Libratus: Τεχνητή νοημοσύνη εναντίον ανθρώπων στο πόκερ
15 Ιανουαρίου 2017
Άνθρωποι παίκτες του πόκερ έρχονται αντιμέτωποι με ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης σε διοργάνωση στο Πίτσμπεργκ των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρει το BBC, σκοπός είναι να διαπιστωθεί εάν ένας υπολογιστής μπορεί να νικήσει τέσσερις από τους καλύτερους παίκτες στην έκδοση του παιχνιδιού που είναι γνωστή ως no-limit heads-up Texas hold’em. Σε παρόμοιο τουρνουά το 2015, οι άνθρωποι είχαν κερδίσει.
Ο αλγόριθμος μπορεί να προσαρμοστεί για χρήση στην ιατρική, την κυβερνοασφάλεια, τις επιχειρήσεις και τις ένοπλες δυνάμεις, σύμφωνα με τους δημιουργούς του.
Τα ματς- υπό την ονομασία Brains v Artificial Intelligence- λαμβάνουν χώρα μέσα σε διάστημα 20 ετών στο Rivers Casino στο Πίτσμπεργκ. Οι τέσσερις άνθρωποι αντιμετωπίζουν τον Libratus, ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε στη σχολή επιστημών υπολογιστών του Carnegie Mellon University. Χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι που έχουν φτιαχτεί στο Pittsburgh Supercomputing Centre για την ανάλυση των κανόνων του πόκερ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν τη διοργάνωση ζωντανά στο Twitch, όπου θα υπάρχει stream για τον καθένα από τους ανθρώπους παίκτες, οι οποίοι είναι οι Τζέισον Λες, Ντονγκ Κιμ, Τζίμι Τσούο, Ντάνιελ Μακόλεϊ.
Οι παίκτες παίζουν για να μοιραστούν ένα βραβείο ύψους 200.000 δολαρίων, ενώ οι επιστήμονες του CMU ελπίζουν σε ένα νέο ορόσημο στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως σημειώνει ο Τουόμας Σάντχολμ, καθηγητής επιστήμης υπολογιστών στο Carnegie Mellon, το πόκερ είναι πιο δύσκολη πρόκληση από το σκάκι και το «Γκο» (όπου υπολογιστές έχουν νικήσει ήδη ανθρώπους πρωταθλητές), καθώς ο υπολογιστής πρέπει να παίρνει αποφάσεις που βασίζονται σε ανεπαρκείς πληροφορίες και να αντιμετωπίζει μπλόφες, αργό παίξιμο και άλλα τεχνάσματα.
Το 2015, το πρόγραμμα Claudico δεν τα είχε καταφέρει να νικήσει τους ανθρώπους, με τους ερευνητές να καταλήγουν στο συμπέρασμα πως τα 80.000 «χέρια» τα οποία είχε παίξει ήταν τελικά λίγα για να του δώσουν την υπεροχή. Αυτή τη φορά, τα «χέρια» ανέρχονται στα 120.000. Επίσης, το Claudico είχε προβεί σε κάποιες προφανείς μπλόφες, που οι άνθρωποι παίκτες είχαν μπορέσει να εκμεταλλευτούν. Αυτή τη φορά η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι σε θέση να μπλοφάρει καλύτερα, εξισορροπώντας τον κίνδυνο και τις ανταμοιβές. Ακόμη, θα μπορεί να προβεί σε τυχαίες κινήσεις που θα δυσκολεύουν τους ανθρώπους, όπως ασυνήθιστες στρατηγικές με πολύ μικρά ή πολύ μεγάλα πονταρίσματα κ.α.
Πηγή: naftemporiki.gr