Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και οι Μαθηματικές Βαλκανιάδες και Ολυμπιάδες
21 Απριλίου 2012
Πίσω από τη μιζέρια και την κατάθλιψη των δελτίων των οκτώ το βράδυ, υπάρχει μια αθέατη πλευρά της Ελλάδας και των ανθρώπων της.
Μια Ελλάδα της πρωτοβουλίας, της καινοτομίας και της διάκρισης. Τα Πανεπιστήμια και τα Σχολεία μας συχνά βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, για τα προβλήματα και τις μεγάλες ελλείψεις πού αντιμετωπίζουν.
Όμως, υπάρχουν πρωτοβουλίες και διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο. Στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πόσοι γνωρίζουν ότι χρόνο με τον χρόνο δημιουργούνται μικροί Αϊνστάιν; Μέσα από την πρωτοβουλία μιας χούφτας εκπαιδευτικών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, που εργάζονται σε εθελοντική βάση, υλοποιούνται οι Ολυμπιάδες και οι Βαλκανιάδες των μαθηματικών, όπου τα ελληνόπουλα κατακτούν πολλές διακρίσεις. Πάνω από 150.000 παιδιά παίρνουν μέρος στους αλλεπάλληλους διαγωνισμούς για να ξεχωρίσουν οι καλύτερες ομάδες.
Όπως λέει στην «Κ.Ε.» ο γραμματέας της Ελλ. Μαθ. Εταιρείας Γ, Τυρλής, «αν και η υποδομή στην Ελλάδα θεωρείται ερασιτεχνική, η χώρα μας κατακτά συνήθως την έβδομη, έκτη η πέμπτη θέση, ανάμεσα σε 25 άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες δαπανούν τεράστια ποσά για τη μαθηματική εκπαίδευση, όπως στην Τουρκία, οπού τα τελευταία χρόνια λειτουργούν ειδικά μαθηματικά σχολεία. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι στην περυσινή διοργάνωση της Ολυμπιάδας, η χώρα μας κατέκτησε 4 μετάλλια».
Στην Ελλάδα το μοναδικό κίνητρο που δίδει η πολιτεία είναι να προσφέρει, άνευ εξετάσεων, μια θέση στα πανεπιστημιακά τμήματα μαθηματικών, στους τρεις πρώτους των δυο κατηγοριών, που συνήθως είναι άριστοι μαθητές και ούτως η άλλως επιτυγχάνουν υψηλή βαθμολογία. Οι περισσότεροι πάντως, δεν κάνουν χρήση του προνομίου, καθώς φεύγουν για σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια.
Πηγή: Το δελτίο των οκτώ, Μαρίας Παπουτσάκη, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 03/04/2010
Αναδημοσίευση από: Περιοδικό «Ερώ», Κέντρο Ενότητος και Μελέτης-Προβολής των Αξιών μας