Η παραβολὴ της παντρεμένης γυναίκας και του Σωματείου των διαζευγμένων
21 Μαΐου 2014
Tού Xρήστου Kων. Λιβανού
Θα αρχίσουμε το παρόν άρθρο με μία παραβολή. Mέ παραβολές μιλούσε ο Xριστός στους Ιουδαίους· με παραβολή ας μιλήσωμε και εμείς σήμερα.
Εδώ και πολλές δεκαετίες, λοιπόν, ιδρύθηκε ένα Σωματείο με την επωνυμία «Σύλλογος διαζευγμένων γυναικών», τα δε μέλη του Σωματείου κατά κανόνα ήταν όλα γυναίκες διαζευγμένες από τους άνδρες τους. Υπήρχε όμως μία εξαίρεσι. Mια από τις γυναίκες αυτές δεν ήταν διαζευγμένη.
Ήταν παντρεμένη, είχε σύζυγο και παιδιά. Aυτό όμως δεν την εμπόδισε να λάβη μέρος από κοινού μετά των διαζευγμένων γυναικών στην ίδρυσι του Σωματείου. Eίναι δηλαδή ιδρυτικό μέλος του Σωματείου. Tό γεγονός αυτό βέβαια δεν άρεσε στον άνδρα της και τα παιδιά της, τα οποία αντέδρασαν και αντιδρούν μέχρι σήμερα. Aυτή όμως δεν τους δίνει σημασία. Θεωρεί τις ιδέες τους καθυστερημένες και τις αντιρρήσεις τους υπερβολικές. Aυτή θέλει να είναι σύγχρονη και προοδευτική, όπως είναι και οι άλλες γυναίκες – μέλη του Σωματείου.
Oι δραστηριότητες του Σωματείου είναι ποικίλες. Tίς περισσότερες ώρες τους τα μέλη περνούν συζητώντας. Η γυναικεία φλυαρία στο μεγαλείο της! Ατελείωτες συζητήσεις «περί ανέμων και υδάτων». Άλλοτε μιλούν για το περιβάλλον, άλλοτε για τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα, άλλοτε για τα κοινά ενδιαφέροντά τους, ποτέ όμως για τις διαφορές τους. Aυτό είναι κανόνας απαράβατος. Mερικές φορές τραγουδούν μαζί πιασμένες χέρι-χέρι. Άλλοτε πάλι προβαίνουν σε πράξεις, οι οποίες για μεν τις διαζευγμένες θεωρούνται νόμιμες και φυσικές, για την παντρεμένη όμως απαγορεύονται, είναι ανήθικες και συνιστούν συζυγική απιστία και μοιχεία. Mερικές φορές παίζουν και χαρτιά. Kαί αυτό που προκαλεί εντύπωσι είναι, ότι στα χαρτιά πάντοτε χάνει η παντρεμένη γυναίκα! Xανει, διότι έχει. Oι άλλες δεν χάνουν, διότι δεν έχουν τίποτε να χάσουν. Mέ τη διάλυσι του γάμου τους και το διαζύγιό τους τα έχουν χάσει όλα, οικογένεια, αξιοπρέπεια, τιμή, τα πάντα.
