Γενικά Θέματα

Τέσσερα βήματα για να «χτίσουμε» το προσωπικό μας brand

21 Φεβρουαρίου 2012

Τέσσερα βήματα για να «χτίσουμε» το προσωπικό μας brand

 
Ποια είναι τα τέσσερα βήματα, που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να χτίσει το προσωπικό του brand, δημιουργώντας το δικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

της Χριστίνας Τσερβελή

Απαραίτητη και αναγκαία, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο, λόγω οικονομικής κρίσης, είναι η δημιουργία ενός αξιόπιστου προσωπικού brand, προκειμένου να επιτύχουμε την επαγγελματική μας εξέλιξη, σύμφωνα με τον σύμβουλο επιχειρήσεων, Σάββα Τσαλουχίδη (Senior Business Consultant).

Το brand είναι ουσιαστικά η δημιουργία μιας προσδοκίας στο μυαλό του άλλου, μια εικόνα του εαυτού μας η οποία υπόσχεται πολλά. «Το brand είναι μια υπόσχεση που μπορούμε να δώσουμε στον απέναντί μας. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα η οποία να υπόσχεται πολλά. Γενικότερα, το brand είναι η εμφάνισή μας, ο τρόπος που μιλάμε, που περπατάμε, η εκπαίδευσή μας, οι επιλογές των προσώπων που έχουμε δίπλα μας», τονίζει ο κ. Τσαλουχίδης, μιλώντας στη Voria.gr.

Όπως λέει, το brand είναι κάτι το οποίο χρειάζεται συνέπεια και συνέχεια όσο αφορά το χτίσιμό του. «Το brand πάντα αποπνέει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία και γι’ αυτό κάποιος πρέπει να το αντιμετωπίζει μεσομακροπρόθεσμα, βελτιώνοντας το συνεχώς. Όταν μιλάμε για brand, μιλάμε για μια αξία, η οποία θα υπάρχει ακόμα και σε δύσκολους καιρούς. Αν κάποιος είχε ως νοοτροπία ή ως κουλτούρα να δημιουργεί μια μοναδική εικόνα, τα τελευταία 4-5 χρόνια, αυτή τη δύσκολη στιγμή το προσωπικό του brand θα είναι σύμμαχός του και όπλο του», αναφέρει.

Τα τέσσερα βήματα

Κατά τον κ.Τσαλουχίδη, τέσσερα βήματα συνθέτουν τον τρόπο με τον οποίο κάποιος μπορεί να «χτίσει» ένα προσωπικό brand, δημιουργώντας έτσι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προκειμένου να ξεχωρίζει και να προβάλει μια μοναδική εικόνα για να επιτύχει στον τομέα που τον ενδιαφέρει.

Συγκεκριμένα, το πρώτο βήμα για να ξεκινήσει κάποιος να χτίζει το προσωπικό του brand, είναι να θέσει έναν στόχο, επιλέγοντας τον τομέα που τον ενδιαφέρει, π.χ το επάγγελμά του.

Στη συνέχεια, δεύτερο βήμα αποτελεί το positioning της εικόνας του. Ουσιαστικά πρόκειται για μία χωροθέτηση (positioning), με την οποία το άτομο καλλιεργεί την εικόνα που θέλει να προβάλει στο μυαλό του άλλου, επιδιώκοντας να φαίνεται διαφοροποιημένο σε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα, σχετικά με το αντικείμενο που το ενδιαφέρει.

«Η χωροθέτηση είναι τέχνη, είναι μια ιστορία που θέλεις να λέει ο άλλος για σένα. Ουσιαστικά μπαίνω στη συνείδηση του άλλου, είμαι ένας άνθρωπος που είμαι διαφοροποιημένος σε 4-5 πράγματα, στην εικόνα, στον τρόπο που μιλάω, στον τρόπο που κινούμαι, στην τεχνογνωσία μου, στα πτυχία μου, στην εμπειρία μου», σημειώνει.

Τρίτο βήμα είναι το «χτίσιμο» της εικόνας μας, που για να το πετύχουμε πρέπει να ακολουθήσουμε κάποιους κανόνες στρατηγικής. Η στρατηγική αποτελείται από οχτώ νόμους:
-την ειδίκευση πάνω σε αυτό που θα αποφασίσω να επικοινωνήσω προς τα έξω
-την ιδιαιτερότητα
-την μοναδικότητα
-τα ιδανικά και τη θέληση
-μια ισχυρή προσωπικότητα από πίσω για να τα στηρίζει
-την άμεση επικοινωνία
-τη διάκριση σε κάποιες ικανότητες περισσότερο από ότι ο συνάνθρωπός μου
-την επιμονή

Τέταρτο και τελευταίο βήμα είναι το «χτίσιμο» ενός μείγματος προβολής. Το μείγμα προβολής περιλαμβάνει πράγματα όπως είναι το ποιος είμαι και πώς βγαίνω προς τα έξω σαν όνομα, ποιο είναι το τίμημά μου (price), που μπορεί κάποιος να με βρει (place), δηλαδή που δραστηριοποιούμαι (Ελλάδα, εξωτερικό ή παγκοσμίως) καθώς και το κομμάτι επικοινωνίας (promotion), το οποίο περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο κάποιος μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, twitter κα.

Σημειώνεται ότι ο κ. Σάββας Τσαλουχίδης θα είναι ο εισηγητής της 3ης ημερίδας με θέμα «I am the brand», που διοργανώνει το Marketing Club, και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 26 Νοεμβρίου και ώρα 2 το μεσημέρι στο Εfessus II του Hayat Regency Θεσσαλονίκης.

 

Πηγή : http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=72194