Εκπαίδευση

Κεραμέως: Αγγλικά και γυμναστική από το νηπιαγωγείο – Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές

24 Φεβρουαρίου 2020

Κεραμέως: Αγγλικά και γυμναστική από το νηπιαγωγείο – Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές

Εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής στα νηπιαγωγεία από την επόμενη σχολική χρονιά προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ενώ αλλάζει επίσης ο τρόπος που θα γίνονται οι εκδρομές.

Οι εξαγγελίες της Νίκης Κεραμέως προκάλεσαν προβληματισμό σχετικά με το αν θα ενισχυθούν τα νηπιαγωγεία με ειδικότητες εκπαιδευτικών Γυμναστικής και Αγγλικής Γλώσσας, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι σήμερα, καθώς ο νηπιαγωγός αναλαμβάνει την οργάνωση του αναλυτικού προγράμματος.

Επιπλέον, η εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο θα διεύρυνε τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, που ειδικότερα στην Πρωτοβάθμια παρουσιάζει μεγάλες ελλείψεις.

Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, η εισαγωγή των παραπάνω θεματικών δεν θα γίνει με ειδικότητες εκπαιδευτικών. Το αναλυτικό πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία βασίζεται στην ολιστική προσέγγιση διάφορων θεματικών και δεν προσομοιάζει σε μάθημα, αλλά σε διαφορετικές διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη διάδραση, βιωματικές διαδικασίες και άλλες δραστηριότητες, όπως μουσική και ζωγραφική.

Αντιδράσεις από ΔΟΕ

«Στο νηπιαγωγείο δεν υφίστανται διακριτά αντικείμενα μάθησης, αλλά πλαίσια ανάπτυξης δραστηριοτήτων που είναι αναπτυξιακά κατάλληλα και αποτελεσματικά για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας», υποστήριξε σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, ενώ η ΔΟΕ σε μια αναλυτική ανακοίνωση θέτει ζητήματα όχι μόνο πρακτικά αλλά και παιδαγωγικά.

«Με αυτόν τον τρόπο η πρώτη γνώση γίνεται κατακερματισμένη γνώση και παραγκωνίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ σχετικά με το ενδεχόμενο εισαγωγής ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο. Συνεχίζοντας θέτει και παιδαγωγικά ζητήματα για την εισαγωγή των παραπάνω θεματικών, σημειώνοντας ότι «σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Στα προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα. Για αυτόν το λόγο, το νηπιαγωγείο στελεχώνεται μόνο από νηπιαγωγούς Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και όχι και από άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών».

Αλλαγές στις εκπαιδευτικές εκδρομές/μετακινήσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο

Υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και την αρμόδια υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη η υπουργική απόφαση που προβλέπει το νέο πλαίσιο που διέπει την οργάνωση και διεξαγωγή σχολικών εκδρομών.   Αναλυτικά, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

– Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εσωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά πραγματοποιούνται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

– Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

– Η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της τελευταίας τάξης των Λυκείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε περισσότερες από μία χώρες του εξωτερικού αντί μόνο σε μία χώρα του εξωτερικού.

• Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο:

α) εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (προγραμμάτων περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών κ.λπ.) πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό, και αυξάνεται η διάρκειά τους έως τριών -αντί για δυο- εργάσιμων ημερών ή έως πέντε -αντί τεσσάρων- ημερών, εάν συμπεριληφθούν έως δύο αργίες.

β) του Αναλυτικού Προγράμματος, πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό.

– Προβλέπεται η σύμπραξη-συνεργασία σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών/τριών με σχολεία και άλλης Διεύθυνσης, ακόμη και διαφορετικών Περιφερειακών Διευθύνσεων, αντί με σχολεία της ίδιας μόνο Διεύθυνσης.

 

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Ελεύθερος Τύπος