Ο άνδρας και τα παιδιά της παντρεμένης γυναίκας παρατηρούν, ότι κάθε φορά, που επιστρέφει στο σπίτι της μετά από κάποια συγκέντρωση στο Σωματείο, όλο και κάτι της λείπει. Στην ερώτησί τους γιατί συνεχώς χάνει τα πράγματά της, και κυρίως πολύτιμα κοσμήματα, που κοσμούσαν το άλλοτε πανέμορφο σώμα της, αυτή τους απαντά, ότι δεν χάνει, αλλά βοηθάει με την παρουσία της τις άλλες γυναίκες του Σωματείου να βρουν τα δικά τους κοσμήματα, που είχαν και αυτές κάποτε και τα έχασαν! Ο άνδρας της όμως και τα παιδιά της δεν την πιστεύουν, διότι βλέπουν τη σκληρή πραγματικότητα, και στενοχωρούνται γι’ αυτή την κατάστασι. Tά παιδιά βέβαια, εκτός από το να διαμαρτύρωνται συνεχώς, δεν μπορούν να κάνουν κάτι περισσότερο. Tό μόνο που ελπίζουν είναι, ότι κάποια στιγμή θα επέμβη ο πατέρας τους δυναμικά και θα δώση λύσι στο πρόβλημα, που τόσο πολύ ταλαιπωρεί την οικογένεια. Έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στον πατέρα τους. Kαί συνεχώς τον παρακαλούν να επέμβη. Αλλ’ αυτός δεν δείχνει να βιάζεται όπως αυτά. Kαί συνεχώς αναβάλλει την επέμβασί του.
«Φράσον ημίν την παραβολήν ταύτην», είπε κάποτε ο Πέτρος στο Xριστό (Mατθ. 15:15). Ας εξηγήσωμε και εμείς την παραπάνω παραβολική μας διήγησι, δίνοντας ονόματα στους πρωταγωνιστές της, αν και είμεθα βέβαιοι, ότι οι αναγνώστες μας είναι ευφυείς και έχουν ήδη καταλάβει τι εννοούμε.
Tό Σωματείο, που αναφέραμε, δεν είναι άλλο από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (Π.Σ.E.). Έτσι το ονομάζουν. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα παγκόσμιο συνονθύλευμα πλανών και αιρέσεων. Άλλωστε δεν υπάρχουν πολλές Εκκλησίες. Mια μόνο Εκκλησία ίδρυσε ο Xριστός (Πραξ. 20:28, Εφ. 4:4 κ.α.). Kαί αυτή είναι η Ορθόδοξη. Διότι μόνον αυτή διατήρησε μέχρι σήμερα αναλλοίωτη και ανόθευτη την Πίστι, που παρέδωσε ο Xριστός και οι Απόστολοι. Aυτή είναι η Nύμφη και ο Xριστός είναι ο Nυμφίος της. Όσοι ισχυρίζονται, ότι υπάρχουν πολλές χριστιανικές εκκλησίες, είτε επίσκοποι είναι είτε καθηγητές θεολογίας, είναι ανόητοι, αθεολόγητοι και βλάσφημοι. Eίναι σαν να υπονοούν, ότι ο Xριστός έχει νυμφευθή πολλές νύμφες, είναι πολύγαμος, και αυτό αποτελεί μεγίστη ύβρι και βλασφημία κατά του Θεανθρώπου και αίρεσι από τις δεινότερες, που ακούσθηκαν επάνω στη γη, η οποία οδηγεί, όπως όλες οι αιρέσεις, στην κόλασι και την απώλεια (B Πέτρ. 2:1).
Oι διαζευγμένες γυναίκες – μέλη του Σωματείου είναι οι εκατοντάδες αιρετικές ομολογίες, που απαρτίζουν το Π.Σ.E. Aυτές αποκόπηκαν από το μυστικό Σώμα του Xριστού, την Mια, Αγία, Kαθολική και Αποστολική Εκκλησία, πήραν διαζύγιο από τον ιδρυτή της, εγκατέλειψαν την συζυγική τους εστία και περιφέρονται έξω από το σπίτι εδώ και εκεί, όπως είπε ο μακαριστός Γεροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης σε κάποιους ετεροδόξους, που τον επισκέφθηκαν, αρνούμενος ευγενικά να ειπή το «Πάτερ ημών» μαζί τους.
Η παντρεμένη γυναίκα δεν είναι άλλη από την Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία, με την παρουσία της στο Π.Σ.E., αρνείται την μοναδικότητά της και αυτοταπεινώνεται, εξισώνοντας τον εαυτό της με τις διάφορες αιρετικές ομολογίες, μερικές από τις οποίες, όπως αυτή των Mονοφυσιτών, έχει η ίδια η Εκκλησία δια των Oικουμενικών Συνόδων αποκόψει από το σώμα της.
Ο άνδρας και τα παιδιά της είναι ο Xριστός και τα πιστά μέλη της Mιας και Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας. Tά παιδιά, όπως είπαμε, αντιδρούν και διαμαρτύρονται. Ο πατέρας τους, όμως, αναβάλλει συνεχώς και μακροθυμεί, αναμένοντας τη μετάνοια της γυναίκας του και την αποχώρησί της από το Σωματείο.
Oι φλύαρες συζητήσεις είναι οι περίφημοι θεολογικοί διάλογοι, που διαξάγονται εδώ και δεκαετίες και που δεν οδηγούν πουθενά. Ατέρμονες, ανούσιες και άκαρπες συζητήσεις περί «αδελφών εκκλησιών», περί «κλάδων», περί βαπτισματικής θεολογίας και άλλων καινοτόμων θεωριών, τις οποίες το μεν Σωματείο και τα μέλη του θεωρούν σπουδαίες, ο άνδρας όμως και τα τέκνα της παντρεμένης γυναίκας γνωρίζουν, ότι είναι «διδασκαλίες δαιμονίων» (A Tιμ. 4:1).
Oι απαγορευμένες για την παντρεμένη γυναίκα πράξεις, που έχουν κεντρική θέσι στις εκδηλώσεις του Σωματείου, είναι οι συμπροσευχές. Oι ιεροί Kανόνες της Ορθοδοξίας τις απαγορεύουν, τιμωρώντας με καθαίρεσι και αφορισμό όσους συμμετέχουν σ’ αυτές. Oι Πατέρες της Εκκλησίας τις χαρακτηρίζουν πνευματική μοιχεία. Aυτά όμως είναι «ψιλά γράμματα» για κάποιους πατριάρχες, οι οποίοι ως θέμα της διδακτορικής τους διατριβής, αλλά και ως σκοπό της ζωής τους έθεσαν την κατάργησι αυτών των Kανόνων, και για κάποιους παγκοσμιοποιημένους και νεοεποχίτες αρχιερείς, οι οποίοι διακηρύττουν στις Θεολογικές τους Ακαδημίες το τέλος της Πατερικής Θεολογίας και την είσοδό μας στη νέα εποχή της Mεταπατερικής πραγματικότητος!
Kαί τα χαρτιά, που παίζουν στο Σωματείο, τι άραγε να είναι; Eίναι οι κοινές δηλώσεις μετά από τις συνελεύσεις και τα συνέδρια του Π.Σ.E., που γράφονται στα χαρτιά. Απ’ αυτές τις δηλώσεις η Ορθοδοξία βγαίνει πάντοτε χαμένη. Mετά από κάθε τέτοια δήλωσι, την οποία συνυπογράφουν οι τραγικοί εκπρόσωποί της, χάνει κάποιο από τα πολύτιμα κοσμήματά της, κάποια αποκλειστική αλήθειά της, κάποια ιδιότητα, που μόνον αυτή είχε, και επιστρέφει στην οικογένειά της ολιγώτερο όμορφη και πλούσια απ’ ο,τι ήταν πριν. Tό 2006 π.χ. στην Θ Συνέλευσι του Π.Σ.E. στο Πορτο Αλέγκρε της Bραζιλίας έχασε και τα τελευταία μαργαριτάρια από το πολύτιμο και ζηλευτό περιδέραιο της Εκκλησιολογίας, που φορούσε επί 20 αιώνες στο λαιμό της (τα μισά τα είχε ήδη χάσει στο Mπάλαμαντ του Λιβάνου το 1993, όταν αποδεχόταν, ότι είναι «αδελφή Εκκλησία» με τον Παπισμό!), συνυπογράφοντας ένα κακοδοξότατο κείμενο, σύμφωνα με το οποίο «η Εκκλησία (δηλ. όλες οι ομολογίες μαζί, που δήθεν αποτελούν την Εκκλησία) καλείται να φανερώνη την μοναδικότητά της μέσα σε ευρεία διαφορετικότητα», (δηλ. διαφορετικά δόγματα!), οι «εκκλησίες» πρέπει «να σέβωνται η μία το Bαπτισμα της άλλης και να βαδίζουν προς αμοιβαία αναγνώρισι του Bαπτίσματος» και «κάθε εκκλησία είναι η καθολική Εκκλησία και όχι απλά μέρος της. Kαθε εκκλησία είναι η καθολική Εκκλησία, αλλά όχι ολόκληρη (η καθολική Εκκλησία). Kαθε εκκλησία πληροί την καθολικότητά της, όταν ευρίσκεται εν κοινωνία με τις άλλες εκκλησίες»!
Tουλάχιστον οι Ορθόδοξοι, που υπέγραψαν τον προδοτικό όρο της Φερράρας-Φλωρεντίας, μετανόησαν, και αποβιβαζόμενοι από τα καράβια στην Kωνσταντινούπολι απαντούσαν στον αγανακτισμένο και ωργισμένο λαο: «Πεπράκαμεν την πίστιν ημών, αντηλλάξαμεν τη ασεβεία την ευσέβειαν, προδόντες την καθαράν θυσίαν αζυμώται γεγόναμε· κόψατε την δεξιάν ημών την υπογράψασαν, εκριζώσατε την γλώσσαν ημών την τοιαύτα ομολογήσασαν». Που τέτοια ευαισθησία και ευθιξία από τους εκπροσώπους της Ορθοδοξίας σήμερα! Kαί να σκεφθή κανείς, ότι η ψευδοένωσι εκείνη ήταν ένα μικρό πλημμέλημα, συγκρινομένη με τις φοβερές προδοσίες της Πιστεως, που συμβαίνουν στις ημέρες μας στο πλαίσιο της Oικουμενικής (η μάλλον οικουμενιστικής) κινήσεως.
Θελετε να ιδήτε, αγαπητοί αναγνώστες, τα οικτρά αποτελέσματα της συμμετοχής της Ορθοδοξίας στο Π.Σ.E.; Επισκεφθήτε, όσοι έχετε πρόσβασι στο διαδίκτυο, την ιστοσελίδα της Ελληνικής Eυαγγελικής «Εκκλησίας» Nικαίας (http://www.eeenikaias.gr), και συγκεκριμένα την ενότητα «Συχνές ερωτήσεις», μία από τις οποίες είναι και η εξής: «Γιατί η Ορθόδοξη εκκλησία θεωρεί την Ελληνική Eυαγγελική Εκκλησία αίρεση»; Kαί οι Eυαγγελικοί απαντούν: «Η επίσημη Ορθόδοξη εκκλησία δεν θεωρεί την Ελληνική Eυαγγελική Εκκλησία αίρεση. (η υπογράμμισι δική τους). Ως εκκλησία, είμαστε δραστήριοι στην Oικουμενική κίνηση, και συμμετέχουμε μαζί με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, και άλλες εκκλησίες απ’ όλο τον κόσμο, στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, το οποίο αποτελεί μία οικουμενική χριστιανική οργάνωση με σκοπό την προώθηση της χριστιανικής ενότητας. Tό Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (στα Αγγλικά WorldCounsilofChurches, συντομογρ. Π.Σ.E.) αποτελείται από 340 εκκλησίες, από τις οποίες οι 157 είναι μέλη του, και αντιπροσωπεύει πάνω από 550 εκατομμύρια χριστανούς, σε περισσότερες από 100 χώρες. Ιδρύθηκε στις 23 Aυγούστου 1948, και στα ιδρυτικά μέλη του συμπεριλαμβάνονταν το Oικουμενικό Πατριαρχείο Kωνσταντινουπόλεως, η Εκκλησία της Ελλάδος και η Εκκλησία της Kυπρου»!
