Θεσσαλονίκη – Αθήνα: Με τρένο ή με λεωφορείο; Τι συμφέρει
2 Ιουλίου 2019
Σύγκριση μεταξύ λεωφορείου και τρένου για την τιμή του εισιτηρίου, τον χρόνο ταξιδιού, τον αριθμό των δρομολογίων και τις ανέσεις
Ένας ανταγωνισμός ο οποίος, σε κάθε περίπτωση αποβαίνει προς όφελος των επιβατών εξελίσσεται τις τελευταίες εβδομάδες ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, για το μερίδιο της πίτας των επιβατικών μετακινήσεων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντιστρόφως.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ποντάρει στη σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδίου, μετά την ολοκλήρωση του έργου της ηλεκτροκίνησης και στις ανέσεις τις οποίες σχεδιάζει να προσφέρει σταδιακά προς τους επιβάτες, ενώ το ΚΤΕΛ απαντά με την επίσης σημαντική μείωση στις τιμές προκειμένου να καταστήσει ελκυστικότερες τις μετακινήσεις με τα λεωφορεία.
Οι τιμές στα λεωφορεία
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανο Τσόλη πριν από μερικές ημέρες η διοίκηση προχώρησε στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων, της τάξης περίπου του 13% στα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και αντιστρόφως.
Οι έως και πρόσφατα τιμές των εισιτηρίων του ΚΤΕΛ για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντιστρόφως ήταν για απλή μετάβαση 45 ευρώ, με επιπλέον έκπτωση 10% (δηλαδή στα 40,50 ευρώ) εάν το εισιτήριο εκδοθεί ηλεκτρονικά. Η τιμή για εισιτήρια μετ’ επιστροφής ήταν στα 65 ευρώ και εάν εκδοθεί ηλεκτρονικά στα 58,50 ευρώ (έκπτωση 10%).
Πλέον, μετά τις μειώσεις οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
Για απλή μετάβαση η τιμή έχει πέσει στα 39 ευρώ (από 45) με επιπλέον έκπτωση 10% (δηλαδή στα 35,10 ευρώ από 40,50) εάν το εισιτήριο εκδοθεί ηλεκτρονικά. Η τιμή για εισιτήρια μετ’ επιστροφής μειώθηκε στα 59 ευρώ (από 65) και εάν εκδοθεί ηλεκτρονικά στα 53,10 ευρώ (από 58,50).
Οι τιμές στα τρένα
Οι αντίστοιχες τιμές στα γρήγορα τρένα είναι οι εξής:
– Β’ θέση 45,40 ευρώ για απλή μετάβαση, ενώ μετ’ επιστροφής δίνεται έκπτωση 20% (δηλαδή 72,60 ευρώ).
– Α’ θέση 55 ευρώ για απλή μετάβαση, μετ’ επιστροφής δίνεται έκπτωση 20% (δηλαδή 88 ευρώ).
Επιπλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίου μέσω κινητών τηλεφώνων με έκπτωση της τάξης του 10% έως 15%, ανάλογα με το πόσες ημέρες πριν εκδίδεται το εισιτήριο.
Συνεπώς, μετά τις μειώσεις στις οποίες προχώρησε το ΚΤΕΛ, για την απλή μετάβαση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και αντιστρόφως το εισιτήριο του λεωφορείου είναι κατά 6,40 ευρώ φθηνότερο στη Β’ θέση (ή 10,30 ευρώ εάν εκδοθεί ηλεκτρονικά) και κατά 16 ευρώ φθηνότερο σε σχέση με αυτό του γρήγορου τρένου στην Α’ θέση (ή κατά 19,9 ευρώ εάν εκδοθεί ηλεκτρονικά)
Αντιστοίχως, στο ταξίδι μετ’ επιστροφής οι τιμές στα εισιτήρια του ΚΤΕΛ είναι κατά 13,60 ευρώ χαμηλότερη και κατά 19,50 εάν εκδοθεί ηλεκτρονικά, σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές Β’ θέσης στο γρήγορο τρένο. Σε σύγκριση με τις τιμές Α’ θέσης η διαφορά με το ΚΤΕΛ είναι στα 34,90 ευρώ.
Διάρκεια ταξιδίου
Βεβαίως, το μεγάλο πλεονέκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδίου. Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Τόλια, διευθυντή Επιβατικών Μεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθημερινά υπάρχουν έξι δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντιστρόφως.
Εξ αυτών ένα ανά κατεύθυνση το οποίο ξεκινά νωρίς το πρωί (6.27 από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και 6.22 από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη) επιτυγχάνουν χρόνους κοντά στις τέσσερις ώρες (3.57 το πρώτο και 4.10 το δεύτερο).
Επίσης, υπάρχουν άλλα τέσσερα δρομολόγια ανά κατεύθυνση (ανά 3ωρο) των οποίων οι χρόνοι ταξιδίου είναι 4.09 (από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα) και 4.23 (αντιστρόφως).
Παράλληλα υπάρχει και ένα νυχτερινό δρομολόγιο ανά κατεύθυνση με ώρα αναχώρησης 23.50 και χρόνο ταξιδίου 5.40 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) και 5.16 (αντιστρόφως0. Τα τρένα αυτά έχουν πολύ φθηνό εισιτήριο (στα 25 ευρώ), διαθέτουν εννέα βαγόνια και έχουν πληρότητα 100%.
Με το ΚΤΕΛ το ταξίδι διαρκεί έξι ώρες, συμπεριλαμβανομένης και μίας στάσης που κάνει στη Λαμία, διάρκειας περίπου είκοσι λεπτών.
Οι πληρότητες
Σύμφωνα με τον κ. Τόλια τον τελευταίο μήνα οι πληρότητες σε όλα τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί σημαντικά. «Το σπουδαιότερο είναι ότι προσελκύουμε καινούργιο επιβατικό κοινό, ανθρώπους δηλαδή οι οποίοι δεν ταξίδευαν με το τρένο», σημειώνει. Σύμφωνα με τον ίδιο οι πληρότητες στα δύο γρήγορα πρωινά τρένα κυμαίνονται μεταξύ 55% και 60%, αλλά έχουν διαρκή αυξητική τάση, ενώ το τελευταίο διάστημα μπήκε και δεύτερο βαγόνι Α’ θέσης καθώς το πρώτο γεμίζει σε κάθε δρομολόγιο.
Στα ημερήσια δρομολόγια, όπως και σε αυτά του σαββατοκύριακου, οι πληρότητες είναι πολύ υψηλές, αγγίζοντας συχνά και το 100%.
«Τα δικά μας πλεονεκτήματα είναι ο διαρκής εκσυγχρονισμός, ο οποίος θα συνεχιστεί με λειτουργίες wi-fi σε όλους τους συρμούς, πρίζες σε όλες τις θέσεις κ.ο.κ. Οι τιμές μας δεν μπορούν να μειωθούν, άλλωστε είναι σταθερές σε αυτά τα επίπεδα από το 2011 παρότι ο ΦΠΑ αυξήθηκε από 13% στο 24%», τονίζει ο κ. Τόλιας.
Αντιστοίχως, στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τον πρόεδρό του κ. Τσόλη η πληρότητα έχει μειωθεί τον τελευταίο καιρό κατά περίπου 8%, φτάνοντας στα επίπεδα του 60% με 70%. Βεβαίως, το ΚΤΕΛ έχει περισσότερα δρομολόγια, εννέα ημερησίως, ενώ συχνά μπαίνουν και έκτακτα. Παράλληλα προσφέρει δωρεάν wi-fi.
Πηγή: voria.gr