Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Ξεχάστε τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. βάσει εισοδήματος, 30 ευρώ για άρση ακινησίας στο 18μηνο

22 Μαρτίου 2018

Ξεχάστε τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. βάσει εισοδήματος, 30 ευρώ για άρση ακινησίας στο 18μηνο

Μειώσεις έως 50% στα πρόστιμα παραβάσεων του νέου Κ.Ο.Κ., αφαίρεση της διάταξης για επιβολή προστίμων σύμφωνα με το εισόδημα, παράταση του ορίου ηλικίας των οδηγών σε σχολικά, περαιτέρω μείωση του χρόνου διατήρησης των πινακίδων κυκλοφορίας στις εφορίες και αλλαγές στις… εκπτώσεις κομίστρων από εταιρείες διαμεσολάβησης προβλέπει η νομοτεχνική βελτίωση κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Οι παραβάσεις παραμένουν σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την επικινδυνότητά τους και αφορούν σε πρόστιμα έως 600 ευρώ ωστόσο για παραβάσεις που αφορούν σε χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, μεταφορά παιδιών εκτός ειδικών καθισμάτων προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 2 μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε 6 μήνες για την χρήση κινητού αλλά και τη μεταφορά παιδιών χωρίς ειδικό κάθισμα ο παραβάτης πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις οδήγησης.

Επίσης σε κάποιες παραβάσεις που αφορούν σε συχνή πρόκληση ατυχημάτων και αντικοινωνικής οδηγικής συμπεριφοράς προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα αλλά διοικητικά μέτρα όπως η αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος για 60 ημέρες.

Ειδικότερα το άρθρο που προέβλεπε πρόστιμα του Κ.Ο.Κ. ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη αφαιρέθηκε από το νομοσχέδιο αλλά υπάρχει πλέον πρόβλεψη για εφαρμογή τους εάν τα παρόντα μέτρα για τα πρόστιμα δεν αποδώσουν.

Παράλληλα δίνεται παράταση στο όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων από το 65ο έτος στο 67ο έτος.

Παράλληλα στις αλλαγές του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται και η μείωση του χρονικού διαστήματος ακινησίας ενός οχήματος πριν την καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του η οποία πλέον ορίζεται σε 18 μήνες αντί για 2 χρόνια!

Για να πραγματοποιήσει κανείς άρση ακινησίας μετά την πάροδο των 18 μηνών θα πρέπει να πληρώσει και παράβολο 30 ευρώ!

Στο νέο κείμενο του νομοσχεδίου προστέθηκε και η λέξη «παράνομες» στις εκπτώσεις και στις επιδοτήσεις κομίστρου στα ταξί.

Επίσης ο κ. Σπίρτζης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και στα ΚΤΕΟ κατά τη της διάρκεια της Β΄ανάγνωσης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις» στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Ειδικότερα ο υπουργός Μεταφορών τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Για να δούμε άλλες παρατηρήσεις στην κατεύθυνση της «μεταρρυθμιστικής υγιούς επιχειρηματικότητας της Ν.Δ.». Λέει Ν.Δ.: «Ικανοποιούμε τους εισαγωγείς και περιορίζουμε την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων. Δεν έχουν οι πολίτες επιλογές για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα». Δηλαδή: Είναι άλλη μια «ωραία ζώνη», που έχει κτίσει ο παλαιοκομματισμός. Και για να δούμε ποιος «κιτρινίζει». Σας έχει πει κανείς, στην ελληνική κοινωνία, στην περιφέρειά σας κάπου, στη βόρεια Ελλάδα, στη νότιο, ότι υπάρχουν πολίτες που έχουν αγοράσει αυτοκίνητα, τα οποία δεν φαίνεται πουθενά μετά ο αριθμός του πλαισίου τους; Ότι ψάχνουν να βρουν οι αντιπροσωπείες ή τα συνεργεία, αυτοκίνητα, εισαγόμενα, μεταχειρισμένα, που έχουν άλλα μεγέθη, άλλα χαρακτηριστικά και δεν αναγνωρίζονται από κανέναν; Δεν τα έχετε ακούσει αυτά; Ποτέ; Δεν έχετε ακούσει ότι είναι «σπορ» για κάποιους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να «γυρνάνε» τα κοντέρ των χιλιομέτρων, ώστε να πληρώνουν λιγότερους φόρους όταν κάνουν εισαγωγή και να τα «ξαναγυρνάνε», να τα «χαμηλώνουν» τα χιλιόμετρα, για να τα πληρώνουν πολύ περισσότερο οι πολίτες, όταν πηγαίνουν να τα αγοράσουν; Δηλαδή, τα «γυρνάνε» δύο φορές. Αυτά δεν τα έχετε ακούσει ποτέ; Εμείς τα ανακαλύψαμε πρώτη φορά; Για να δούμε ποιος είναι σε αυτή τη χώρα και ποιος είναι σε άλλη χώρα. Ποιος θέλει να καλύψει τα κυκλώματα και ποιος θέλει να τα πολεμήσει. Ποιος είναι πραγματική μεταρρυθμιστική δύναμη και ποιός εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, δεκαετίες, για να ‘κονομάνε συγκεκριμένοι επιχειρηματίες, καθόλου υγιείς, σε όλες αυτές τις πτυχές της οικονομικής ζωής, που συζητάμε. Τι να συζητήσουμε; Είστε η κυβέρνηση, η οποία έχει ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των ΚΤΕΟ και το καταργήσατε με Υπουργική Απόφαση. Και το επαναφέρουμε σε αυτό το σχέδιο νόμου. Τι να συζητήσουμε; Δείτε το. Τι είναι ψέμα ; Ποιο ψέμα; Δεν ντρέπεστε λίγο; Να μου φέρετε ό,τι θέλετε. Τώρα καταργούμε την Υπουργική Απόφαση του υπουργού σας»…

 

Πηγή: enikonomia.gr