Ειδήσεις και Ανακοινώσεις

Πεζόδρομοι, απαγόρευση σε ΙΧ και ταξί – Τι αλλάζει σε Πανεπιστημίου, Σύνταγμα, Εμπορικό Τρίγωνο, Βασ. Όλγας και Ψυρρή

11 Μαΐου 2020

Πεζόδρομοι, απαγόρευση σε ΙΧ και ταξί – Τι αλλάζει σε Πανεπιστημίου, Σύνταγμα, Εμπορικό Τρίγωνο, Βασ. Όλγας και Ψυρρή

Το σχέδιο Μπακογιάννη που συζητά σήμερα το ΔΣ του δήμου Αθηναίων. Ξεκινά άμεσα η πιλοτική εφαρμογή του, με πεζοδρομήσεις και ελεύθερες από ΙΧ και ταξί περιοχές όπως η Πλάκα και το Εμπορικό Τρίγωνο.

Ένα «άλλο κέντρο» δημιουργεί στην Αθήνα ο Κώστας Μπακογιάννης, με μείζονες παρεμβάσεις και με έργα που ουδέποτε έως τώρα έχουν προωθηθεί!

Συγκεκριμένα, το Σχέδιο του Δημάρχου, που βασίζεται σε μελέτη του Πολυτεχνείου και θα συζητηθεί απόψε στο Δημοτικό Συμβούλιο-και εφόσον εγκριθεί θα αρχίσει άμεσα η πιλοτική υλοποίησή του, χωρίζεται σε δυο μέρη, καθώς περιλαμβάνει την ολοκλήρωση και την ανάδειξη του «Μεγάλου Περιπάτου», αλλά και τις «ελεύθερες από ΙΧ περιοχές Πλάκα και Εμπορικό Τρίγωνο».

ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟ: Δυο λωρίδες δεξιά όπως κατεβαίνουμε της Πανεπιστημίου θα γίνουν πεζοδρόμιο και ποδηλατόδρομος,. Η παρέμβαση ονομάζεται τριλογία, καθώς, σύμφωνα με τη μελέτη, αναδεικνύει την Εθνική Βιβλιοθήκη, το Πανεπιστήμιο και την Ακαδημία Αθηνών.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΠΑΤΗΣΙΩΝ μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο. Η εν λόγω ανάπλαση θα αποδώσει 7000 τετραγωνικά μέτρα για δημόσιο χώρο!

ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΤΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ: Προγραμματίζεται η πεζοδρόμηση της οδού Βασιλίσσης Όλγας, η οποία προβλέπει την ενοποίηση του Ζαππείου με τον Ναό του Ολυμπίου Διός, τη σύνδεση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της υφιστάμενης χάραξης του τραμ. Με την πεζοδρόμηση της Β. Όλγας υπολογίζεται ότι θα αποδοθούν περίπου 10.500m2, νέου κοινόχρηστου χώρου.

ΔΥΟ ΛΩΡΙΔΕΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΦΕΥΓΕΙ Η «ΠΑΡΑΝΟΜΗ» ΠΙΑΤΣΑ ΤΩΝ ΤΑΧΙ: Δυο λωρίδες κυκλοφορίας στην …κάτω Πλατεία Συντάγματος γίνονται επίσης πεζόδρομος, ενώ απομακρύνεται η πιάτσα των ταξί που βρίσκεται εκεί.

ΑΜΕΣΑ Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΜΟΝΟΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ: Τις αμέσως επόμενες ημέρες η πλατεία Ομονοίας παραδίδεται προς χρήση στους κατοίκους της πόλης και τους επισκέπτες της.

ΑΘΗΝΑΣ-ΕΡΜΟΥ: Προγραμματίζεται η μετατροπή της οδού Αθηνάς και του κάτω τμήματος της Ερμού σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ., γεγονός που εκτιμάται ότι θα ανάπλαση θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ: Θα πεζοδρομηθεί και θα μείνει μια λωρίδα της οδού για αυτοκίνητα επισήμων προς Μαξίμου και Προεδρικό και για αυτοκίνητα όπως τα αποριματοφόρα κοκ. Ενδεχόμενη ανάπλαση θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΣ ΑΓΟΡΑ: Προγραμματίζεται η ριζική ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Βαρβακείου Αγοράς με λειτουργική ενοποίηση των δύο αγορών.

ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΟΡΑΗ-ΘΕΑΤΡΟΥ- ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των κατά τόπου περιοχών. Συνολικά οι αναπλάσεις, υιοθετώντας τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα έχουν ως προτεραιότητα τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, την καινοτόμο διαχείριση των όμβριων
υδάτων, τη βελτίωση του βαδίσματος και την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΡΙΓΩΝΟ, ΠΛΑΚΑ ΚΑΙ ΨΥΡΡΗ: Για την αναβάθμιση του κέντρου, εξετάζονται ειδικότερα μέτρα για τη γενική κυκλοφορία οχημάτων στις περιοχές του Εμπορικού Τριγώνου, στην Πλάκα και στου Ψυρρή.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Αύξηση Πεζοδρομίων Κεντρικών Αξόνων

Οι κεντρικοί οδικοί άξονες στους οποίους θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις για την αύξηση των πεζοδρομίων, ενισχύοντας ήπιες μορφές μετακίνησης (πεζοί, ποδήλατα), περιλαμβάνουν την οδό Πανεπιστημίου και την Πλατεία Συντάγματος, όπως περιγράφεται στη συνέχεια.

