Τα γκάλοπ a la carte ή τα μαγειρέματα
14 Απριλίου 2020
Επιτέλους τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της εφημερίδας ο Πολίτης έχουν ανακοινωθεί. Αυτό περιμέναμε και εμείς και ο ιός που ζήτησε να γίνει η δημοσκόπηση. Ακόμη δεν τα έχω διαβάσει. Φαντάζομαι όμως ότι σε όλα τα ερωτήματα που έθεσε το γκάλοπ , θα υπάρχουν γραφικές παραστάσεις, ανάλυση των δεδομένων αλλά και των αποτελεσμάτων για να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης .Από αυτά που έχω μάθει στο Πανεπιστήμιο, στην Βιοστατιστική και Ιατρική Επιδημιολογία, σε μια έρευνα, επιλέγονται τα ερωτήματα, γίνεται κατηγοριοποίησή τους, διαβαθμίζονται , επιλέγεται ο τρόπος λήψης του δείγματος, λαμβάνονται οι απαντήσεις και τέλος διενεργείται η στατιστική ανάλυση. Ακολούθως με την λήψη των αποτελεσμάτων γίνεται η ερμηνεία από τους στατιστικολόγους και από τον οργανισμό που ζήτησε να γίνει αυτή η δημοσκόπηση. Οι τελευταίοι σίγουρα δεν είναι στατιστικολόγοι και σίγουρα όπως θέλουν ερμηνεύουν τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις προκαταλήψεις τους(δεν είναι αδιάβλητοι). Αυτό ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση μας και παρακάτω θα αναλυθεί.
Ξεκινάω τώρα να διαβάζω τα ερωτήματα και την ανάλυση της δημοσκόπησης και φτάνω στο τέλος. Μα στάσου , δεν είχε εδώ 2 ερωτήματα για τον μ.Αθανάσιο αν έκανε καλά που μετακίνησε τον εσπερινό 1 ώρα πριν; Μα δεν είχε ένα άλλο ερώτημα αν θα πρέπει να τιμωρηθεί ο μ.Αθανάσιος ; ίσως δεν βλέπω καλά. Ξαναδιαβάζω. Άφαντα τα ερωτήματα και οι απαντήσεις. Ίσως το δείγμα δεν ήταν ικανοποιητικό λέω. Μα και πάλι αφού για να συμμετάσχεις έπρεπε να απαντήσεις σε όλες ανεξαίρετα τις απαντήσεις. Να ακυρώσουν την δημοσκόπηση δεν γινόταν, ρεζίλεμα είναι. Να βάλουν και αυτά τα ερωτήματα με τις απαντήσεις πάλι;
Και ελήφθεί η απόφαση. Να κάνουμε τους κινέζους καλή τους ώρα. Ο δαίμων του τυπογραφείου πιθανόν να το εξαφάνισε θα ήταν μια δικαιολογία. Όχι φίλοι μου δεν είναι ο δαίμων.Θα παραθέσω τις πιθανές απαντήσεις, της ως δια μαγείας εξαφάνισης των ερωτημάτων από την δημοσκόπηση:
1. Πολύ πιθανόν στο ερώτημα εάν έπραξε σωστά ο Αθανάσιος που μετακίνησε, νόμιμα όπως είπε και ο Γ.Εισαγγελέας, τον εσπερινό μια ώρα πιο πριν να μην τους βγήκαν τα αποτελέσματα. Φαίνεται ότι πολύς κόσμος δεν το βρήκε λάθος και σου λέει από του να ταπεινωθούμε και να παρουσιάσουμε κάτι που κάναμε πόλεμο να αποδείξουμε, καλύτερα να το διαγράψουμε.
2. Το αστείο ερώτημα αν θα πρέπει να τιμωρηθεί ή όχι ο μ.Αθανάσιος γι αυτό του το μέγα ολίσθημα μάλλον και πάλι δεν τους βγήκε. Σίγουρα ο κόσμος αρνητικά τους απάντησε. Φαντάζεστε το ρεζίλι για την ιδιά την εφημερίδα σε τέτοιο ενδεχόμενο; Αυτοαναιρούνται ουσιαστικά. Ω ποία ντροπή. Διαγραφή. Καλύτερα ρεζίλι για τη διαγραφή παρά για το αποτέλεσμα.
3. Υπάρχει επίσης και η μεγάλη πιθανότατα να ανέκρουσαν πρύμνα όταν είδαν ότι ο μ.Αθανάσιος έχει τεράστια αποδοχή από το λαό και όχι μόνο στη Λεμεσό. Ο φόβος της επιπλέον μείωσης των φύλλων πλανάται. Ίσως αν ο μητροπολίτης εξέδιδε εφημερίδα να είχε τριπλάσια κυκλοφορία από οποιαδήποτε άλλη Κυπριακή εφημερίδα.
Και για να μην αγνοήσουν εντελώς το πνεύμα των ερωτήσεων τους, άφησαν μόνο μια γενική και θολή.
