Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

AutoNaut: Αυτόνομο σκάφος για τη μελέτη και παρακολούθηση των ωκεανών

6 Απριλίου 2018

AutoNaut: Αυτόνομο σκάφος για τη μελέτη και παρακολούθηση των ωκεανών

Η AutoNaut, μια startup από το Business Incubation Centre του ΕΟΔ στο Χάργουελ, ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό, αυτοματοποιημένο σκάφος επιφανείας, ικανό να συλλέγει δεδομένα για μεγάλες χρονικές περιόδους, σε κλάσμα του κόστους. Το σκάφος κινείται μέσω ενός μεταλλικού φύλλου που συλλέγει ενέργεια από την κίνηση των κυμάτων. Κατά κανόνα, διατηρείται μια ταχύτητα 2-5,5 χλμ/ ώρα υπό τις περισσότερες συνθήκες στη θάλασσα.

Ένα αυτόνομο σκάφος, το οποίο κινείται μέσω ενέργειας από τα κύματα και φέρει αισθητήρες που λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια, ανέπτυξε εταιρεία από το «εκκολαπτήριο» επιχειρήσεων του ΕΟΔ (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος) στη Μ. Βρετανία.

Η πρόοδος στον χώρο της μελέτης/ παρακολούθησης ωκεανών αυξάνει το επίπεδο της κατανόησής μας για το θαλάσσιο περιβάλλον, περιλαμβανομένης της θαλάσσιας ζωής, των θερμοκρασιών της θάλασσας, της μόλυνσης και του καιρού. Ωστόσο, το κόστος συντήρησης, καυσίμων και ανθρωπίνου δυναμικού για τέτοια σκάφη είναι υψηλό, είναι οι συνθήκες στη θάλασσα δυσκολεύουν συχνά τα πράγματα.

Η AutoNaut, μια startup από το Business Incubation Centre του ΕΟΔ στο Χάργουελ, ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό, αυτοματοποιημένο σκάφος επιφανείας, ικανό να συλλέγει δεδομένα για μεγάλες χρονικές περιόδους, σε κλάσμα του κόστους. Το σκάφος κινείται μέσω ενός μεταλλικού φύλλου που συλλέγει ενέργεια από την κίνηση των κυμάτων. Κατά κανόνα, διατηρείται μια ταχύτητα 2-5,5 χλμ/ ώρα υπό τις περισσότερες συνθήκες στη θάλασσα.

Πρόκειται για μια από τις πρώτες μικρές εμπορικές εφαρμογές της τεχνολογίας προώθησης μέσω κυμάτων και το σκάφος αυτό μπορεί να λειτουργεί στη θάλασσα για εβδομάδες, καλύπτοντας αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων την εβδομάδα, σε περιοχές και συνθήκες πολύ επικίνδυνες για τους ανθρώπους. Επίσης, το AutoNaut είναι τόσο αθόρυβο που μπορεί να προβαίνει σε μετρήσεις πάνω στους ήχους των δελφινιών σε μεγάλες περιοχές, ενώ μπορεί να λαμβάνει οδηγίες μέσω δορυφορικών δικτύων οπουδήποτε και αν βρίσκεται στον κόσμο. Διαθέτει επίσης προηγμένους αισθητήρες που λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια για συλλογή δεδομένων, επεξεργασία τους επί τόπου και αποστολή πίσω στη βάση μέσω δορυφόρου. Ακόμη, εάν το σκάφος εντοπίσει πετρελαιοκηλίδα, μπορεί να επιβεβαιώσει την ύπαρξή της επί τόπου, να καταγράψει την έκτασή της και να κάνει αναλύσεις για να στείλει τα στοιχεία στη βάση, σύμφωνα με τον Φιλ Τζόνσον, στέλεχος της εταιρείας.

 

Πηγή: naftemporiki.gr