ανυψώστε τον νου σας νύκτα και ημέρα στον ουρανό παρακαλώντας ολόψυχα το πύρινο Άγιο Πνεύμα, και τότε θα σας δοθή.
Προσέχετε μήπως σας έλθουν λογισμοί αμφιβολίας, που λένε: « Ποιός μπορεί να Το λάβη μέσα του;» Ζητήστε με ειλικρίνεια και θα Το λάβετε.
Και εγώ ο πατέρας σας προσεύχομαι για να Το λάβετε. Πάντοτε έρχεται σ ὅποιον καλλιεργεί την ψυχή του. Το Άγιο Πνεύμα κατοικεί σ ἐκείνους που έχουν ευθύτητα στην καρδιά. Πιστεύω ότι κατοικεί και σε σας. Διότι και σεις με καθαρή ψυχή ζητάτε τον Θεό.
Όταν δεχθήτε το Άγιο Πνεύμα, θα σας αποκαλύψη τα μυστήρια του ουρανού. Θα σας αποκαλύψη πολλά , τα οποία δεν μπορώ να γράψω στο χαρτί.
Τότε δεν θα φοβάσθε τίποτε και θα σας κυριεύση μια ουράνια χαρά. Και ε νω ακόμη θα είσθε στην γη θα ζήτε σαν να έχετε μετατεθή στην βασιλεία των ουρανών. Δεν θα έχετε τότε ανάγκη να προσευχηθήτε για τους εαυτούς σας, αλλά μόνο για τους άλλους.
Δόξα στον πανάγαθο Θεό. Που φανερώνει τέτοια μυστήρια στους γνήσιους δούλους Του.
Σ Αὐτόν αρμόζει αιώνια δόξα. Αμήν!
«λυτρώσεται Κύριος ψυχάς δούλων αυτού,
και ου μη πλημμελήσουσι πάντες οι
ελπίζοντες επ αὐτόν.»
Ψαλμ. 33 : 23
Από το βιβλίο: “ΑΒΒΑΣ ΑΜΜΩΝΑΣ”
ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ – ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΩΣ ΑΤΤΙΚΗ
Γνωρίζω ότι υποφέρετε, επειδή αντιμετωπίζετε πειρασμούς. Εάν όμως υπομείνετε γενναία, θα έχετε χαρά. Διότι εάν δεν αντιμετωπίσετε φανερούς η κρυφούς πειρασμούς, δεν θα μπορέσετε να αυξήσετε την αρετή σας. Όλοι οι άγιοι, όταν αγωνίσθηκαν να προοδεύσουν, αντιμετώπισαν πειρασμούς. Πραγματικά, κάθε φορά που θα λάβη κάποιος ένα θείο δώρο, αμέσως οι έχθροί σπεύδουν με διάφορους πειρασμούς να του το αφαιρέσουν.
Γνωρίζοντας οι δαίμονες ότι η ψυχή που δέχεται την θεία ευλογία προοδεύει, την πολεμούν κρυφά η φανερά. Ο Ιακώβ, όταν έλαβε την πατρική ευλογία, αντιμετώπισε αμέσως τον πειρασμό του Ησαύ (Πρβλ. κζ ). Ο διάβολος δηλαδή παρακίνησε την καρδιά του Ησαύ εναντίον του Ιακώβ, θέλοντας να αφανίση την ευλογία. Δεν κατώρθωσε όμως να βλάψη τον δίκαιο, γιατί έχει γραφή: « Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών επί τον κλήρον των δικαίων » (Ψαλμ.124 : 3).
Ο Ιακώβ όχι μόνο δεν έχασε την ευλογία που έλαβε, αλλά καθημερινά την πλήθαινε.
« Ουκ αφήσει Κύριος την ράβδον των αμαρτωλών
επί τον κλήρον των δικαίων,
όπως αν μη εκτείνωσιν οι δίκαιοι
εν ανομίαις χείρας αυτών»
Ψαλμ.124 : 3
Αγωνισθήτε λοιπόν και σεις να νικήσετε τους πειρασμούς, διότι όσοι έλαβαν ευλογίες, οφείλουν αναγκαστικά να αντιμετωπίσουν και πειρασμούς.Και εγώ ο πνευματικός σας πατέρας, πέρασα μεγάλους φανερούς η κρυφούς πειρασμούς. Υπέμεινα όμως το θέλημα του Θεού με καρτερία και υπομονή, και ο Κύριος μ ἔσωσε.
