Δύο νέες αεροπορικές θα πετάνε στο Μακεδονία
14 Ιανουαρίου 2013
Αύξηση της επιβατικής κίνησης το 2012 στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Ποιοι ήταν οι καλύτεροι επισκέπτες από το εξωτερικό. Θετικές οι προβλέψεις και για το 2013.
της Άννης Καρολίδου
Νέα αύξηση στη κίνηση του αεροδρομίου «Μακεδονία», δίνουν οι προβλέψεις για το 2013, καθώς η Χαλκιδική αναδεικνύεται σε top προορισμός για τους Aνατολικοευρωπαίους, ενώ μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις αρμόδιες αρχές, για την αδειοδότηση δύο νέων ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, που θα εντάξουν τη Θεσσαλονίκη στο δίκτυο των δρομολογίων τους.
«Στόχος μας είναι το 2013, να διακινηθούν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», περί τα 4,5 εκατ. επιβάτες, δηλαδή να έχουμε μία αύξηση στην επιβατική κίνηση της τάξης του 3%-4% σε σύγκριση με το 2012, χρονιά που επιτεύχθηκε μία μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 2,57%, η οποία σε απόλυτα νούμερα αντιστοιχούσε σε 4,260 εκατ. επιβάτες», δήλωσε στη Voria.gr ο αερολιμενάρχης Αχιλλέας Τοπούζας.
Τα μηνύματα για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, είναι όλα, μόνο αισιόδοξα. Η μία από τις εταιρείες που βρίσκονται στη φάση των αδειοδοτήσεων, έχει γνωστοποιήσει το σχεδιασμό της. Πρόκειται για την Hellas Airlines, που με έδρα τη Ν. Αγχίαλο Βόλου θα πραγματοποιεί τακτικές πτήσεις, εσωτερικού στην αρχή, εντάσσοντας τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά της. Η άλλη εταιρεία, θα έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και , σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, πρόκειται για πολυμετοχικό σχήμα ελληνικών συμφερόντων.
Οι θετικές προβλέψεις ενισχύονται και από άλλες εξελίξεις. « Εκτιμώ ότι ανοδικά θα κινηθούν και φέτος αγορές που το 2012 εμφάνισαν σημαντική αύξηση στις αφίξεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».Τον Απρίλιο θα ξανανοίξουν οι πτήσεις της Alitalia, ενώ προβλέπω ότι η Swiss, η οποία είχε πληρότητες της τάξης του 90% αλλά σταμάτησε να επιχειρεί από τη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της εξαγοράς από τη Lufthansa και των αναπροσαρμογών στο δίκτυο της Star Alliance, θα επανακάμψει στο «Μακεδονία». Όσο για τη British, που σταμάτησε να πετάει από τη Θεσσαλονίκη, σημειώνω ότι διατηρεί το γραφείο της στο αεροδρόμιο», τόνισε ο κ. Τοπούζας ο οποίος προσθέτει: «Το κενό που είχε αφήσει η Malev, γρήγορα καλύφθηκε από πτήσεις της Ryanair και της Wizz Air, ενώ μεγάλη πληρότητα έχουν οι πτήσεις της Turkish Airlines. Πέραν αυτών, το αεροδρόμιο, παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο στον αεροδιάδρομο 10-28, μπορεί να δεχθεί και υπερατλαντικές πτήσεις με αεροσκάφη τύπου Βoeing 767 και δίχως μεγάλο cargo. Όταν το έργο επέκτασης του αεροδιαδρόμου τελειώσει, προς τα τέλη 2013- αρχές 2014, οι αναπτυξιακές προοπτικές θα αυξηθούν για το αεροδρόμιο».
Σε ό,τι αφορά το 2012, εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στις αφίξεις των Ουκρανών, αλλά και των Τούρκων επισκεπτών, ενώ οι αριθμούς πρώτοι ήταν οι Ρώσοι τουρίστες . Πιο συγκεκριμένα, οι Ουκρανοί που αφίχθησαν στο «Μακεδονία», ήταν περίπου 28.000, δηλαδή υπερδιπλάσιοι από τους περίπου 10.000 ταξιδιώτες του 2011. Οι Τούρκοι έφτασαν τις 27.000 από σχεδόν 10.000 την προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Ρώσοι ήταν 177.000, από 139.000 το 2011.
Ικανοποιητικά κινήθηκε και η κυπριακή αγορά, με αφίξεις 173.000 επισκεπτών, από 121.000 το προηγούμενο έτος, ενώ και η ιταλική αγορά, με περίπου 130.000 αφίξεις, κράτησε την αύξηση που κατέγραψε την προηγούμενη χρονιά. Σημειώνεται ότι ανοδικά κινήθηκε και μία αγορά που δεν είναι από τις δυναμικές για τη βόρεια Ελλάδα, με τους Βέλγους επισκέπτες να ανέρχονται το 2012 στις 25.000, από 19.000 το 2011.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία», από μείωση 3,5% στις αφίξεις το 2010, το 2011 είχε αύξηση 3%, ενώ ανοδικά κινήθηκε και το 2012 με αύξηση της τάξης του 2,57%, ενώ οι προβλέψεις δίνουν νέα αύξηση της κίνησης το 2013.
Όπως τόνισε ο κ. Τοπούζας, έχει επιτευχθεί μεγάλη μείωση στις καθυστερήσεις των πτήσεων όπως και στη λειτουργία του αεροδρομίου, παρά τις ελλείψεις και τα προβλήματα που εντοπίζονται σε θέματα υποδομών και facilities.
Πηγή: voria.gr