Νευρομάρκετινγκ: Άλλος ένας δούρειος ίππος εναντίον του μυαλού μας
15 Ιουλίου 2012
Το Νευρομάρκετινγκ είναι ένας νέος κλάδος του Μάρκετινγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί ιατρικές τεχνολογίες, όπως τη functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) (Μαγνητική Τομογραφία) για τη μελέτη των αντιδράσεων που προκαλούν στον εγκέφαλο τα διάφορα ερεθίσματα του Μάρκετινγκ. Στη Delphi χρησιμοποιούμε την τεχνολογία fMRI, για την καταμέτρηση των αλλαγών στη δραστηριότητα των διαφόρων σημείων του εγκεφάλου, για να μάθουμε για ποιον λόγο οι καταναλωτές παίρνουν συγκεκριμένες αποφάσεις και πιο σημείο του εγκεφάλου ευθύνεται για αυτή τους την απόφαση.
Η χρήση του Νευρομάρκετινγκ γίνεται για την καλύτερη κατανόηση των επιλογών των καταναλωτών, καθώς μια λεκτική απάντηση στην ερώτηση «Σας αρέσει αυτό το προϊόν;» μπορεί να μην είναι και η αληθινή. Αυτή η γνώση που σας προσφέρει η Delphi, βοηθά να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικά προϊόντα και υπηρεσίες και να σχεδιάσετε διαφημιστικές εκστρατείες οι οποίες στοχεύουν περισσότερο στην αντίδραση του εγκεφάλου.
Το Νευρομάρκετινγκ μπορεί να σας πει σε ποια ερεθίσματα αντιδρά ο καταναλωτής, είτε πρόκειται για το χρώμα της συσκευασίας, τον ήχο του κάνει το κουτί όταν το περιεργάζεται ο καταναλωτής, το περιεχόμενο του διαφημιστικού υλικού, μέχρι και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο εγκέφαλος όταν παίρνουμε οικονομικές αποφάσεις. Η χρήση του fMRI scanner, μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές στη ροή του αίματος μέσα στον εγκέφαλο για να καταμετρήσουμε την εγκεφαλική δραστηριότητα κατά την εκτέλεση της έρευνας.
Γενικά το Branding αποτελεί έναν από τους πιο ενδιαφέροντες τομείς του Νευρομάρκετινγκ. Είναι ξεκάθαρο ότι οι καταναλωτές έχουν ισχυρές και συνήθως υποσυνείδητες αντιδράσεις στα brands. Με την καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί αυτή η διαδικασία μπορούμε να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ.
Φώτης Φιλιππόπουλος,
Διευθυντής της Delphi (Εφαρμογές Νευρομάρκετινγκ και Πολυαισθητικού Branding)