Γενικά Θέματα

Το Μιλάνο πληρώνει τους ποδηλάτες Η ιταλική πόλη θα πληρώνει τους εργαζόμενους, προκειμένου να πηγαίνουν με ποδήλατο στην εργασία τους

14 Μαρτίου 2016

Το Μιλάνο πληρώνει τους ποδηλάτες Η ιταλική πόλη θα πληρώνει τους εργαζόμενους, προκειμένου να πηγαίνουν με ποδήλατο στην εργασία τους

milan_430(1)Μπορεί η Ιταλία να είναι γεμάτη βέσπες και Fiat, όμως όσο περισσότεροι κινητήρες υπάρχουν εν κινήσει, τόσο αυξάνεται και η ατμοσφαιρική ρύπανση. Έτσι, το υπερβολικά μολυσμένο Μιλάνο επιδιώκει να φέρει πίσω τον καθαρό αέρα στην πόλη, με το να πληρώνει τους ανθρώπους ώστε να πηγαίνουν με ποδήλατο στη δουλειά.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης πως θα επιδοτήσει με 35 εκατ. ευρώ βιώσιμες λύσεις κινητικότητας σε μέρη της χώρας που έχουν πληγεί από υψηλά επίπεδα ρύπανσης. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οι τοπικές αρχές των ιταλικών πόλεων θα αρχίσουν να ανταγωνίζονται για τις επιδοτήσεις, παρουσιάζοντας τις ιδέες τους. Η αρχική ιδέα είναι οι διαδρομές των πολιτών του Μιλάνου να καταγράφονται μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό.

Στο Μιλάνο, όπου η χρήση ποδηλάτου φαίνεται πως θα είναι η ναυαρχίδα του σχεδίου, υπάρχει ήδη ένα επιτυχημένο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, όμως οι αρχές της πόλης πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να γίνουν πολλά περισσότερα.

Όμως το χρήμα φαίνεται πως δεν είναι αρκετό για να τους πείσει να ποδηλατούν καθημερινά μέχρι τη δουλειά. Παρόμοιο σύστημα τέθηκε σε εφαρμογή και στη Γαλλία το 2014, όπου οι εργαζόμενοι πληρώνονταν από κάποιες εταιρίες 25 λεπτά του ευρώ για κάθε χιλιόμετρο που έκαναν μέχρι τον τόπο εργασίας τους και πίσω στο σπίτι τους.

Αυτό λειτούργησε ως ένα σημείο, όμως η ανταπόκριση του κοινού έδειξε τι άλλο είναι σημαντικό, ώστε να πετύχει η ποδηλατική συνταγή: το ασφαλές περιβάλλον για τον ποδηλάτη. Έτσι, αν και στο Μιλάνο οι ποδηλάτες πηγαίνουν πολλές φορές πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα εξαιτίας του κυκλοφοριακού χάους, η έλλειψη ασφάλειας αλλά και η δυσκολία της διαδρομής είναι αποτρεπτικοί παράγοντες. Επίσης απασχολεί πολύ το αν υπάρχει ασφαλές μέρος να αφήσει κάποιος το ποδήλατό του, αλλά και η χρήση ντους για μετά (διότι, πώς να βγάλει κανείς τη μέρα στη δουλειά ιδρωμένος λες και έτρεξε μαραθώνιο;).

Στην Κοπεγχάγη, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται πως διαθέτειαπό τις καλύτερες υποδομές ποδηλασίας στον κόσμο, λίγοι άνθρωποι πάνε κάνοντας πετάλι στη δουλειά για να εξοικονομήσουν χρήματα από τα καύσιμα ή τη δημόσια συγκοινωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Copenhagenize Design Company, μόνο το 6% των ανθρώπων στο κέντρο της Κοπεγχάγης χρησιμοποιούν ποδήλατο επειδή είναι ανέξοδο.

Ο κύριος λόγος χρήσης του μέσα στην πόλη είναι επειδή εξοικονομεί χρόνο και είναι εύκολο, όπως λέει το 56% των ποδηλατών. Το 19% ποδηλατεί για την άσκηση, ενώ μόλις το 1% των ανθρώπων υποκινείται από περιβαλλοντικές ανησυχίες. Είναι λοιπόν η χρήση του ποδηλάτου σε πόλεις όπως το Μιλάνο ένα πείραμα που θα πετύχει, χωρίς να αλλάξει εντελώς η κουλτούρα και η σκέψη πίσω από το αγαπημένο δίτροχο μέσο; Ο χρόνος θα δείξει.
ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ

Πηγή: www.doctv.gr