Υδρογόνο και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
30 Δεκεμβρίου 2012
Ο κινητήρας, η ανάρτηση και το αμάξωμα της BMW Hydrogen 7 προέρχονται από τις -προηγούμενης γενιάς- BMW 760i και BMW 760Li. Καίγοντας υδρογόνο η BMW μπορεί να κινηθεί για περίπου 200 χιλιομέτρα, ενώ με βενζίνη μπορεί να κινηθεί για άλλα 500. Η μέγιστη ισχύς είναι 260 ίπποι, η τελική ταχύτητα (περιορίζεται με ηλεκτρονικά μέσα) στα 230 km/h, ενώ για τα 0-100 km/h απαιτούνται 9,5 δευτερόλεπτα. ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ: 1. Δεξαμενή υγρού υδρογόνου (LH2) – 2. Τάπα ρεζερβουάρ υδρογόνου – 3. Σωλήνας παροχής υδρογόνου στη δεξαμενή – 4. Γραμμή ασφαλείας μέχρι τη βαλβίδα ανακούφισης – 5. Βοηθητική μονάδα με εναλλάκτη θερμότητας για το H2 και μονάδα ελέγχου για τη δεξαμενή υδρογόνου 6. Κινητήρας διπλού καυσίμου – 7. Πολλαπλή εισαγωγής με γραμμή τροφοδοσίας αερίου H2 – 8. Σύστημα διαχείρισης της εξάτμισης του υδρογόνου (BMS) – 9. Ρεζερβουάρ βενζίνης – 10. Βαλβίδα ρύθμισης της πίεσης
Νίκος Λουπάκης
Το υδρογόνο είναι το ανεξάντλητο και καθαρό καύσιμο που μπορεί να αλλάξει ριζικά το περιβαλλοντικό προφίλ των κινητήρων των αυτοκινήτων.
Έχοντας μπει αναμφισβήτητα στην εποχή του υβριδικού αυτοκινήτου, βλέπουμε ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στον εξηλεκτρισμό των τεσσάρων τροχών. Ωστόσο υπάρχουν και κάποιοι κατασκευαστές που κοιτάζουν προς τη μεριά του υδρογόνου, ελπίζοντας να το συνδυάσουν με τη μηχανή εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ). Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου »