Προσβάλλουν την κοινή νοημοσύνη οι διωκτικές αρχές στην υπόθεση Βατοπαιδιου
26 Νοεμβρίου 2011
του Σπύρου Μπαζίνα για τη Romfea.gr
Έκπληκτο το Πανελλήνιο πληροφορήθηκε ότι ο Μοναχός Αρσένιος Βατοπαιδινός (που κατηγορείται για απάτη και ηθική αυτουργία σε απιστία κατά του δημοσίου και λυντσαρίστηκε ηθικά από ένα μεγάλο μέρος του ελληνικού Τύπου κατά παράβαση του τεκμηρίου της αθωότητας και χωρίς να προστατευτεί από τις δικαστικές αρχές όπως ο οποιοσδήποτε κατηγορούμενος), αφέθηκε ελεύθερος από την ανακρίτρια με εγγύηση 200.000 Ευρώ!!!
Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την ενοχή του. Είναι ύποπτος φυγής; Να πάει που και γιατί δεν έφυγε ήδη; Υπάρχει κίνδυνος να τελέσει άλλα ανάλογα αδικήματα; Πως, τώρα που έχει γίνει δακτυλοδεικτούμενος και παλαιοί «φίλοι» δεν του λεν ούτε καλημέρα πλέον;
Και αν οι προϋποθέσεις για προφυλάκιση συντρέχουν, με ποια λογική επιβάλλεται σε ένα πάμπτωχο Μοναχό εγγυοδοσία 200.000 Ευρώ με τους λογαριασμούς της Μονής δεσμευμένους (!), ιδίως όταν πλούσιοι πολιτικοί αθωώνονται και εγκληματίες αφήνονται ελεύθεροι χωρίς καμιά εγγυοδοσία η με εγγυοδοσία με μικρά ποσά;!
Και θα ζητήσουν οι διωκτικές αρχές άλλες 200.000 Ευρώ για τον Γέροντα Εφραίμ;! Γιατί προσβάλλουν την κοινή νοημοσύνη και το κοινό περί δικαίου αίσθημα οι διωκτικές αρχές;!
Μπορεί κάνεις να δώσει άλλη απάντηση από ότι πλέον είναι σαφές ότι η δίωξη είναι καθαρά πολιτική; Ένα τέτοιο Κράτος ζητεί από τον φτωχό και πιστό λαό να πληρώσει φόρους, επικαλούμενο την νομιμότητα;! Έχουμε παραφρονήσει εντελώς;!
Επί πλέον, δεν είναι σαφές ότι και οι κατηγορίες είναι έωλες; Το κατηγορητήριο στην ουσία συνίσταται στο ότι ο Πατέρας Αρσένιος και ο Γέροντας Εφραίμ έπεισαν δημοσίους λειτουργούς (επί τριών διαφορετικών κυβερνήσεων) να δώσουν στην Μονή δημόσια ακίνητα σε αντάλλαγμα για την Βιστωνίδα, ενώ γνώριζαν ότι δεν της άνηκε (γιατί ουδείς αναφέρεται στο πως αποδεικνύεται αυτό;) !
Πως είναι δυνατό οι διωκτικές αρχές να βασίζουν την δίωξη σε ένα θέμα (σε ποιον ανήκει η Λίμνη Βιστωνίδα) που ακόμη εκκρεμεί στα πολιτικά δικαστήρια και, όπως έδειξε πρόσφατη εκπομπή του Σκάι, αμφισβητείται ακόμη και μεταξύ εγκύρων νομικών;
Πως μπορούν να αποφανθούν οι διωκτικές αρχές (η τα ποινικά δικαστήρια) για ένα θέμα που δεν είναι της αρμοδιότητας τους και να υπεισέλθουν σε θέματα που ανήκουν στην δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων;
Και αν ακόμη δόθηκε δημόσια περιουσία σε ένα Ν.Π.Δ.Δ. το οποίο από την φύση του εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, γιατί αυτό είναι απάτη και απιστία κατά του δημοσίου;
Αν δοθεί δημόσια περιουσία στο Παν/μιο για τους σκοπούς του Παν/μίου η σε Ν.Π.Ι.Δ. για να ανεγερθεί τζαμί, έχουμε απάτη η απιστία κατά του δημοσίου;
Αν υπάρχουν υπόνοιες τέλεσης ποινικών αδικημάτων, προφανώς πρέπει να εξεταστούν.
Κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου. Η νομιμότης προστατεύει τους θεσμούς. Όμως, όπως έγινε σαφές από την εκπομπή του Σκάι, η διαφορά είναι περιουσιακή, αφορά δηλαδή τα πολιτικά δικαστήρια, και η ποινική δίωξη ασκήθηκε κάτω από την πίεση των Μ.Μ.Ε. (που πρόβαλλαν το θέμα υπερβολικά για τους δικούς τους λόγους, όπως σκανδαλοθηρία, επιδίωξη πολιτικών στόχων, κλπ).
