Προώθηση ιστοσελίδων στη ρωσική αγορά με backlinks
4 Δεκεμβρίου 2013
Προωθώντας την ιστοσελίδα σας στη ρωσική αγορά
Η ρωσική αγορά είναι από τις μεγαλύτερες του κόσμου. Η προώθηση της ιστοσελίδας σας σε αυτή δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για να αυξήσετε τα έσοδα σας. Η σημαντικότερη παράμετρος για την προώθηση της είναι το link building, δηλαδή η δημιουργία συνδέσμων σε ρωσικές ιστοσελίδες οι οποίοι θα δείχνουν στην δική σας. Ας δούμε λοιπόν πως θα κάνετε ένα επιτυχημένο link building για τη συγκεκριμένη αγορά.
Yandex – η βασική μηχανή αναζήτησης της Ρωσίας
Η ρωσική online αγορά έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις αντίστοιχες δυτικές. Η μηχανή αναζήτησης που κυριαρχεί είναι η Yandex με μερίδιο αγοράς 62% έναντι 26% της Google. Συνεπώς η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να γίνει πρωταρχικά με βάση τη Yandex εφόσον αυτή χρησιμοποιεί η μεγάλη πλειοψηφία των Ρώσων χρηστών. Στο θέμα του link building η Yandex έχει σημαντικές διαφορές με την Google, ας δούμε τι ισχύει για την πρώτη.
Link building για τη Yandex
Η μεγαλύτερη διαφορά των δυτικών SEO ειδικών με τους αντίστοιχους Ρώσους είναι στην προσέγγιση που έχουν στο link building. Οι πρώτοι είναι συνήθως προσεκτικοί και παίζουν με τους κανόνες της Google ενώ οι δεύτεροι προσπαθούν κυρίως να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης. Η Yandex είναι πολύ πιο ανεκτική σε σχέση με την Google στο θέμα αυτό και ειδικότερα στο link building επι πληρωμή. Για το λόγο αυτό η δημιουργία links έχει γίνει μια δραστηριότητα πολλών εκατομμυρίων στη Ρωσία.
Οι Ρώσοι link brokers
Η μεγάλη πλειοψηφία των Ρώσων SEOs αγοράζει links από διάφορους link brokers. Οι Ρώσοι link brokers είναι πολύ πιο οργανωμένοι από τους αντίστοιχους δυτικούς. Στην αγορά τους υπάρχουν marketplaces με χιλιάδες ανεξάρτητες ιστοσελίδες οι οποίες προσφέρουν link placement. Με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας έχουν κατορθώσει να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία του link building χωρίς να αφήνουν ίχνη στον κώδικα HTML των ιστοσελίδων, με συνέπεια να μη γίνονται αντιληπτοί από τις μηχανές αναζήτησης.
Επιπρόσθετα διαθέτουν εξαιρετική δυνατότητα στόχευσης της τοποθέτησης των links. Το γεγονός αυτό κάνει τη δουλειά του Yandex SEO πολύ λιγότερο χρονοβόρα αλλά η ποιότητα των links είναι χαμηλή και η τοποθέτηση τους απέχει από το να είναι φυσική. Αγοράζοντας links λοιπόν χωρίς προσοχή θα έχει σαν συνέπεια τα περισσότερα από αυτά να είναι χαμηλής ποιότητας όπως footer links, links σε σελίδες με λίγο περιεχόμενο, κρυμμένα links ή links σε ιστοσελίδες που είναι παρατημένες.
Αυτοματοποιημένο Yandex SEO
Για αυτούς που δεν έχουν χρόνο ή την τεχνογνωσία υπάρχουν υπηρεσίες αυτοματοποιημένου link building. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να προσθέσετε τις λέξεις-κλειδιά, να ρυθμίσετε τα settings, να ορίσετε το budget και η αγορά των links θα γίνει με αυτοματοποιημένο τρόπο σε ημερήσια βάση, στις ιστοσελίδες που είναι κατάλληλες για εσάς. Φυσικά η ποιότητα αυτών των links είναι χαμηλή.
