Τι συμβαίνει όταν αρρωστήσει ένας επιβάτης κατά τη διάρκεια μιας πτήσης;
4 Φεβρουαρίου 2017
Οι αεροσυνοδοί έχουν περάσει από εκπαίδευση προκειμένου να ασχοληθούν με την ασφάλειά μας εν πτήσει και έχουν κάποιες ιατρικές γνώσεις
Κοινή χρήση
Όσο οι αεροπορικές πασχίζουν να προσφέρουν τις μεγαλύτερες nonstop πτήσεις, οι ταξιδιώτες ανησυχούν για το τι γίνεται αν συμβεί κάποιο επείγον ιατρικό περιστατικό στους ίδιους ή τους συνεπιβάτες τους.
Πρόσφατα, η αγαπημένη ηθοποιός Carrie Fischer έπαθε καρδιακή προσβολή στο τέλος της 11ωρης πτήσης από το Λονδίνο στο Λος Άντζελες. Παρ’ όλο που πολλοί επιβάτες του αεροπλάνου, συν τουλάχιστον ένας γιατρός προσπάθησαν να βοηθήσουν παρέχοντας τις πρώτες βοήθειες και το προσωπικό για τα επείγοντα περιστατικά την περίμενε όταν προσγειώθηκε το αεροπλάνο, η ηθοποιός τελικά δεν τα κατάφερε.
Τι συμβαίνει, όμως, αν δεν υπάρχει γιατρός ανάμεσα στους επιβάτες ή στο προσωπικό;
Οι αεροσυνοδοί έχουν περάσει από εκπαίδευση προκειμένου να ασχοληθούν με την ασφάλειά μας εν πτήσει και έχουν ιατρικές γνώσεις, ενώ ξέρουν πρώτες βοήθειες. Συν τοις άλλοις, στο αεροπλάνο πρέπει να υπάρχει ιατρικός εξοπλισμός, όπως συμπληρωματικό οξυγόνο ή απινιδωτής.
Κάποιες αεροπορικές ενθαρρύνουν τους γιατρούς να δηλώσουν την ιδιότητά τους σε μια πτήση, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο επείγον περιστατικό
Κάποιες αεροπορικές, μάλιστα, εξασφαλίζουν ότι υπάρχει ένας γιατρός σε κάθε πτήση, με τρανό παράδειγμα τη Lufthansa, η οποία πριν κάποια χρόνια ξεκίνησε το πρόγραμμα «Γιατροί εν πτήσει», στο οποίο ενθάρρυνε γιατρούς να δηλώσουν την ιδιότητά τους σε μια πτήση, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο επείγον περιστατικό. Με αυτό τον τρόπο, βγαίνουν οι αεροσυνοδοί από τη δύσκολη θέση να ρωτήσουν αν υπάρχει γιατρός στους επιβάτες, προκαλώντας αναστάτωση.
Το πρόγραμμα έχει πλέον εξαπλωθεί και σε πτήσεις σε πτήσεις της Austrian και της Swiss, με περισσότερους από 10.000 γιατρούς να έχουν γραφτεί, οι περισσότεροι από Ευρώπη και Βόρεια Αμερική. Όσοι εγγραφούν, απολαμβάνουν κάποια προνόμια και μπόνους μίλια, αλλά δεν πληρώνονται, συν του ότι την ευθύνη για ό,τι συμβεί, παίρνει η εταιρία.
Η ανάγκη, πάντως, για ανθρώπους με ιατρικές γνώσεις είναι μεγάλη πλέον που τα αεροπορικά ταξίδια όλο και αυξάνονται. Μόνο η Lufthansa, αντιμετωπίζει περίπου 3 χιλιάδες ιατρικά περιστατικά κάθε χρόνο, από στομαχικές διαταραχές μέχρι απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις, ενώ περίπου 50 περιστατικά κάθε χρόνο είναι τόσο σοβαρά, που πραγματοποιείται προσγείωση στο πλησιέστερο αεροδρόμιο. Αναπόφευκτα, μάλιστα, κάποια μωρά γεννιούνται στον… αέρα.
Πηγή: clickatlife.gr