“Η Εκκλησία εύχεται για τον άμεμπτο βίο και πολιτεία του ζευγαριού. Υπάρχουν άμεμπτοι άνθρωποι;” #11
22 Μαΐου 2023
Λένε τα σημερινά σύγχρονα κινήματα: «στάσου στα πόδια σου και προχώρα». Ενώ η Εκκλησία παρακαλεί τον Θεό να μας διαφυλάξει ἐν ἀμέμπτῳ βιοτῇ καὶ πολιτείᾳ. Τι διαφορά έχει το ένα από το άλλο. Στην καλογερική κουρά λέει ο υποψήφιος «Ναι.. συνεργούντος του Θεού»
Άμεμπτη βιωτή: Πως μπορεί μέσα στο γάμο το ζευγάρι να βιώσει «στην πράξη» την ευσπλαχνία του Θεού και παράλληλα την δική του αναξιότητα;
Πως συνδέεται αυτή η παράκληση για άμεμπτη βιωτή με την σύνεση μέσα στο γάμο;
Ο γέροντας Ιωσήφ μιλούσε πολύ συχνά για τα «αίτια». Ποια είναι τα «αίτια» που πρέπει να προσέχουμε κατά την περίοδο του αρραβώνα;
Δυστυχώς υπάρχουν στιγμές που βγάζουμε συμπέρασμα από ένα πάθος, ένα λάθος της συντρόφου μας και απογοητευόμαστε. Πως αυτή η συμπεριφορά μας συνδέεται με την άμεμπτη βιωτή που μας λέει η ευχή;
Παρόλο που νομίζουμε ότι βιώνουμε το έλεος του Θεού, συνεχίζουμε με το παραμικρό να κατακρίνουμε και να απορρίπτουμε τον άνθρωπο μας. Λέμε αν μου κάνεις αυτό το πράγμα ή αν το έκανες θα αυτοκτονήσω. Τι σημαίνει να βιώνουμε το έλεος του Θεού μέσα στο γάμο μας;
Γιατί χρειαζόμαστε να μας επιβεβαιώνει ο άνθρωπος μας κάθε μέρα, κάθε λεπτό που περνάει;
Σήμερα αισθάνομαι ότι έχει χαθεί εντελώς αυτή η αίσθησης του τιμίου γάμου και της αμόλυντης συζυγικής κλίνης. Τα ακούει ο κόσμος και μειδιάζει. Τι εύχεται σε αυτό το σημείο ο ιερεύς;
«Κοίτην ἀμίαντον, αμόλυντον» εύχεται η Εκκλησία. Πως εξυψώνει αυτό την Εκκλησία; Από τι μολύνεται η συζυγική κλίνη;
Γιατί οι σχέσεις μας μέσα στο γάμο πολλές φορές γίνονται σχέσεις πορνείας αντί σχέσεις ιερότητος; Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ερωτική σχέση του ζευγαριού και πως πρέπει να την διαχειριστεί;
Γιατί ουσιαστικά η φιληδονία στο πως βλέπουμε τον άλλο μέσα στον γάμο είναι εγωισμός; Από που προέρχεται αυτή η φιληδονία;
Είπαμε ότι η φιληδονία έχει εγωισμό. Γιατί ο εγωιστής άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να αγαπήσει;
Τι πρέπει να κάνουμε για να προλάβουμε να μην φθάσουμε να βλέπουμε τον άνθρωπο ως αντικείμενο ηδονής αλλά με ιερότητα;
Οι απαντήσεις στη συζήτηση του Πανιερωτάτου Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανασίου με τον Νίκο Γκουράρο.