Αυτά όλα αγαπητοί φίλοι τι άλλο είναι από μαγειρέματα αποτελεσμάτων. Όσα μας συμφέρουν τα δείχνουμε και όσα όχι τα αποκρύπτουμε. Αν δεν είναι μαγείρεμα είναι αποτέλεσμα φόβου για την αντίδραση του λαού.
Το τελευταίο είναι και το πιο , δεν ξέρω και πώς να το ονομάσω. Τραγικό, ταπεινωτικό, απαξιωτικό, ρατσιστικό, προσβλητικό, δείγμα μισαλλοδοξίας και έπαρσης; Στο ερώτημα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε αν οι Εκκλησίες αλλά και άλλοι χώροι μαζικής συνάθροισης θα πρέπει να παραμείνουν κλειστοί μέχρι τη λήξη της πανδημίας η εφημερίδα κατατάσσει το 36% που δεν συμφωνεί στην κατηγορία των θρησκευόμενων και των ατόμων που δείχνουν να μην έχουν επίγνωση της κατάστασης!! Η φράση «δείχνει να μην έχουν επίγνωση της κατάστασης» παραπέμπει προφανώς σε άτομα με χαμηλότερο διανοητικό επίπεδο, ή ατόμων που δεν έχουν πλήρη συνείδηση της κατάστασης, όπως για παράδειγμα ατόμων υπό την επήρεια ουσιών (άλλωστε κάποιος είχε πει ότι η θρησκεία είναι το όπιο του λαού). Ή ατόμων που αιθεροβατούν, αφελή, επιπόλαια άτομα, ελαφρά άτομα. Λέει και στην Προς Κορινθίους επιστολή ότι η Ανάσταση του Χριστού είναι « Ἰουδαίοις μὲν σκάνδαλον, Ἕλλησι δὲ μωρίαν». Ακριβώς, μας θεωρούν μωρούς, ανόητους. Μα δεν μας ενοχλεί αυτό. Αυτό που ενοχλεί περισσότερο είναι ότι δια της μεθόδου της άτοπου απαγωγής, μας χωρίζουν στο 49% που απάντησαν ότι συμφωνούν και που αυτοί είναι η μη θρήσκοι (οι άθεοι) και στο 39% που διαφωνούν που είναι οι θρήσκοι. Υπάρχουν και ένα 12% που δεν συμφωνεί ούτε διαφωνεί. Αυτοί είναι οι ημιάθεοι ή οι ημιθρήσκοι φαντάζομαι. Εν τω μεταξύ και στην ανάλυση τους δεν τα πάνε και καλά. Ρωτούν αν συμφωνούμε ότι οι εκκλησίες και οι άλλοι χώροι μαζικής συνάθροισης (αθλητικά γήπεδα, γυμναστήρια, clubs, μπαράκια κα) θα πρέπει να παραμείνουν κλειστοί. Το 39% διαφωνεί, και μετά αυτούς τους 39%, τους περιλαμβάνει μόνο στο τμήμα της ερώτησης για τις εκκλησίες. Τους ονομάζει θρησκευόμενους και δεν σκέφτεται ότι ρώτησε το γκάλοπ και για άλλους χώρους μαζικής συνάθροισης. Μπλέχτηκα και εγώ άσχημα. Δηλαδή επιλέγει από πού προέρχεται αυτό το 39% (εκκλησία , μπαρόβιοι κλπ) χωρίς να έχει τρόπο να το ελέγξει. Ότι να ‘ναι. Βρε φίλε εγώ είμαι clubακιας και γουστάρω να πηγαίνω στα clubs και γι’ αυτό διαφωνώ. Γιατί με χώνεις στους θρησκευόμενους; Ή εγώ είμαι της εκκλησίας άνθρωπος αλλά λόγω του φόβου μου (του δικαιολογημένου λέω), ή λόγω του προβλήματος υγείας ή γιατί είμαι ηλικιωμένος απάντησα ότι συμφωνώ να μείνουν κλειστά όλα. Γιατί με βάζεις στους μη θρησκευόμενους; με ξέρεις; Αστήρικτα, ασυνάρτητα αποτελέσματα , με άλλες ερωτήσεις και απαντήσεις σε άλλα ερωτήματα.
Εν κατακλείδι μια συμβουλή. Όταν θα κάνετε μια δημοσκόπηση και όποιος άλλος κάνει, να αφήνετε τους επιστήμονες να κάνουν την δουλειά τους και να εξαγάγουν τα συμπεράσματα χωρίς να βάζετε το σος από πάνω λόγω προσωπικών αντιπαθειών γιατί και παραπλανάει η δημοσκόπηση και γίνεται αντιεπιστημονική αλλά και είναι και αναξιόπιστη. Τελικά η απάλειψη των δύο ερωτημάτων, μας επιβεβαιώνει. Το πρόβλημα σας είναι η Εκκλησία αλλά πιο ειδικά ο μητροπολίτης Αθανάσιος.
Καλό Πάσχα
Νέαρχος Παναγή