«Θεοδρόμον αστέρα Θεωρήσαντες Μάγοι», τοιχογραφία στο παρεκκλήσιο του Ακαθίστου Ύμνου της Μονής του Αγίου Ιωάννη Λαμπαδιστή, Καλοπαναγιώτης
11 Δεκεμβρίου 2012
«Θεοδρόμον αστέρα Θεωρήσαντες Μάγοι», τοιχογραφία στο παρεκκλήσιο του Ακαθίστου Ύμνου της Μονής του Αγίου Ιωάννη Λαμπαδιστή, Καλοπαναγιώτης
«Θεοδρόμον αστέρα Θεωρήσαντες Μάγοι», τοιχογραφία στο παρεκκλήσιο του Ακαθίστου Ύμνου της Μονής του Αγίου Ιωάννη Λαμπαδιστή, στον Καλοπαναγιώτη. Γύρω στο 1500.
Θαυμάσιο τοπίο που θυμίζει ανάλογα τοπία σε έργα ιταλικής τέχνης, ιδιαίτερα το πυργόμορφο αρχιτεκτόνημα στο βάθος. Στο πρώτο επίπεδο οι Μάγοι έφιπποι δέχονται το άγγελμα της Γεννήσεως από τον άγγελο που κατευθύνεται προς το μέρος τους πάνω σε άσπρο άλογο.
Οι Μάγοι εικονίζονται εκπροσωπώντας όχι μόνο τις τρεις ηλικίες, αλλά σύμφωνα με δυτικά μεσαιωνικά πρότυπα τις τρεις Ηπείρους, την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική.
Η σκηνή των Μάγων είναι πραγματικό αριστούργημα. Ενώ το τοπίο παραμένει Ελληνιστικό Βυζαντινό, η τρισδιάστατη απόδοση των έφιππων Μάγων θυμίζει Ιταλική Φλωρεντιανή ζωγραφική. Ο Έλληνας ζωγράφος θα πρέπει να είχε μαθητεύσει στην Ιταλία.
Ο Μαυριτανός Μάγος,που εκπροσωπεί στο γεγονός της Θείας Γεννήσεως τις φυλές της Μαύρης Ηπείρου. Δίπλα του ο Ευρωπαίος Μάγος εκπροσωπή τη Γηραιά Ήπειρο.
Έφιππος άγγελος δεικνύει τον αστέρα και δύο οδοιπόροι στρέφουν με περιέργεια το κεφάλι προς τα πίσω.
Θαυμάσια η μορφή του Ασιάτη Μάγου πάνω σε καφετί, περίφανο άλογο. Αρμονία στο πλάσιμο και στη στάση του σώματος τόσο του ζώου όσο και του αναβάτη.
Κάστρο κτισμένο σε προνομιακή θέση θυμίζει βυζαντινές και μεσαιωνικές «βίγλες», παρατηρητήρια της Κύπρου.
Η αναχώρηση των Μάγων από την Βηθλεέμ.
Πηγή:noctoc-noctoc.blogspot.gr