Αλλάζει ο χάρτης της Ελλάδας με το νέο δρόμο στα Τέμπη
7 Απριλίου 2017
Μια σημαντική ημέρα για τη χώρα καθώς παραδώθηκε το έργο της παράκαμψης των Τεμπών και οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 15 λεπτά.
Το έργο περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ. αλλά και τις δύο άλλες (μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα).
Οι 3 μεγάλες Σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα.
Το τμήμα κατασκευής περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Η σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Τα 25 χιλιόμετρα που θα παρακάμπτουν την φονική κοιλάδα των Τεμπών και τις επικίνδυνες στροφές του Πλαταμώνα.
Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν και οι 3 νέες Σήραγγες, δύο στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα. Η μεσαία από αυτές, η Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών με μήκος 6χλμ θα γίνει από την Πέμπτη η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας αλλά και στα Βαλκάνια και μία από τις πιο εξελιγμένες σήραγγες στην Ευρώπη. Η πρώτη Σήραγγα Τεμπών θα έχει μήκος 2χλμ και η Σήραγγα Πλαταμώνα 3χλμ.
Το νέο τμήμα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά έναντι 40 περίπου λεπτών κατά μέσο όρο που ίσχυε μέχρι σήμερα ενώ το επίπεδο ασφάλειας και η εμπειρία οδηήγησς θα είναι ασύγκριτα σε σχέση με αυτό που ο οδηγός συναντά σήμερα.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα, ολοκληρώνονται πλήρως και τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ύστερα από περίπου 45 χρόνια αδιάκοπων έργων. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα πρώτα έργα αναβάθμισης του δρόμου ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Πηγή: imerisia.gr