Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης: Η εξουσία του Χριστού είναι η διακονία
14 Δεκεμβρίου 2018
Ο Χριστός δεν ήρθε να δώσει πιστοποιητικά αγιότητας σε όσους αυτοδικαιώνονται. Ούτε να προσυπογράψει αμαρτίες. Δεν κατακυρώνει, αλλά ακυρώνει αμαρτίες με την μετάνοια. Δικαιώνει και σώζει αμαρτωλούς που μετανοούν.
Ομιλία με θέμα: «Ο Υιός του ανθρώπου», πραγματοποίησε ο Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Αεράκης, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου.
Της ομιλίας, που ήταν η τρίτη που δόθηκε στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…», προηγήθηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία Θεοτόκο τη Βηματάρισσα.
Ο Ιησούς Χριστός, είναι και ανώνυμος, είναι και πολυώνυμος, παρατήρησε ο π. Δανιήλ. Ως Θεός είναι ανώνυμος, είναι ο Ων, ο υπάρχων. Ως άνθρωπος όμως είναι επώνυμος, έχει πολλά ονόματα.
Ο Θεός Πατέρας, μιλώντας στους πρωτοπλάστους για τον Μεσσία, τον αποκαλεί «Σπέρμα της γυναικός», που θα συντρίψει τον διάβολο και τον θάνατο.
Και συνεχίζοντας με τα ονόματα που καταγράφονται στην Αγία Γραφή, ανέφερε μια σειρά από αυτά: Κύριος μαζί με τον Κύριο, Υιός της Παρθένου, Μεγάλης βουλής Άγγελος, Θαυμαστός σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος, Παλαιός των ημερών, Βασιλιάς των αιώνων, Υιός του Υψίστου, Ιησούς, Βασιλεύς των Ιουδαίων, Υιός Αβραάμ, Υιός Δαβίδ, Μεσσίας, Ραββί, Ο από Ναζαρέτ, η Αρχή και το Τέλος, Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, Αρχιερέας, Παντοκράτωρ.
«Το όνομα εκείνο που δείχνει την προαιώνια ύπαρξη και την θεϊκή Του ταυτότητα, είναι το «Υιός του Θεού». Αλλά εκείνο το όνομα που χρησιμοποιεί ο ίδιος για τον αυτοπροσδιορισμό Του, είναι το «Υιός του ανθρώπου».»
Αυτό το όνομα, έχει πολλές σημασίες. Καταρχάς είναι μεσσιανικός τίτλος. Δηλώνει ότι είναι πραγματικά άνθρωπος, δεν φαίνεται απλώς, αλλά είναι.
Είναι ο Υιός του Θεού που έγινε άνθρωπος.
Προέρχεται μόνο από έναν άνθρωπο, αφού έχει μόνο μητέρα. Άνευ σποράς, φθοράς και αμαρτίας.
Είναι ο Σωτήρας κάθε ανθρώπου, αφού ήρθε να σώσει όλους τους ανθρώπους. Είναι το γέννημα της καρδιάς μας, η αγάπη μας.
Για ποιο πράγμα ήρθε ο Υιός του ανθρώπου στη γη; Ήρθε στον κόσμο για να σώσει τους αμαρτωλούς. Δεν ήρθε να καλέσει δικαίους.
«Ο Χριστός με την στάση Του δείχνει πως η αγιότητα δεν σημαίνει αποφυγή της κοινωνίας με τους αμαρτωλούς, αλλά απεναντίας προσκλητήριο για μετάνοια και σωτηρία.
Γι’ αυτό και ο ίδιος χρησιμοποιεί την εικόνα του ιατρού, αφού ήρθε να καλέσει σε μετάνοια τους αμαρτωλούς, που είναι άρρωστοι πνευματικά.»
Ο Χριστός δεν ήρθε να δώσει πιστοποιητικά αγιότητας σε όσους αυτοδικαιώνονται, συνέχισε ο π. Δανιήλ. Ούτε να προσυπογράψει αμαρτίες.
Δεν κατακυρώνει, αλλά ακυρώνει αμαρτίες με την μετάνοια. Δικαιώνει και σώζει αμαρτωλούς που μετανοούν.
Ο Χριστός δεν ήρθε επίσης για να διακονηθεί. Ο Χριστός είναι ο διάκονος. Πρώτος φόρεσε την ποδιά και έπλυνε τα πόδια των μαθητών. Πρώτος έζησε το πάθος του Σταυρού. Πρώτος ήπιε το πικρό ποτήρι. Πρώτος σήκωσε τον βαρύτερο Σταυρό.
«Η εξουσία του Χριστού είναι η διακονία. Η δικιά μας εξουσία είναι η αγάπη, η θυσία, η προσφορά.
Είναι λυτρωτής. Κατέβαλε τα λύτρα που είναι η θυσία Του, ο Σταυρικός Του θάνατος. Κι εμείς προσφέρουμε τις αμαρτίες και την ταπείνωση μας.»
Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Την ομιλία μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ: