Θεολογία και Ζωή

Δεκάχρονος μαθητής γράφει βιβλίο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

21 Δεκεμβρίου 2012

Δεκάχρονος μαθητής γράφει βιβλίο για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Πώς σχηματίστηκε η λίμνη Μπλεντ

10χρονος Σλοβένος με δυσλεξία γράφει βιβλίο για τους συμμαθητές του!

Ένας 10χρονος Σλοβένος με δυσλεξία συνέγραψε ένα βιβλίο που απευθύνεται στους συμμαθητές του με την ειδική μαθησιακή δυσκολία, που ονομάζεται δυσλεξία.
Ο  Χένρικ Ρίκο Ζούπαν με τη σημαντική βοήθεια της μητέρας του, καθώς και του φίλου Γιάντραν Χόχνιετς, που ανέλαβε την εικονογράφηση του βιβλίου, δημιούργησε το ειδικά προσαρμοσμένο στις αναγνωστικές απαιτήσεις των μαθητών με δυσλεξία βιβλίο με τίτλο: «Πως σχηματίστηκε η λίμνη Μπλέντ».
 2678148
Το διαφορετικό αυτού του βιβλίου είναι το γεγονός ότι τόσο η σελιδοποίηση, όσο και ο σχεδιασμός έγιναν με σκοπό την εύκολη ανάγνωση και κατανόηση των γραμμάτων από τα παιδιά με δυσλεξία.
Η μητέρα του Ζούπαν, Μίρα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι τα άτομα με δυσλεξία έχουν δυσκολία να διαβάζουν μαύρα γράμματα σε άσπρο φόντο και σε γυαλιστερό χαρτί. Η κ. Ζούπαν βοήθησε το γιο της στην προσπάθειά του να βρει ποιος συνδυασμός χρωμάτων βελτιώνει την ικανότητά του στην ανάγνωση. Συγκεκριμένα, η φιλοσοφία του βιβλίου είναι ότι η επαρκής προετοιμασία και η περιποιημένη εμφάνιση των κειμένων βοηθάει στην μείωση των προβλημάτων κατά την αντίληψη των γραμμάτων, συλλαβών και γενικών των μηνυμάτων.
 Έτσι λοιπόν χρησιμοποίησαν πράσινα γράμματα σε κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα (με τα γράμματα και b, τα οποία συγχέονται περισσότερο στους δυσλεκτικούς,  έντονα τονισμένα ), την διακριτική αντίθεση μεταξύ των χαρακτήρων και του φόντου(π.χ το η λίμνη δεν λάμπει και η αντίθεση δεν είναι αρκετά έντονη στο μάτι) και  τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των γραμμών.
 
Ο 10χρόνος μαζί με τη μητέρα του συναντήθηκε με τον Υπουργό Παιδείας της Σλοβενίας κ. Luksic, ο οποίος τον συνεχάρη για την«πραγματικά καταπληκτική ιστορία του βιβλίου του και τις υπέροχες εικόνες». Ο μικρός δήλωσε ότι: «Χαίρομαι που τα παιδιά με παρόμοια προβλήματα, μπορούν επιτέλους να διαβάσουν ένα βιβλίο προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους».
 
Πρέπει να σημειώσουμε ότι και στη Σλοβενία σχετικά με τη δυσλεξία εντοπίζετε το μεγαλύτερο πρόβλημα στη 2βάθμια εκπαίδευση και ειδικά στα επαγγελματικά και τεχνικά σχολεία, καθώς και στην έλλειψη ειδικευμένων ατόμων με επαρκή γνώση και συνειδητοποίηση του φαινομένου. Το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι να μην είναι πολύ μακριά  ο καιρός της επίγνωσης όλων των χωρών σχετικά με τη δυσλεξία…  

 

Πηγή:erieidikisagwgis.blogspot.gr