Πιο “αδύναμα” στα μαθηματικά τα παιδιά διαζευγμένων γονέων
3 Ιουνίου 2011
Τα παιδιά διαζευγμένων γονέων συχνά έχουν χειρότερες επιδόσεις από τους συμμαθητές τους στα μαθηματικά, έχουν λιγότερο ανεπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες, χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και είναι περισσότερο επιρρεπή στο άγχος, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ο ερευνητής Χιούν Σικ Κιμ του πανεπιστημίου του Ουινσκόνσιν-Μάντισον δήλωσε ότι η μελέτη συμπεραίνει ότι οι αρνητικές επιδράσεις στα παιδιά αρχίζουν να γίνονται ορατές αφού οι γονείς τους ξεκινήσουν τις διαδικασίες του διαζυγίου.
«Οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν ότι τα ζευγάρια περνούν μία έντονη περίοδο (εξαιτίας των προβλημάτων στον γάμο τους) πριν από το διαζύγιο, » αναφέρει ο Κιμ, υποψήφιος για διδακτορικό στην Κοινωνιολογία, σε ανακοίνωσή του.
«Η αρχική μου πρόβλεψη ήταν ότι τα παιδιά διαζευγμένων γονέων θα βιώσουν την αρνητική επίδραση του διαζυγίου ακόμα και πριν από την επίσημη έναρξη της διαδικασίας έκδοσής του. Αλλά η μελέτη μου διαπίστωσε ότι δεν ισχύει αυτό,» προσθέτει ο ίδιος.
Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση American Sociological Review, βασίζονται σε δεδομένα που προήλθαν από την καταγραφή της εξέλιξης 3.585 μαθητών από το νηπιαγωγείο μέχρι την πέμπτη δημοτικού για να διακριβωθεί πόσο επηρεάστηκαν στη διάρκεια του διαζυγίου και μετά από αυτό.
Ο Κιμ συνέκρινε την πρόοδο των παιδιών των οποίων οι γονείς βρίσκονταν στη διαδικασία διαζυγίου με εκείνη παιδιών από γονείς που ήταν μαζί. Διαπίστωσε ότι τα αναπτυξιακά προβλήματα στα παιδιά της πρώτης κατηγορίας συνεχίζονταν και μετά το διαζύγιο.
«Αυτή η μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτή η αρνητική επίδραση δεν επιτείνεται στο στάδιο που ακολουθεί την έκδοση του διαζυγίου, αλλά δεν υπάρχει και ένδειξη ότι τα παιδιά των διαζευγμένων γονέων κερδίζουν στη συνέχεια το χαμένο έδαφος σε σχέση με την ανάπτυξη των υπολοίπων συνομιλήκων τους,» εξηγεί ο Κιμ.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι επιδόσεις στα μαθηματικά επηρεάζονται ιδιαίτερα από το διαζύγιο.
«Η ανάγνωση δεν είναι τόσο αθροιστική. Αλλά στα μαθηματικά πρέπει (ο μαθητής) να έχει υπόβαθρο (γνώσεων). Για παράδειγμα, αν δεν καταλαβαίνει ότι ένα συν ένα ίσον δύο, τότε δεν θα μπορέσει να καταλάβει τον πολλαπλασιασμό.
Ο ίδιος απέδωσε τα εμπόδια στην πρόοδο των παιδιών σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων της συμβίωσης με γονείς που διαπληκτίζονται και ενδεχομένως καταθλιπτικούς γονείς, στις ασταθείς συνθήκες διαβίωσης, στην υποχρέωση να μοιράζουν τον χρόνο τους μεταξύ των γονέων τους και τις οικονομικές δυσκολίες από την απώλεια ενός από τα δύο γονεϊκού εισοδήματος.
«Οι γονείς που χωρίζουν μπορεί να μην επικεντρώνονται στην φροντίδα των παιδιών τους. Μπορεί να τείνουν να διαφωνούν με τα παιδιά και θεωρώ ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη των παιδιών.