Τι πρεσβεύει η Yandex για τις συνήθεις πρακτικές SEO
Στις οδηγίες της στα webmaster tools λέει ότι δεν εγκρίνει τα πληρωμένα links και ότι η χρήση των τελευταίων μπορεί να βλάψει και τον αγοραστή και τον πωλητή. Παρόλα αυτά η Yandex δεν τιμωρεί αυστηρά τους αγοραστές των πληρωμένων links. Ακόμα και οι πωλητές δεν αντιμετωπίζουν σοβαρή τιμωρία αν δεν χρησιμοποιούν άσχετες ή spammy ιστοσελίδες.
Τι ισχύει για την Google.ru
Η Google.ru, δηλαδή η Google που δραστηριοποιείται στην ρωσική αγορά είναι πολύ πιο ανεκτική από την Google.com ίσως γιατί υπάρχουν ελάχιστες ιστοσελίδες στη Ρωσία που δεν έχουν spammy backlink profile. Πρακτικά οι Ρώσοι SEOs νοιάζονται για την Google όσο νοιάζονται για την Bing…
Κάνοντας link building το οποίο είναι αποδεκτό από τη Yandex και την Google
Το να παραμελήσετε την ποιότητα των backlinks σας και να αγνοήσετε την Google δεν είναι η καλύτερη προσέγγιση. Ανάλογα με τον κλάδο η Google έχει ένα 25% – 35% όλων των αναζητήσεων στη Ρωσία το οποίο δεν σας συμφέρει να χάσετε. Συνήθως τα κοινά αποτελέσματα στο top 10 της Yandex και της Google είναι στο 25%. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο ότι η Google περιλαμβάνει υπηρεσίες της Yandex για το δικό της top 10 ενώ η Yandex όχι, καθώς επίσης και στο ότι η Google δεν κατατάσσει σε υψηλή θέση ιστοσελίδες με spammy inbound link profile. Ας δούμε κάποια tips για να κάνετε link building το οποίο να είναι αποδεκτό και από τις δύο μηχανές αναζήτησης.
Δημιουργήστε φυσικό profile των anchor text
Μην χρησιμοποιείτε το ίδιο anchor text σε όλα τα backlinks. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το brand name σας, συνδυασμούς διαφόρων φράσεων με τις οποίες σας αναζητούν οι πελάτες σας, καθώς και άλλες φράσεις για μέχρι και το 80% των backlinks σας.
Στοχεύετε σε ποιοτικές ιστοσελίδες του χώρου σας
Τα backlinks από τοπικές, ποιοτικές ιστοσελίδες οι οποίες έχουν συναφές αντικείμενο με το δικό σας αξιολογούνται θετικά και από τις δύο μηχανές αναζήτησης. Επιλέξτε λοιπόν ιστοσελίδες με υψηλό TIC (η βαθμολογία που δίνει η Yandex στις ιστοσελίδες) και υψηλό PR (η βαθμολογία που δίνει η Google στις ιστοσελίδες) ταυτόχρονα.
Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο
Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι μια σημαντική παράμετρος ακόμα και για το ρωσικό SEO. Το ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο θα δημιουργήσει inbound links με φυσικό τρόπο και θα προκαλέσει το ενδιαφέρον στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.
Δώστε βαρύτητα στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας
Ο καλός σχεδιασμός της ιστοσελίδα σας αξιολογείται και από την Google και από την Yandex οι οποίες χρησιμοποιούν behavioral factors στους αλγόριθμους τους.
Δραστηριοποιηθείτε στα social media
Η χρήση των social media και ειδικά του ρωσικού κοινωνικού δικτύου VKontakte είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Μέσα από αυτά μπορείτε να δημιουργήσετε καταρχήν αναγνωρισιμότητα για την εταιρία σας στο ρωσικό κοινό αλλά και να αλληλεπιδράσετε με αυτό. Η χρήση του Twitter θα βοηθήσει επίσης στην ταχύτερη ευρετηρίαση της ιστοσελίδας σας, γεγονός πολύ σημαντικό γιατί η Yandex δεν ελέγχει το διαδίκτυο για την ύπαρξη νέων ιστοσελίδων πολύ συχνά.
Πηγή: seoingreece.org