Με… φρένο οι ποδηλατάδες της Θεσσαλονίκης
17 Απριλίου 2012
Μείωση από 30% έως και 60% καταγράφουν οι πωλήσεις ποδηλάτων στη Θεσσαλονίκη το πρώτο τρίμηνο του 2012, σε σχέση με το 2011 ωστόσο εκτιμάται ότι ο κλάδος θα επιστρέψει το επόμενο διάστημα και πάλι σε ορθοπεταλιές.
Της Χριστίνας Τσερβελή
Δυσκολότερες φαίνεται ότι θα είναι οι ορθοπεταλιές στη Θεσσαλονίκη το 2012 με τα μέχρι στιγμής στοιχεία να δείχνουν πτώση των πωλήσεων ποδηλάτων από 30% έως και 60% το πρώτο τρίμηνο εφέτος σε σχέση με πέρσι. Αν και το ποδήλατο τα τελευταία χρόνια έχει μπει στη ζωή ολοένα και περισσότερων Θεσσαλονικέων, η κρίση φαίνεται ότι ταρακούνησε και τον συγκεκριμένο χώρο, ενώ οι ποδηλατάδες εκτιμάται ότι… κόλλησαν και στην παρατεταμένη βαρυχειμωνιά.
Μάλιστα, ο Κλεόβουλος Θεοτόκης, ιδιοκτήτης των καταστημάτων «Ποδήλατα Θεοτόκης» εμφανίζεται αισιόδοξος για τη συνέχεια του έτους, καθώς τόσο οι καλές καιρικές συνθήκες που αναμένονται όσο και η αύξηση της επισκεψιμότητας που παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα, δίνει την ελπίδα ότι η ζήτηση θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με το 2011. Χρονιά κατά την οποία η αγορά γνώρισε μια πρωτόγνωρη άνθηση λόγω της στροφής του κόσμου σε πιο οικονομικά μέσα μετακίνησης με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 25%.
«Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για το ποδήλατο. Πλέον έχουμε καταναλωτές από όλες τις ηλικίες. Ιδιαίτερα άτομα ηλικίας από 35 μέχρι 55 ετών, οι οποίοι, έχοντας ήδη αγοράσει ποδήλατα για τα παιδιά τους, τώρα επιστρέφουν στα καταστήματα για τον εαυτό τους», υπογραμμίσει ο κ. Θεοτόκης.
Πάντως όπως τονίζει στη Voria.gr ο Μιχάλης Αλευρίδης, ένας από τους ιδιοκτήτες του καταστήματος «Ποδηλατόραμα» ο κόσμος έχει σταματήσει να αγοράζει ακριβά ποδήλατα. «Προτιμά να διαθέσει 150 με 200 ευρώ το πολύ για την αγορά ενός ποδηλάτου, σε αντίθεση με παλιότερα που οι καταναλωτές επέλεγαν ποδήλατα των 1000 και 1500 ευρώ», αναφέρει.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση που καταγράφηκε τα προηγούμενα χρόνια στις πωλήσεις ποδηλάτων, οδήγησε στο άνοιγμα καινούριων ποδηλατάδικων, με συνέπεια με την πάροδο του χρόνου να πληγεί ο κλάδος. «Εκεί που υπήρχαν μόνο 10 μαγαζιά στη Θεσσαλονίκη, τώρα συνολικά υπάρχουν περίπου 45», προσθέτει ο κ. Αλευρίδης.
Πολλοί Θεσσαλονικείς θέλουν να αγοράσουν ποδήλατο αλλά αποθαρρύνονται εξαιτίας της έλλειψης κατάλληλων υποδομών στην πόλη. «Πολλοί φοβούνται να κυκλοφορήσουν μέσα στην πόλη καθώς θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα δεν υπολογίζουν τους ποδηλάτες», τονίζει ο Κωνσταντίνος Αδαμπάσης, πωλητής στο κατάστημα «Ποδηλατούπολη».
Αυτό που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα και να λειτουργήσει ως χρυσή ευκαιρία μέσα στην κρίση, σύμφωνα με τον κ. Θεοτόκη, είναι η δημοτική αρχή εφόσον αποφασίσει ότι την ενδιαφέρει ως δρόμος ανάπτυξης το ποδήλατο να κάνει την πόλη πιο φιλική για τα ποδήλατα, αυξάνοντας τους ποδηλατόδρομους, ώστε ποδηλάτες και οδηγοί να καταφέρουν να συνυπάρξουν.
«Αυτή τη στιγμή που, λόγω οικονομικής κρίσης, τα ταξί είναι ακινητοποιημένα και τα αυτοκίνητα λιγότερα μέσα στην πόλη, είναι χρυσή ευκαιρία να αλλάξει ο κυκλοφοριακός χάρτης της Θεσσαλονίκης και να αναδειχθεί το ποδήλατο ως τρόπος ζωής για τους πολίτες», προσθέτει ο ίδιος.
Σε κάθε περίπτωση, το ποδήλατο φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος καθώς αποτελεί ένα ιδανικό μέσο μετακίνησης για την πόλη, ειδικά μέσα στην οικονομική κρίση. Εκτός από την ευελιξία που προσφέρει, το κόστος συντήρησής του δεν υπερβαίνει τα 50 ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τον κ. Αλευρίδη, ο οποίος αναφέρει ότι σε σχέση με το αυτοκίνητο σαφώς αποτελεί ένα οικονομικότερο μέσο.
Από την άλλη πλευρά, το ποδήλατο μπορεί να λειτουργήσει τόσο σαν τρόπος άσκησης, όσο και σαν τρόπος εκτόνωσης του άγχους και της πίεσης. «Άλλωστε το συνιστούν και οι ψυχολόγοι», καταλήγει ο κ. Θεοτόκης.
Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=88946