Ειδήσεις και ΑνακοινώσειςΕπιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Στέλνοντας e-mail από τους αιθέρες

10 Σεπτεμβρίου 2012

Στέλνοντας e-mail από τους αιθέρες

Μπορεί οι έλεγχοι ασφαλείας στα αεροδρόµια να αποτελούν µια άχαρη διαδικασία, όµως το Α380 και το FlyNet της Lufthansa κάνουν το ταξίδι πιο ευχάριστο.

«Δεν έχει πλάκα να ταξιδεύεις πια» διαµαρτύρεται η ώριµη κυρία δίπλα µου, προσπαθώντας να αφαιρέσει τα νάιλον sous-bas από τα πόδια της, να φορέσει ξανά τα παπούτσια της και να µαζέψει το «βιος» της από την πλαστική λεκάνη στον έλεγχο του αεροδροµίου. Επειτα από αρκετή αναµονή και ενδελεχή εξέταση, µπορούµε πια να περάσουµε στις πύλες αναχώρησης του πολυσύχναστου JFK της Νέας Υόρκης για την επιστροφή στην Ευρώπη. Η αυστηρή διαδικασία είναι τώρα πιο έντονη σε ό,τι αφορά τις πτήσεις από και προς τις ΗΠΑ, µια και τα νέα για τον θάνατο του Οσάµα µπιν Λάντεν είναι σχετικά πρόσφατα.

Ωστόσο, µετά την όχι και τόσο απολαυστική διαδικασία του ελέγχου, είναι στο χέρι της αεροπορικής εταιρείας να σου φτιάξει το κέφι. Ειδικά όταν πρόκειται για υπερατλαντικά ταξίδια, το στοίχηµα είναι διπλό. Η εταιρεία πρέπει να σου εξασφαλίσει, κατ’ αρχάς, το αίσθηµα της ασφάλειας για την έγκαιρη µετάβαση στον προορισµό και της άνεσης, εν συνεχεία, που χρειάζεται κάθε ταξιδιώτης σε ένα τόσο µεγάλο ταξίδι.

Ετσι, µία έκπληξη µε περίµενε λίγες ηµέρες πριν, ταξιδεύοντας από τη Φρανκφούρτη στη Νέα Υόρκη µε πτήση της Lufthansa προς το αεροδρόµιο Newark. Λίγες ώρες µετά την απογείωση, πετώντας πάνω από την Ιρλανδία, παρατήρησα αρκετούς πολυάσχολους που άνοιξαν τα laptop τους και άρχισαν να πληκτρολογούν µε µανία. «Αν θέλετε µπορείτε κι εσείς να συνδεθείτε στο Ιντερνετ µέσω του FlyNet» µου λέει ευγενικά η αεροσυνοδός, για να λύσει το αίνιγµα. Πρόκειται για την υπηρεσία ασύρµατου Ιντερνετ (Wi-Fi) που έχει προσθέσει ξανά η αεροπορική εταιρεία στις παροχές της προς τους ταξιδιώτες, σε συνεργασία µε τις Panasonic Avionics Corporation και Deutsche Telekom. Το FlyNet  που διατίθεται σε υπερατλαντικές πτήσεις, δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να περάσουν τον χρόνο τους πιο ευχάριστα αν θέλουν να πλοηγηθούν στο Διαδίκτυο ή ακόµα και να αξιοποιήσουν τις ώρες πτήσης δουλεύοντας για να ελέγξουν την αλληλογραφία τους, να απαντήσουν σε e-mail ή ακόµα και να µπουν στο Εικονικό Ιδιωτικό Δίκτυο της εταιρείας τους (VPN) µε ασφάλεια. Τα e-mails είναι δυνατόν να σταλούν από τους «αιθέρες», αρχικά σε επιλεγµένα δροµολόγια του Βόρειου Ατλαντικού, ενώ η υπηρεσία θα επεκταθεί σε σχεδόν όλο το διεθνές δίκτυο της Lufthansa µέχρι τέλους του 2011.

