Ο Άγιος Μητροφάνης Τσί-Σοὺνκ (Κινέζος) και οι μαζὶ μ᾿ αυτὸν μαρτυρήσαντες: Τατιανὴ η Πρεσβυτέρα του, Ησαΐας και Ιωάννης οι γιοι του, Μαρία η νύφη του και άλλοι 222 Κινέζοι Μάρτυρες
11 Ιουνίου 2013
Στη δύση τοῦ 19ου αιώνα μ.Χ., στη Κίνα, αναπτύσσετε το κίνημα των Μπόξερ που αποτελούταν απὸ ξενόφοβους συντηρητικοὺς αριστοκράτες που εναντιώνονταν σε οτιδήποτε νέο και εκσυγχρονιστικό. Οι Μπόξερ, έπνιγαν στο αίμα κάθε αντίδραση και ζητούσαν την έξωση όλων των ξένων ποτ ζούσαν στην Κίνα, στους οποίους κατὰ την γνώμη τους οφειλόταν κάθε κακὸ που συνέβη σ’ αυτή.
Οι χριστιανοὶ έχουν την πρώτη και κύρια θέση στο διωγμὸ που επέβαλαν οι Μπόξερ.
Στις 11 Ιουνίου του 1900 μ.Χ., στο Πεκίνο, μία πομπὴ με Μπόξερ, ξεκίνησε με αναμμένους δαυλούς, υψώνοντας σταχέρια τα είδωλα των πατροπαράδοτων θεών της κινέζικης φυλής και κρατώντας θυμιατήρια για να τους θυμιάσουν οι χριστιανοί, σρνούμενοι την «ξενόφερτη» πίστη τους.
Η πίεση ήταν αφόρητη και τα μαρτύρια των χριστιανών φρικτά.
Πολλοὶ δυστυχώς κάμφθηκαν και έκαιγαν θυμίαμα για να σώσουν τη ζωή τους.
Άλλοι όμως ομολογούσαν θαρραλέα την πίστη τους στο Χριστό.
Ανάμεσα στους τελευταίους ήταν και ο Άγιος Μητροφάνης Τσὶ-Σούνγκ, ο πρώτος Κινέζος ορθόδοξος ιερέας που είχε χειροτονηθεί απὸ τον Άγιο Νικόλαο της Ιαπωνίας.
Στην αρχή, οι Μπόξερ άρχισαν να τον χτυπούν βάναυσα με γροθιὲς στο στήθος.
Έσφαξαν μπροστὰ στα μάτια του την πρεσβυτέρα του Τατιανὴ και τον 23χρονο γιο της Ησαΐα, ενώ έκοψαν τη μύτη, τα αυτιὰ και τσ δάκτυλα τωνν ποδιῶν του μικρότερου γιου του, Ιωάννη.
Τέλος εκτέλεσαν και τον Άγιο Μητροφάνη.
Λίγο αργότερα, έφτασε στον τόπο του μαρτυρίου και η νύφη του Μητροφάνη, Μαρία, μνηστὴ του μάρτυρα πια Ησαΐα, 19 ἐτών, επιθυμώντας να πεθάνει με την οικογένεια του μνηστήρα της.
Οι Μπόξερ, αφού την βασάνισαν την σκότωσαν και αυτή.
Απὸ τους περίπου χίλιούς της ενορίας του Πεκίνου, οι τριακόσιοι χάθηκαν στα αιματηρὰ γεγονότα της 11ης Ἰουνίου 1900 μ.Χ., εκ των οποίων 222 έλαβαν το στέφανο του μαρτυρίου.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωὴ αυτών των αγίων της ορθοδοξίας, μπορεί να βρει ο αναγνώστης στο βιβλίο “Συναξάριον Ορθοδόξων Κινέζων Μαρτύρων”,
του Γεωργίου Ε. Πιπεράκη, Αθήναι 1997.
Απολυτίκιον
Ἦχος α’ Χορὸς ἀγγελικός.
Χριστῷ ἱερουργῶν, ἱερεὺς ὧν τῆς δόξης, θυσίαν λογικὴν καὶ τὸ ἄμωμον θύμα, ἀθλήσεως στάδιον, σεαυτὸν προσενήνοχας σὺν ποιμνίω σου, πάτερ Τσὶ-Σοὺνγκ ἐν Πεκίνω, ὅθεν πρέσβευε, ὑπὲρ τῶν πίστει ὑμνούντων τὴν παντιμον μνήμην σου.
Έτερον Απολυτίκιον
Ἦχος β’.
Καὶ τρόπων μέτοχος καὶ θρόνων διάδοχος, τῶν Ἀποστόλων γενόμενος τὴν πράξη εὖρες θεόπνευστε, εἰς θεωρίας ἐπίβασιν• δὶ’ ἰ πίστει ἐνήθλησας ἐν Πεκίνω, μέχρις αἵματος, ἱερομάρτυς Τσὶ-Σούνγκ. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῶ, σωθῆναι τὰς ψυχᾶς ἠμῶν.
Μεγαλυνάριον
Ἦχος γ’
Χαίροις τοῦ Πεκίνου ἱερουργὸς σὺν τῷ σῶ ποιμνίω, μαρτυρήσας πανευκλεῶς, δυσσεβοὺς τυράννου, τὰς μηχανᾶς συνθλίψας, δυνάμει τοῦ Κυρίου, πάτερ Μητρόφανες.
Ἦχος α’ Χορὸς ἀγγελικός.
Χριστῷ ἱερουργῶν, ἱερεὺς ὧν τῆς δόξης, θυσίαν λογικὴν καὶ τὸ ἄμωμον θύμα, ἀθλήσεως στάδιον, σεαυτὸν προσενήνοχας σὺν ποιμνίω σου, πάτερ Τσὶ-Σοὺνγκ ἐν Πεκίνω, ὅθεν πρέσβευε, ὑπὲρ τῶν πίστει ὑμνούντων τὴν παντιμον μνήμην σου.
Ἦχος β’.
Καὶ τρόπων μέτοχος καὶ θρόνων διάδοχος, τῶν Ἀποστόλων γενόμενος τὴν πράξη εὖρες θεόπνευστε, εἰς θεωρίας ἐπίβασιν• δὶ’ ἰ πίστει ἐνήθλησας ἐν Πεκίνω, μέχρις αἵματος, ἱερομάρτυς Τσὶ-Σούνγκ. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῶ, σωθῆναι τὰς ψυχᾶς ἠμῶν.
Ἦχος γ’
Χαίροις τοῦ Πεκίνου ἱερουργὸς σὺν τῷ σῶ ποιμνίω, μαρτυρήσας πανευκλεῶς, δυσσεβοὺς τυράννου, τὰς μηχανᾶς συνθλίψας, δυνάμει τοῦ Κυρίου, πάτερ Μητρόφανες.