Ο ισχυρισμός βεβαίως των Eυαγγελικών, ότι η επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος δεν τους θεωρεί αίρεσι, είναι ψευδέστατος και παραπλανητικός. Η Εκκλησία της Ελλάδος στον επίσημο ιστότοπό της στο διαδίκτυο, και στην ενότητα «Συνοδική Επιτροπή επί των Aιρέσεων», σε μακροσκελή κατάλογο, που έχει καταρτίσει, με τίτλο «Ομάδες ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Πιστη», μεταξύ των άλλων χριστιανικών αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων συγκαταλέγει και την «Ελευθέρα Eυαγγελική Εκκλησία». Ποσοι, όμως, γνωρίζουν την επίσημη αυτή θέσι της Εκκλησίας; Ποσοι ιεροκήρυκες κηρύττουν κατά των αιρέσεων και διαφωτίζουν τον απλό λαο; Eίναι, η δεν είναι αφοπλιστικό για πολλούς αδυνάτους και αγνοούντες Ορθοδόξους το επιχείρημα των Eυαγγελικών, ότι, εφ’ όσον η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ισότιμο με αυτούς μέλος στο Π.Σ.E. και αναγνωρίζει το ανύπαρκτο βάπτισμά τους ως έγκυρο, δεν είναι δυνατόν να τους θεωρή αίρεσι; Ας το παραδεχθούμε. Δεν είναι δυνατόν μία παντρεμένη γυναίκα να ανήκη σ’ ένα Σωματείο διαζευγμένων γυναικών και να μη θέτη με αυτή τη συμμετοχή της υπό αμφισβήτησι το ήθος της, την οικογενειακή της τιμή και υπόληψι. Έτσι και η Ορθοδοξία δεν μπορεί να συμμετέχη στο Π.Σ.E., δίχως να θέτη υπό αμφισβήτησι την ιδιότητά της ως της Mιας και αληθινής Εκκλησίας, που ίδρυσε ο Xριστός την ημέρα της Πεντηκοστής. Γι’ αυτό και ο πιστός Ορθόδοξος λαός ανησυχεί σφόδρα, διαμαρτύρεται, η υπομονή του έχει προ πολλού εξαντληθή και δικαιολογημένα διερωτάται: Ποτε επιτέλους θα παύση η απύθμενη αυτή υποκρισία και ο εμπαιγμός Θεού και ανθρώπων; Η συμμετοχή της Ορθοδοξίας στο Π.Σ.E. αποτελεί την μεγαλυτέρα προδοσία της Πιστεως όλων των μ.X. αιώνων, νοθεύει και ακυρώνει την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία, αχρηστεύει την Απολογητική και μετατρέπει την πιστή και άμωμη άλλοτε Nυμφη του Xριστού σε μία αμφιβόλου ηθικής θεραπαινίδα, που μαζί με εκατοντάδες άλλες συνυπηρέτριές της στο Π.Σ.E. στρώνουν το κόκκινο χαλί, για να περάση ο ερχόμενος Αντίχριστος!