Επομένως, θα περίμενε κανείς με την νηφάλια εξέταση των θεμάτων να διακοπούν οι ποινικές διώξεις η τουλάχιστον να ανασταλούν μέχρι να εκδοθεί απόφαση από τα αρμόδια πολιτικά δικαστήρια που να λύνει οριστικά και τελεσίδικα το θέμα της ιδιοκτησίας της Βιστωνίδας.
Όσο αυτό δεν γίνεται δίνεται η εντύπωση ότι η δίωξη είναι πολιτική, ότι ασκήθηκε και θα συνεχίσει για να εξυπηρετηθούν πολιτικοί στόχοι.
Τι στόχοι; Να παραταθεί η ποινική δίωξη ώστε να ενισχυθεί η αρνητική περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δημιούργησε μερίδα του Τύπου και να έτσι εξυπηρετηθεί η αντί-εκκλησιαστική πολιτική, να δημιουργηθεί ένα περίεργο δεδικασμένο για τα πολιτικά δικαστήρια, να διευκολυνθούν τα σχέδια για την παράνομη φορολόγηση της εκτός Αγίου Όρους περιουσίας του Αγιώνυμου Όρους και της οικονομικής εξόντωσης της Εκκλησίας, αλλά και να στηριχτούν οι άνανδρες κατηγορίες μέρους της πολιτικής ηγεσίας για «διεφθαρμένο λαό». Διαφορετικά γιατί αρνήθηκε ο πρώην Υπουργός Οικονομικών την πρόταση της Μονής Βατοπαιδίου να επιστραφούν όλα τα ανταλλαγέντα ακίνητα στο Δημόσιο και να μείνει προς εκδίκαση μόνο η διαφορά για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Βιστωνίδας;
Δεν δείχνει αυτή η άρνηση πρόθεση να διαιωνιστεί η υπόθεση παρά να βρεθεί λύση;! Και γιατί δεν ασκήθηκε δίωξη κατά του Υπουργού Οικονομικών για απιστία κατά του δημοσίου; Δεν δείχνει αυτό ότι εφαρμόζονται δυο μέτρα και δυο σταθμά;
Ο απώτερος σκοπός φαίνεται να είναι να στριμωχθεί ακόμη περισσότερο ο πιστός λαός, να μη έχει που να πάει παρά σε αυτούς που τον εξαθλίωσαν για να του πάρουν την ελευθερία του για μια μπουκιά ψωμί, όπως προφήτεψε ο πατερικός Ντοστογέφσκυ (βλ. τον διάλογο με τον Μέγα Ιεροεξεταστή στο κλασσικό του έργο «Αδελφοί Καραμαζώφ»).
Αν δεν είναι έτσι, γιατί κανείς, διωκτικές αρχές η Τύπος, δεν έχει τολμήσει να κάνει την παραμικρή έρευνα για το σχέδιο «Πυθία», το οποίο περιλαμβάνει και την αποσταθεροποίηση της Χώρας μέσω του «σκανδάλου» της Μονής Βατοπαιδίου (βλ. «Επίκαιρα», 16.06.2011, καθώς και «Ακρόπολη» και «Romfea.gr», 24.06.2011);!
Κι αν ακόμη ο ξένος παράγοντας εκμεταλλεύτηκε πραγματικά λάθη η αδικήματα, αυτό θα έπρεπε να σταματήσει την έρευνα;
Δεν θα φώτιζε η έρευνα για την ξένη εμπλοκή την ουσία της υπόθεσης; Και αν υπήρχε αντικειμενική αντιμετώπιση της Μονής Βατοπαιδίου από τον ελληνικό Τύπο (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα), γιατί αποσιωπάται η πρώτη είδηση στον ρωσικό Τύπο, η Μονή Βατοπαδίου και η Αγία Ζώνη;
Γιατί αποσιωπάται ότι, με τους λογαριασμούς της δεσμευμένους, η υπό κατηγορία Μονή δήλωσε ότι τα διαθέσει τα έσοδα από το προσκύνημα της Αγίας Ζώνης από εκατομμύρια Ρώσους πολίτες για την ανακούφιση του χειμαζόμενου ελληνικού λαού;
Πως και γιατί σύσσωμη η πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της Ρωσίας τιμά τον Γέροντα Εφραίμ, ενώ στην Ελλάδα διώκεται;
Μια πρόταση: να γίνει έρανος να συλλεγεί το ποσό της εγγύησης η, ακόμη καλυτέρα, να μη πληρωθεί η εγγύηση, για να δούμε πως θα αντιδράσει ο ορθόδοξος κόσμος στην άδικη προφυλάκιση Βατοπαιδινών Μοναχών, αν θα αδιαφορήσει η θα κάνει την φυλακή τόπο προσκυνήματος και θα ξεμπροστιάσει έτσι τους (φανερούς και αφανείς) διώκτες της Μονής Βατοπαιδίου.