Παράταση της ελεύθερης εισόδου των Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης – Δεν έρχεται πάλι ο δακτύλιος
20 Σεπτεμβρίου 2020
Πολύ σοβαρά εξετάζεται το σενάριο παράτασης της ελεύθερης εισόδου Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων.
Στόχος είναι η προτροπή χρήσης Ι.Χ. για ένα μικρό ακόμα διάστημα ώστε να καλυφθεί το κενό που παρατηρείται στο δίκτυο λεωφορείων.
Mε δεδομένο ότι τα πρώτα οχήματα ΚΤΕΛ θα ενσωματωθούν στον στόλο του ΟΑΣΑ στα τέλη Οκτωβρίου, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου, ώστε να ενισχυθεί η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, το υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται την πιθανότητα παράτασης άρσης της ισχύος του δακτυλίου ώστε να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις.
Η ζήτηση για μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες έχει ήδη αρχίσει να αυξάνεται, το ίδιο και τα παράπονα του επιβατικού κοινού για συνωστισμό στα λεωφορεία.
Η προσωρινή λύση που έχει δώσει η κυβέρνηση, που ακούει στο όνομα σύμπραξη με ΚΤΕΛ μέχρι την απόκτηση των πρώτων λεωφορείων με leasing (που αναμένεται να δρομολογηθούν στην Αθήνα στις αρχές Φεβρουαρίου), πρόκειται να τεθεί στην υπηρεσία του κοινού, σύμφωνα με το σχετικό προσύμφωνο που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, στα τέλη Οκτωβρίου, γεγονός το οποίο αφήνει κενό εξυπηρέτησης ενός μήνα περίπου.
Η μη ενεργοποίηση του δακτυλίου πριν από την ένταξη στον στόλο του ΟΑΣΑ οχημάτων των ΚΤΕΛ έχει ως στόχο την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων στο κέντρο της Αθήνας με δεδομένες τις υφιστάμενες δυσκολίες στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε επικοινωνία με τον Δήμο Αθηναίων εξετάζοντας σοβαρά το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του μέτρου του δακτυλίου όταν ενταχθούν στον ΟΑΣΑ τα πρώτα οχήματα ΚΤΕΛ. Και αυτό γιατί με την παραπάνω σύμπραξη μεγάλο μέρος του στόλου του ΟΑΣΑ θα κατευθυνθεί σε γραμμές του κέντρου της Αθήνας, ώστε τα ΚΤΕΛ να καλύψουν τις ανάγκες περιφερειακών κυρίως γραμμών.
Στόχος είναι η αύξηση του συγκοινωνιακού έργου στις γραμμές που έχουν μεγάλη ζήτηση, προκειμένου να επιτευχθεί η μεγαλύτερη εξυπηρέτηση και να περιοριστούν όσο το δυνατόν τα φαινόμενα συνωστισμού που παρατηρούνται εντός των λεωφορείων, τα οποία αδυνατούν να διατηρήσουν την ποσόστωση επιβατών που επιβάλλεται από τα μέτρα προφύλαξης κατά του κορωνοϊού.
Η κατάργηση μάλιστα του δακτυλίου το περασμένο καλοκαίρι νωρίτερα από ό,τι συνήθως, εξυπηρετούσε ακριβώς τον παραπάνω σκοπό, καθώς υπήρχε επίσημη παρότρυνση από το υπουργείο Υποδομών για χρήση Ι.Χ. από όσους έχουν τη σχετική δυνατότητα. Οι γραμμές τις οποίες θα εξυπηρετούν τα ΚΤΕΛ αφορούν κυρίως περιφερειακά δρομολόγια όπως η Γλυφάδα, ο Ασπρόπυργος και γενικότερα οι περιοχές μετά την Παιανία και την Κηφισιά. Στην Αθήνα θα εκτελούν δρομολόγια 203 περισσότερα λεωφορεία με 550 οδηγούς.
(πληροφορίες απο το makeleio)