Κατάργηση αργίας:Από το Ιουδαϊκό Σάββατο στη Χριστιανική Κυριακή.(1ο μέρος)
18 Νοεμβρίου 2013
Δρ. Θ., διδάσκων ΑΕΑΘ Σταμάτιος-Νικόλαος Μωραΐτης
Το ζήτημα της κατάργησης της αργίας
Η λέξη «Σάββατον» (εβρ. shabbat)[1] στην Π. Διαθήκη δηλώνει την ημέρα του Σαββάτου, την εβδομάδα ή και ένα ολόκληρο έτος, το Σαββατικό[2]. Ο θεσμός του Σαββάτου ως ημέρας κατάπαυσης των εργασιών και αφιέρωσης στον Θεό έχει προμωσαϊκή προέλευση. Στο βιβλίο της Γένεσης συνδέεται με την ολοκλήρωση του δημιουργικού έργου του Θεού: «και συνετέλεσεν ο Θεός εν τη ημέρα τη έκτη τα έργα αυτού ά εποίησεν και κατέπαυσεν τη ημέρα τη εβδόμη από πάντων των έργων αυτού ων εποίησεν»[3], ενώ στο βιβλίο της Εξόδου καθιερώνεται ως ημέρα λατρείας του Θεού: «μνήσθητι την ημέραν των σαββάτων αγιάζειν αυτήν. εξ ημέρας εργά και ποιήσεις πάντα τα έργα σου τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου»[4]. Περισσότερα