Στην οδό Πανεπιστημίου οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν στο οδικό τμήμα από την Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Πατησίων, όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς και ποδηλάτες, πλάτους 3 λωρίδων κυκλοφορίας (9 μέτρα επιπλέον πλάτος πεζοδρομίου) σε όλο το μήκος της οδού Πανεπιστημίου. Στη νέα κατάσταση θα παραμείνουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας 7 ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία αποκλειστική λωρίδα για τα λεωφορεία (λεωφορειολωρίδα
μήκους 1.050 μέτρων παράλληλης ροής που θα εξυπηρετεί 26 γραμμές).

Παράλληλα, καταργείται η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής που εξυπηρετούσε έως σήμερα 3 γραμμές, η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οποίων μεταφέρεται σε νέα αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίες στην οδό Ακαδημίας όπως περιγράφεται στα επόμενα.

Καθόλο το μήκος του νέου πεζοδρομίου, θα δημιουργηθεί ειδική ζώνη κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων για ποδήλατα.

Οδοί ελεύθερες από Ι.Χ.

Η δεύτερη κατηγορία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αφορά στη δημιουργία των εξής οδών, ελεύθερων από την κυκλοφορία Ι.Χ. οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών):

-Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.

-Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.

-Οδός Αθηνάς στο σύνολό της, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.

-Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.

-Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.

-Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.

-Οδός Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 110μ.

-Οδός Σίνα στο τμήμα από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ., παραμένει λεωφορειόδρομος, αλλά αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις νέες διαδρομές των λεωφορειακών γραμμών.

Περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ.

Η τρίτη κατηγορία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων περιλαμβάνει τη δημιουργία των εξής δύο ενιαίων περιοχών ελεύθερων από την κυκλοφορία και Ι.Χ. οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών):

-Το Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως (κόκκινη διαγράμμιση)

-Την περιοχή της Πλάκας που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων (πορτοκαλί διαγράμμιση).

Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των παραπάνω επεμβάσεων, η πρόσβαση των οχημάτων θα ελέγχεται σε πρώτη φάση από τη Δημοτική Αστυνομία και σε δεύτερη φάση με αυτόματο ψηφιακό σύστημα. Για το σκοπό αυτό δημιουργούνται σημεία ελέγχου οχημάτων στις εισόδους και εξόδους των εν λόγω οδών και περιοχών, όπου θα πραγματοποιείται καθημερινά έλεγχος από τα αρμόδια όργανα.

Σχετικά με την κυκλοφορία και στάση των ταξί, η είσοδος τόσο στο Εμπορικό Τρίγωνο όσο και στην περιοχή της Πλάκας, θα πραγματοποιείται μετά από κλήση επιβάτη μόνο για αποβίβαση και επιβίβαση. Παράλληλα, θα επιτρέπεται στα ταξί η δεξιά στροφή από Όθωνος προς Βασιλίσσης Αμαλίας σε όλο το μήκος της λεωφορειολωρίδας. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αναμονής ταξί σε κεντρικά σημεία των εν λόγω περιοχών.

Λωρίδες αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν ως κύριο αναπόσπαστο στοιχείο την ενίσχυση της προτεραιότητας στην κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με τη δημιουργία νέων λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά και τη δημιουργία οδών ελεύθερων από ΙΧ οχήματα, στις οποίες μπορούν να κυκλοφορούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πιο συγκεκριμένα, οι οδοί στις οποίες ενισχύεται η προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι:

Οδός Πανεπιστημίου
Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 1.050μ., από Βασ. Σοφίας έως Πατησίων (26 γραμμές), με κατάργηση της λεωφορειολωρίδας αντίθετης ροής 400μ από οδό Σίνα έως την οδό Βασ. Γεωργίου (3 γραμμές).

Οδός Ακαδημίας
Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 770μ., από Ιπποκράτους έως Βασιλίσσης Σοφίας (17-24 γραμμές)

Πλατεία Συντάγματος / Οδός Φιλελλήνων:
Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 310μ. από Καραγιώργη Σερβίας έως Λ. Αμαλίας (14-19 γραμμές).

Λεωφόρος Βασ. Σοφίας
Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στην αριστερή λωρίδα, μήκους 310μ., από οδό Ακαδημίας έως Λ. Αμαλίας (6 γραμμές).

Οδός Αθηνάς
Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. οχήματα, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ. (3/6 γραμμές ανά κατεύθυνση)

Οδός Ερμού
Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. οχήματα, στο τμήμα από την Πλατεία Μοναστηρακίου έως την Πλατεία Αγίων Ασωμάτων, μήκους 440μ. (6 γραμμές)

Οδός Μητροπόλεως (και Αιόλου – Ερμού έως Πλατεία Μοναστηρακίου)
Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από ΙΧ οχήματα από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου στη συνέχεια στην Οδό Αιόλου έως την Οδό Ερμού και στη συνέχεια από την Οδό Ερμού.

 

Πηγή: ieidiseis.gr