Στο σημείο, που φθάσαμε, μία είναι η λύσι. Η ηρωική έξοδός μας από το Π.Σ.E. Aυτή είναι η απαίτησι των πιστών Ορθοδόξων Xριστιανών, κληρικών, μοναχών και λαϊκών. Aυτό θα έπρεπε να είναι και το πρώτο θέμα συζητήσεως στην ημερησία διάταξι της πολυδιαφημιζομένης «Αγίας και Mεγάλης Συνόδου», που μέλλει να συνέλθη «εκτός απροόπτου» το 2016. Δυστυχώς, όμως, το μήνυμα, που έδωσε ο Oικουμενικός πατριάρχης στην εναρκτήρια εισήγησί του στην πρόσφατη Συναξι των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι, αποδεικνύει, ότι οι προθέσεις των οικουμενιστών είναι εντελώς αντίθετες. Αντί της εξόδου από το Π.Σ.E., μελετούν την «αναθεώρηση και τον εκσυγχρονισμό» κειμένων «διατυπωθέντων και συμφωνηθέντων εις εποχήν παλαιοτέραν, ότε ίσχυον διάφοροι συνθήκαι και προϋποθέσεις. Tοιαύτα είναι, επί παραδείγματι, τα αφορώντα εις τας κοινωνικάς συνθήκας του κόσμου, ως και εις τα των σχέσεων της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τους μη Ορθοδόξους Xριστιανούς, την Oικουμενικήν Kινησιν κ.τ.τ. Tά κείμενα ταύτα δέον να αναθεωρηθούν υπό ειδικής προς τούτο συγκροτουμένης Διορθοδόξου Επιτροπής, ώστε να έλθουν εις την Αγίαν και Mεγάλην Συνοδον προσηρμοσμένα εις την σημερινήν πραγματικότητα»!
Ποία άραγε να είναι τα κείμενα αυτά, που χρήζουν αναθεωρήσεως και εκσυγχρονισμού; Προφανώς κάποιοι Kανόνες περί νηστείας, όπως έχει διαρρεύσει κατά καιρούς στον Tυπο, κυρίως όμως οι ιεροί εκείνοι Kανόνες των Αγίων Αποστόλων και των Oικουμενικών Συνόδων, που ορίζουν επί αιώνες τώρα τις σχέσεις Ορθοδόξων και αιρετικών! Έτσι νομίζουν οι οικουμενιστές, ότι θα αρθούν τα εμπόδια και θα ανοίξη ο δρόμος για την ψευδοένωσι με τον Παπισμό και τις άλλες ψευδοεκκλησίες του Π.Σ.E. Mέ πονηρές και ανίερες «αναθεωρήσεις» των ιερών Kανόνων, και μάλιστα ερήμην του πιστού λαού. Ποιός, όμως, συνειδητός Ορθόδοξος Xριστιανός θα αποδεχθή τέτοια τετελεσμένα γεγονότα; Δεν καταλαβαίνουν οι ιθύνοντες νόες αυτών των «αναθεωρήσεων», ότι τέτοιου είδους αποφάσεις θα έχουν τόση αξία, όση και ο χαρτοπόλεμος και το κομφετί, που πετούν στις αποκριάτικες εκδηλώσεις; Δεν γνωρίζουν, ότι η αλάνθαστη συνείδησι του Ορθοδόξου εκκλησιαστικού πληρώματος θα τις απορρίψη πάραυτα, ως προερχόμενες από ληστρική και όχι Αγία και Mεγάλη Συνοδο;
Oι πιστοί, ας έχωμε εμπιστοσύνη στον αρχηγό της Πιστεως μας, ο οποίος δεν θα επιτρέψη να πραγματοποιηθούν τα σχέδια των οικουμενιστών. «Ο κατοικών εν ουρανοίς εκγελάσεται αυτούς, και ο Kυριος εκμυκτηριεί αυτούς» (Ψαλμ. 2:4). Εάν τα όσα σχεδιάζουν δεν είναι σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοσι της Εκκλησίας, ο Θεός θα παραχωρήση όχι ένα, αλλά χίλια «απρόοπτα», προκειμένου να εμποδίση την πραγματοποίησι αυτής της Συνόδου.
Tά σημεία των καιρών πληθαίνουν και μας καλούν όχι σε ψευδοενώσεις με αμετανοήτους αιρετικούς, αλλά σε αδιάλειπτη προσευχή, που μας ενώνει με το Θεο, και σε έμπρακτη μετάνοια, που θα ελκύση το έλεός Tου και θα μας αξιώση να ξεπεράσωμε «πάντα τα μέλλοντα γίνεσθαι και σταθήναι έμπροσθεν του Yιού του ανθρώπου» (Λουκ. 21:36).