Άγιον ΌροςΕιδήσεις και Ανακοινώσεις

Βοήθειά μας η «Παναγία Εγγυήτρια»· το νέο πλοίο με δρομολόγιο Ουρανούπολη-Δάφνη Αγίου Όρους-Ουρανούπολη

17 Οκτωβρίου 2019

Βοήθειά μας η «Παναγία Εγγυήτρια»· το νέο πλοίο με δρομολόγιο Ουρανούπολη-Δάφνη Αγίου Όρους-Ουρανούπολη

Με ένα ακόμα πλοίο ενισχύεται η ακτοπολοϊκή σύνδεση του Αγίου Όρους με την Ουρανούπολη, καθώς το ενδιαφέρον για προσκυνηματικό τουρισμό αυξάνεται κάθε χρόνο.

  1. Τη συγκεκριμένη γραμμή τη λειτουργεί η εταιρεία Αγιορείτικες Γραμμές την τελευταία 12ετία, ενώ το συγκεκριμένο πλοίο, όπως είπε χθες στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της εταιρείας Ρηγίνος Τσάνος, θα εκτελεί από σήμερα το δρομολόγιο Ουρανούπολη-Δάφνη Αγίου Όρους-Ουρανούπολη, με μεταφορική ικανότητα 500 επιβατών και φορτηγών.
  2. Το Δρομολόγιο Ιερισσός-Χιλανδάρι-Βατοπαίδι-Παντοκράτορος-Ιβήρων-Μορφονιού (αρσανάς= λιμανάκι) της Μονής Μεγίστης Λαύρας και πάλι πίσω για Ιερισσό εκτελείται από το Ε/Γ-Δ/Ρ «Παναγία»

«Λέγεται Παναγία Εγγυήτρια, και εκφράζει την επιθυμία μας να εγγυόμαστε τη μεταφορά των προσκυνητών και των μοναχών στο Άγον Όρος», είπε ο κ. Τσάνος. Το Παναγία Εγγυήτρια είναι ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο ανοιχτού τύπου το οποίο αγοράστηκε πρόσφατα από την εταιρεία Αγιορείτικες Γραμμές Ν.Ε. Το ανοιχτό φέρι το οποίο είναι ναυπηγημένο στην Ελλάδα το 2002, δεν είναι άλλο από το Νηρέας που πραγματοποιούσε δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα–Κέρκυρα.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει σημαντική αύξηση προσκυνητών όχι μόνο από άτομα που έρχονται από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αλλά και από το εξωτερικό. Για το λόγο αυτό και με σεβασμό προς την Ιερά Κοινότητα και την εμπιστοσύνη που μας έχουν δείξει οι Άγιοι Πατέρες, η εταιρεία και ο όμιλος αναβαθμίζει συνεχώς τη συγκοινωνία προς το Άγιον Όρος», δήλωσε ο κ. Τσάνος.

«Οι προσκυνητές που επισκέπτονται το Άγιον Όρος ξεπερνούν τους 250.000» όπως είπε, ενώ υπάρχει αυξημένη κίνηση και φορτηγών (περίπου 10.000) λόγω των αναγκών που γεννούν οι αναστηλώσεις των Μονών και τα έργα που γίνονται.

«Ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο είχαμε μείωση του αριθμού των Ρώσων προσκυνητών και αυτό ήταν ένα πλήγμα, το οποίο μπορούμε να πούμε ότι εξισορροπήθηκε από τις επισκέψεις των Σέρβων, Ρουμάνων και Βουλγάρων», πρόσθεσε.

«Γενικότερα η περιοχή έχει μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης και η εταιρεία μας θα συνεχίσει να επενδύει σε αυτήν αλλά χρειάζεται βελτίωση των υποδομών και κυρίως του οδικού δικτύου, όπως και η δημιουργία λιμανιού για την οποία έχουμε και εμείς τη διάθεση ως εταιρεία να επενδύσουμε», πρόσθεσε ο κ. Τσάνος.

Σύγκριση με το «Άξιον Εστίν»

Το ανοικτό Ε/Γ – Ο/Γ ΝΗΡΕΑΣ με Ν.Π 11816 έχει μήκος 60,08 μέτρα, πλάτος 14,20 μέτρα, βύθισμα 2,60 μέτρα, μεταφέρει 75 Ι.Χ αυτοκίνητα και έχει πρωτόκολλο για 600 επιβάτες το θέρος ή 300 τον Χειμώνα. Η πρόωση του γίνεται με 2 μηχανές Caterpillar που αποδίδουν 1060 B.H.P εκάστη. Στα δοκιμαστικά ταξίδεψε με 12 κόμβους.

Ανοικτό Ε/Γ – Ο/Γ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ

Μήκος 45,18 μέτρα. Πλάτος 11,35 μέτρα. Βύθισμα 2,47 μέτρα. Αριθμός οχημάτων 22 ΙΧ ή 9 φορτηγά (μήλους 9 μ.). Θερινό πρωτόκολλο 294 επιβάτες. Χειμερινό πρωτόκολλο 215 επιβάτες. Ταχύτητα 10 μίλια/ώρα.

 

Επιμέλεια Διακόνημα με Κύρια Πηγή τις Αγιορείτικες Μνήμες

άλλες πηγές:

Αγιορειτικές Γραμμές

Περιοδικό Εφοπλιστής, τεύχος 192.

arxipelagos.gr

https://athoszone.wordpress.com