Επειδή λοιπόν και σε σας αγαπητοί, ήλθε η ευλογία του Κυρίου, ακολούθησαν οι πειρασμοί. Υπομείνετέ τους μεχρίς ότου τους νικήσετε. Τότε θα έχετε μεγάλη προκοπή και πρόοδο σε όλες τις αρετές. Θα σας δοθή από τον ουρανό μεγάλη αγαλλίασι, άγνωστη μέχρι τώρα. Το φάρμακο για να νικήσετε τους πειρασμούς είναι να μη πέσετε σε αμέλεια, αλλά να προσεύχεσθε και να ευχαριστήτε με όλη σας την καρδιά τον Θεό δείχνοντας υπομονή στο κάθε τι. Έτσι θα σας αφήσουν και θα φύγουν.
«Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και
εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος.
Φυλάσσει Κύριος πάντα τα οστά αυτών,
εν εξ αυτών ου συντριβήσεται»
Ψαλμ. 33 : 20 – 21
Ο Αβραάμ, ο Ιακώβ, ο Ιώβ και άλλοι πολλοί με τους πειρασμούς φάνηκαν τελειότεροι. Γι αὐτό έχει γραφή: «Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων και εκ πασών αυτών ρύσεται αυτούς ο Κύριος» (Ψαλμ. 33 : 20). Επίσης ο Ιάκωβος παραγγέλλει: «Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω» (Πρβλ. Ιακ,ε : 13). Βλέπετε πως όλοι οι άγιοι, όταν αντιμετώπισαν πειρασμούς, από τον Θεό ζήτησαν βοήθεια.
Έχει ακόμη γραφή: «Πιστός ο Θεός, ος ουκ εάσει υμάς πειρασθήναι υπέρ ο δύνασθε» (Α Κορ. ι : 13 ). Για την ευθύτητα λοιπόν της καρδιάς σας, θα σας βοηθήση ο Θεός. Εάν δεν σας αγαπούσε, δεν θα επέτρεπε τους πειρασμούς, διότι έχει γραφή:
«Ον αγαπά Κύριος παιδεύει, μαστιγοί δε υιόν, ον παραδέχεται» (Παροιμ. Γ : 12).
Επομένως οι πειρασμοί παραχωρούνται στους πραγματικά πιστούς, ενώ οι απείραστοι είναι νόθοι, οι οποίοι φορούν το ένδυμα του πιστού, δεν ζουν όμως σύμφωνα με την πίστι.
Ο Αντώνιος μας έλεγε ότι κανείς δεν θα μπορέση να εισέλθη απείραστος στην βασιλεία του Θεού. Και ο απόστολος Πέτρος γράφη: « Εν ω αγαλλιάσθε,ει δέον εστί λυπηθέντες εν πειρασμοίς ποικίλοις, ίνα το δοκίμιον υμών της πίστεως, πολύ τιμιώτερον χρυσίου του απολλυμένου, δια πυρός δε δοκιμαζομένου ευρεθείη» (Πρβλ.Α Πετρ. Α : 6-7).
Λέγουν για τα δέντρα πως, όταν σαλεύωνται από τους ανέμους, ριζώνουν και ψηλώνουν περισσότερο.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους δικαίους. Εάν λοιπόν θέλετε να προκόψετε, υπακούετε στους διδασκάλους σας και σ αὐτό και σε ο,τι άλλο.
Γνωρίζετε ότι στην αρχή του πνευματικού αγώνος το Άγιο Πνεύμα προσφέρει χαρά βέποντας καθαρές τις καρδιές των αγωνιστών.
Όμως μετά την προσφορά της χαράς και της γλυκύτητος φεύγει και τους εγκαταλείπει. Αυτό είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της δράσεώς Του. Συμπεριφέρεται έτσι στην αρχή σε κάθε ψυχή, που αναζητά τον Θεό . Υστερα φεύγει και την εγκαταλείπει, για να φανερωθή εάν η ψυχή θα συνεχίση η όχι την αναζήτησι.
Μερικοί, όταν φύγη και τους εγκαταλείψη, δοκιμάζουν θλίψι και παραμένουν σ αὐτή την κατάστασι αδρανείς. Δεν παρακαλούν τον Θεό να τους απαλλάξη από την θλίψι και να τους ξαναδώση την χαρά και την αγαλλίασι, που δοκίμαζαν προηγουμένος. Αντίθετα, εξ αιτίας της αμέλείας και των θελημάτων τους αποξενώνονται από την θεϊκή γλυκύτητα. Έτσι γίνονται σαρκικοί και ενώ φορούν το σχήμα, δεν πιστεύουν στην δύναμί του. Μοιάζουν μ ἐκείνους που τυφλώθηκαν στην ζωή τους και αγνοούν τις θείες ενέργειες.
