Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Αγγελικής Καριώτογλου «Οδηγείν ανθρώπους. Τέχνη Τεχνών»
9 Δεκεμβρίου 2022
Οι εκδόσεις Ακρίτας απευθύνουν πρόσκληση στην παρουσίαση του νέου βιβλίου της Αγγελικής Καριώτογλου «Οδηγείν ανθρώπους. Τέχνη Τεχνών. Η τέχνη της πνευματικής πατρότητος και μητρότητος. Η μαρτυρία της ερήμου».
Η παρουσίαση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022 στις 8:00 μ.μ. στο cafe του Κήπου του Αρχαιολογικού Μουσείου (28ης Οκτωβρίου 44, Αθήνα).
Χορηγοί επικοινωνίας είναι το Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» (ope.gr) και η διαδικτυακή τηλεόραση Pemptousia TV.
Σύνοψη του βιβλίου
Τι είναι η πνευματική καθοδήγηση στα πλαίσια της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης; Πως την έχουμε βιώσει μέσα στην μακραίωνη ιστορία της Εκκλησίας μας; Πως την ζούμε οι σύγχρονοι χριστιανοί;
Σήμερα στην Εκκλησία μας βιώνουμε συχνά ένα νοσηρό «γεροντισμό» που απέχει πολύ από την πνευματική μας παράδοση. «Γέροντες» που κρύβουν το Χριστό από τα μάτια των ανθρώπων και γιγαντώνουν την δική τους παρουσία, συντηρούν την εξάρτηση των πνευματικών τους τέκνων και δεν τους βοηθούν να φθάσουν στην «πνευματική ενηλικίωση». Έτσι δημιουργούνται στους κόλπους της εκκλησίας φατρίες που αγγίζουν τα όρια του
φανατισμού, μικρές «εκκλησίες» γύρω από τον «γέροντα»…
Αυτό το βιβλίο, έχει στόχο να θυμίσει ταπεινά σε όλους μας, τί μας παρέδωσε ο Χριστός, τι έκαναν οι Απόστολοι, πώς λειτούργησαν τη σχέση πνευματικού πατέρα και πνευματικού τέκνου στην πρώτη Εκκλησία, ποια είναι η παρακαταθήκη των μεγάλων νηπτικών Πατέρων και Μητέρων της ερήμου στο θέμα της πνευματικής καθοδήγησης
Στοιχεία βιβλίου
Τίτλος: Οδηγείν ανθρώπους. Τέχνη Τεχνών
Η τέχνη της πνευματικής πατρότητος και μητρότητος. Η μαρτυρία της ερήμου.
Εκδόσεις: Ακρίτας
Συγγραφέας : Αγγελική Τζουβάλη – Καριώτογλου
Πρόλογος: π. Θεοδόσιος Μαρτζούχος
Μακέτα εξωφύλλου: Γιώργος Κόρδης | / Μακέτα: Θεοχάρης Καρδαμάκης
Α’ έκδοση: Νοέμβριος 2022
ISBN: 978-618-5573-17-1
Διαστάσεις: 14 εκ. x 20,5 εκ.
Σελ: 191
Βάρος: 300gr
Λ.Τ: 12,00€
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ
1. Η πνευματική πατρότητα στην παράδοση της Εκκλησίας
2. Πνευματική πατρότητα και μητρότητα. Η σχέση με την ιερωσύνη
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ, ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
1. Ο Ιησούς, αρχέτυπο πνευματικής πατρότητας
2. Πνευματική πατρότητα: Μια συνεχής πνευματική πορεία
3. Ποιμένας ή παιδαγωγός; Δίλημμα ή αναγκαιότητα;
4. Τα θεραπευτικά όπλα του πνευματικού πατέρα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΠΟΙΜΑΝΣΗ
1. Ποιμαντική του «λεντίου»1: Η διακονούσα αυθεντία
2. «Μετὰ φειδοῦς ἀγαπητικῆς»: Η εξουσία της αγάπης
3. Διάκριση και εξατομικευμένη διαποίμανση των Nηπτικών Πατέρων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
1. Το «αὐτεξούσιον» του ανθρώπου στα Nηπτικά Kείμενα
2. Ασκητική υπακοή και ελευθερία. Η υπέρβαση της πειθαρχίας
3. Η «ὑποδούλωσις εἰς τὸν ἀδελφόν»: Η «άλλη» ελευθερία
ΕΠΙΜΕΤΡΟ
Η ΑΓΑΠΗ, ΚΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΤΙΚΩΝ
ΠΑΤΕΡΩΝ
ΠΗΓΕΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η συγγραφέας
Η Αγγελική Τζουβάλη-Καριώτογλου κατάγεται από το Μεσολόγγι Αιτωλοακαρνανίας.
Σπούδασε θεολογία στις Θεολογικές Σχολές του Πανεπιστήμιου Αθηνών και Münster της Γερμανίας. Ειδικεύτηκε σε θέματα διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Είναι αριστούχος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Δίδαξε επί 35 χρόνια στο Κλασσικό Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, του οποίου διετέλεσε και Υποδιευθύντρια. Με τη διδακτορική της διατριβή, η οποία φέρει τον τίτλο «Αυθεντία και ελευθερία στο μάθημα των Θρησκευτικών» (εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 2009) έδωσε νέα ώθηση στην κατανόηση της θεμελίωσης του μαθήματος με βάση τη διδασκαλία των Νηπτικών Πατέρων της Εκκλησίας και τα πορίσματα της επιστήμης της Παιδαγωγικής.
Έχει γράψει βοηθήματα για μια ορθότερη κατανόηση των σχολικών εγχειριδίων του Γυμνασίου και του Λυκείου, και τα βιβλία: «Το ομότιμον του άνδρα και της γυναίκας» (1984), «Ζωντανό Σχολείο» (Ακρίτας 1997), Του Λόγου το αληθές» (Γρηγόρης 2015) και ένα αριθμό άρθρων.
Η επιτυχία της στο χώρο της εκπαίδευσης συνίσταται στην προσπάθεια εισαγωγής ορθόδοξων κριτηρίων σε σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας που βασίζονται στο δημιουργικό διάλογο με τα παιδιά.