Η διαδικασία είναι απλή όπως διαπίστωσα, καθώς ανοίγοντας τον browser ενός φορητού υπολογιστή µε ασύρµατο Ιντερνετ ή smartphone µεταφέρεται αυτόµατα στο portal του FlyNet της Lufthansa (www. lufthansa-flynet. com), όπου διατίθενται δωρεάν, επιλεγµένες τρέχουσες επιχειρηµατικές, πολιτικές, αθλητικές και καλλιτεχνικές ειδήσεις. Στη συνέχεια, η σύνδεση στο Ιντερνετ προϋποθέτει τη χρήση πιστωτικής κάρτας, καθώς υπάρχει χρέωση 10,95 ευρώ για διάρκεια µιας ώρας και 19,95 για ένα 24ωρο, ενώ όσοι είναι κάτοχοι της κάρτας Miles & More µπορούν να εξαργυρώσουν µίλια. Στην περίπτωση µάλιστα του 24ώρου, η σύνδεση παραµένει και στις πτήσεις ανταπόκρισης που προσφέρουν αυτήν την υπηρεσία (hotspot), καθώς και σε όλα τα lounge της αεροπορικής εταιρείας ανά τον κόσµο. Από την άνοιξη µάλιστα η δυνατότητα επικοινωνίας εν πτήσει προσφέρεται και για συσκευές που λειτουργούν σε δίκτυα δεύτερης γενιάς (GSM και GPRS), ενώ εκτός από την υπηρεσία ασύρµατου Ιντερνετ (WLAN) οι επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας θα µπορούν να χρησιµοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να στέλνουν και να λαµβάνουν SMS ή δεδοµένα µέσω έξυπνων συσκευών, όπως το iPhone ή PDAs, όπως το BlackBerry, µε εξαίρεση την τηλεφωνική επικοινωνία από το Ιντερνετ ή τα κινητά τηλέφωνα.

Η άνεση είναι ένας από τα βασικούς στόχους για την εταιρεία µού επιβεβαιώνει ο κ. Κρις Μάικλς, υπεύθυνος βάρδιας στον σταθµό της αεροπορικής εταιρείας στο JFK, καθώς µε ξεναγεί στο τριών επιπέδων lounge της Lufthansa που δέχεται χιλιάδες επιβάτες της business θέσης και όσους ανήκουν στις κατηγορίες Senator και HON (πάνω από 600.000 µίλια ετησίως). Περιµένοντας την πτήση της επιστροφής πια για Φρανκφούρτη, µε ένα από τα οκτώ A380 του στόλου της γερµανικής εταιρείας, µου απαριθµεί τη χωρητικότητά του σε επιβάτες, καθώς µπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 526, προσφέροντας µεγάλη άνεση στους οκτώ επιβάτες της πρώτης θέσης, στους 98 της business class και στους 420 της οικονοµικής θέσης. Οπως επισηµαίνει ο ίδιος, η οικονοµική θέση σχεδιάστηκε µε τέτοιον τρόπο ώστε παρ’ όλο που θυσιάστηκαν κάποιες θέσεις, ο χώρος στα καθίσµατα να είναι µεγαλύτερος. Η εµπειρία άλλωστε τού να ταξιδεύεις µε A380 είναι µοναδική, όπως αποδείχθηκε στο διώροφο αεροσκάφος το οποίο φιλοξενεί την πρώτη και business class στο ανώτερο επίπεδο. Οι επιβάτες απαθανάτιζαν στιγµιότυπα λίγο πριν από την αναχώρηση στο ασφυκτικά γεµάτο αεροσκάφος, δείχνοντας πόσο ξεχωριστός είναι αυτός ο «γίγαντας» τόσο στον τοµέα της τεχνολογίας αλλά και της οικολογικής αποδοτικότητας, αφού καταναλώνει 3,4 λίτρα ανά 100 passenger-kilometres και είναι περίπου 30% πιο αθόρυβο από τα προηγούµενα αεροσκάφη. Καλά ταξίδια!

 

Πηγή: http://www.tanea.gr/taxydromos/article/?aid=4638933