« Κακοπαθεί τις εν υμίν, προσευχέσθω·
ευθυμεί τις; ψαλλέτω.»
Ιακ. ε : 13
Συνηθισμένοι στην χαρά που προηγήθηκε, εάν δοκιμάσουν ξαφνικά θλίψι και παρακαλέσουν τον Θεό με όλη την δύναμι της καρδιάς, με ειλικρίνεια, δάκρυα, νηστεία και απάρνησι όλων των θελημάτων τους, τότε θα τους δώση χαρά μεγαλύτερη από την προηγούμενη και θα τους στηρίξη περισσότερο. Αυτή την μέθοδο εφαρμόζει το Άγιο Πνεύμα σε κάθε ψυχή, που ζητά τον Θεό.
Καθώς η ψυχή ανεβαίνει από τα κατώτερα προς τα υψηλότερα, όσο ακολουθεί το Άγιο Πνεύμα, τόσο δοκιμάζει διαφόρων ειδών πειρασμούς. Ξεπερνώντας τους όμως γίνεται διορατική και στολίζεται με περισσότερη χάρι.
Κατά την ανάληψι του προφήτου Ηλία, όταν ανέβηκε στον πρώτο ουρανό, θαυμασέ τόσο πολύ, ώστε να ειπή: « Νόμισα ότι το φως του πρώτου ουρανού ήταν σκοτάδι».Το ίδιο είπε και για τον καθένα από τους άλλους ουρανούς. (Εδώ ο αββάς Αμμωνάς αναφέρεται στο χριστιανοϊουδαϊκό απόκρυφο βιβλίο: « Αναβατικό του Ησαΐου».) Έτσι ακριβώς προχωρούν και προοδεύουν οι μεγάλες ψυχές των μεγάλων Αγίων, έως ότου φθάσουν στον ουρανό των ουρανών.
Σας τα γράφω αυτά, αγαπητοί για να στηριχθήτε και να μάθετε ότι οι πειρασμοί προσβάλλουν τους πιστούς όχι για να τους ζημιώσουν, αλλά για να τους ωφελήσουν. Η ψυχή δεν μπορεί ν ἀνεβῆ στην κατοικία του Πλάστη της, χωρίς να προσβληθή από πειρασμούς. Εάν θέλετε ν ἀποκτήσετε χάρισμα πνευματικό, παραδοθήτε σε κόπους σωματικούς και ψυχικούς, και ανυψώστε τον νου σας νύκτα και ημέρα στον ουρανό παρακαλώντας ολόψυχα το πύρινο Άγιο Πνεύμα, και τότε θα σας δοθή.
Προσέχετε μήπως σας έλθουν λογισμοί αμφιβολίας, που λένε: « Ποιός μπορεί να Το λάβη μέσα του;» Ζητήστε με ειλικρίνεια και θα Το λάβετε.
Και εγώ ο πατέρας σας προσεύχομαι για να Το λάβετε. Πάντοτε έρχεται σ ὅποιον καλλιεργεί την ψυχή του. Το Άγιο Πνεύμα κατοικεί σ ἐκείνους που έχουν ευθύτητα στην καρδιά. Πιστεύω ότι κατοικεί και σε σας. Διότι και σεις με καθαρή ψυχή ζητάτε τον Θεό.
Όταν δεχθήτε το Άγιο Πνεύμα, θα σας αποκαλύψη τα μυστήρια του ουρανού. Θα σας αποκαλύψη πολλά , τα οποία δεν μπορώ να γράψω στο χαρτί.
Τότε δεν θα φοβάσθε τίποτε και θα σας κυριεύση μια ουράνια χαρά. Και ε νω ακόμη θα είσθε στην γη θα ζήτε σαν να έχετε μετατεθή στην βασιλεία των ουρανών. Δεν θα έχετε τότε ανάγκη να προσευχηθήτε για τους εαυτούς σας, αλλά μόνο για τους άλλους.
Δόξα στον πανάγαθο Θεό. Που φανερώνει τέτοια μυστήρια στους γνήσιους δούλους Του.
Σ Αὐτόν αρμόζει αιώνια δόξα. Αμήν!
«λυτρώσεται Κύριος ψυχάς δούλων αυτού,
και ου μη πλημμελήσουσι πάντες οι
ελπίζοντες επ αὐτόν.»
Ψαλμ. 33 : 23
Από το βιβλίο: “ΑΒΒΑΣ ΑΜΜΩΝΑΣ”
ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ – ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΩΣ ΑΤΤΙΚΗ
Πηγή: hristospanagia.gr