iPhone 4: Η Apple ρίχνει το γάντι στους κατασκευαστές smartphone
9 Ιουνίου 2010
«Ένα χρόνο μπροστά από τον ανταγωνισμό στην αγορά των smartphone» εκτιμούν οι αναλυτές ότι θα φέρει την Apple το νέο iPhone 4 που παρουσιάστηκε στις 7 Ιουνίου 2010 στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου των προγραμματιστών εφαρμογών της εταιρείας, WWDC 2010.
Ειδοποιός διαφορά, το επονομαζόμενο FaceTime που θα επιτρέπει στους κατόχους iPhone να επικοινωνούν με video-chat χάρη στην ενσωματωμένη εμπρόσθια κάμερα, προ το παρόν όμως μόνο μεταξύ τους και μόνο μέσω Wi-Fi. O πρόεδρος της εταιρείας, Στηβ Τζομπς δήλωσε ότι η Apple θα συνεργαστεί με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ώστε να δοθεί η δυνατότητα αυτή και μέσω των δικτύων τους.
To iPhone 4 είναι σημαντικά λεπτότερο από το iPhone 3G S, έχει ευκρινέστερη οθόνη (ονόματι Retina) και στρογγυλεμένες άκρες. Η κάμερα 5Mpixel (με ζοομ 5x) έχει δυνατότητα καταγραφής και επεξεργασίας βίντεο υψηλής ευκρίνειας.
Η συσκευή θα διατεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες και τέσσερις ακόμα χώρες στις 24 Ιουνίου αντί 199 δολαρίων για το μοντέλο των 16GB ή 299 δολαρίων για αυτό των 32GB με διετές συμβόλαιο (προς το παρόν μόνο από την AT&T). Η Apple σχεδιάζει την πλέον επιθετική πολιτική διάθεσης του νέου της smartphone στην ιστορία της: Ο Τζομπς είπε ότι το iPhone 4 θα κυκλοφορεί σε 88 χώρες έως τον Σεπτέμβριο 2010 (οπότε αναμένεται και στην ελληνική αγορά).
Το iPhone 4 αντλεί τη ισχύ του από τον επεξεργαστή της Apple, A4, το ίδιο τσιπ που χρησιμοποιείται στο ήδη δημοφιλές tablet της εταιρείας, iPad -πούλησε 2 εκατομμύρια συσκευές στις 60 πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του. Βελτιωμένη είναι επίσης η μπαταρία του νέου iPhone: με πάχος μόλις 9,3 χιλιοστά είναι 24% πιο λεπτή από αυτή στον τον προκάτοχό του και σύμφωνα με τον Τζομπς καθιστά το iPhone 4 «το πιο λεπτό smartphone στον πλανήτη». To γυροσκόπιό του θα επιτρέψει στους προγραμματιστές να εισάγουν καινοτομίες στον τρόπο χειρισμού των εφαρμογών τους, όπως στα παιχνίδια (χειρισμός με την κίνηση).
Κατά την παρουσίαση της νέας συσκευής, ο σαφώς αδυνατισμένος Στηβ Τζομπς εστίασε στις δυνατότητες της νέας έκδοσης του λειτουργικού που ονομάζεται iOS 4 (το οποίο, παρεμπιπτόντως, θα διατεθεί χωρίς χρέωση σε όλους τους κατόχους iPhone, iPad, και στα δεύτερης και τρίτης γενιάς iPod touch). Μεταξύ αυτών, το multitasking, δηλαδή η δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης πολλαπλών εφαρμογών. Εκτενής επανασχεδίαση φαίνεται να έχει γίνει στην εφαρμογή διαχείρισης των e-mail, καθώς ο χρήστης θα μπορεί να δει σε ένα κοινό γραμματοκιβώτιο όλα τα μηνύματά του από διαφορετικούς λογαριασμούς, τα μηνύματα θα εμφανίζονται σε δενδροειδή μορφή και θα είναι δυνατό το άνοιγμα επισυναπτόμενων αρχείων με τη χρήση εφαρμογών τρίτων. Επίσης, ανάμεσα στις 100 και πλέον βελτιώσεις του λειτουργικού συγκαταλέγονται οι αλλαγές στη διαχείριση και την οργάνωση των αρχείων και των εφαρμογών: το λειτουργικό μπορεί να σηκώσει έως και 2160 εφαρμογές, οι οποίες θα μπορούν να ενταχθούν σε διαφορετικούς φακέλους (με το γνωστό drag and drop). Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα οργάνωσης των φωτογραφιών στη συσκευή με βάση πρόσωπα και τόπο λήψης (Faces and Places). Ακόμα έχει προστεθεί η δυνατότητα δωρεάς εφαρμογών «σε φίλους και συγγενείς» (app gifting), ενώ τέλος θα είναι δυνατή η χρήση ασύρματου πληκτρολογίου μέσω Bluetooth.
Κατά την παρουσίαση, έγινε επίσης φανερή η αποφασιστικότητα με την οποία η Apple επιχειρεί να εξοστρακίσει το Google από την αγορά της διαφήμισης στο κινητό: ο Τζομπς χρησιμοποίησε ένα e-mail από προγραμματιστή που ανέφερε ότι έβγαλε περισσότερα χρήματα την πρώτη μόλις ημέρα που διέθεσε την εφαρμογή του για το iPad απ’όσα έβγαλε σε πέντε χρόνια από τις διαφημίσεις του Google στον δικτυακό του τόπο. Ο Τζομπς χαρακτήρισε επίσης κάκιστες τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στις εφαρμογές του iPad και του iPhone από την πλατφόρμα AdMob του Google, καθώς ένα κλικ σε αυτές οδηγεί τον χρήστη εκτός εφαρμογής, στο Web. Αντιθέτως, το σύστημα διοχέτευσης διαφημίσεων iAd της Apple, ενσωματωμένο στο iOS 4, δεν θα το κάνει αυτό και θα επιτρέπει στους χρήστες να επιστρέψουν με ευκολία σε ό,τι έκαναν. Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι της Apple -μεταξύ των οποίων η αυτοκινητοβιομηχανία Nissan και η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Best Buy- έχουν ήδη συμφωνήσει να επενδύσουν περί τα 60 εκατομμύρια σε iAds το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δήλωσε ο Τζομπς.
Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι η κυκλοφορία του νέου iPhone, σε συνδυασμό με την μείωση της τιμής του iPhone 3G S στα 99 δολάρια, θα επιτρέψουν στην Apple να διατηρήσει τον ομολογουμένως υψηλό ρυθμό ανάπτυξής της -η μετοχή της εταιρείας ανέβηκε κατά 20% το 2010 ξεπερνώντας την διαχρονικά ισχυρή Microsoft στον τομέα των εταιρειών τεχνολογίας. Επιπλέον, τα συνεργαζόμενα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν τον αριθμό των συνδρομητών που θα υποκύψουν στον πειρασμό να αγοράσουν smartphone με συνδρομή σε πακέτο δεδομένων για την ασύρματη πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το κινητό.
To iPhone 4 έρχεται σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός στην αγορά των λεγόμενων «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων εντείνεται. Τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου iPhone, η αγορά έχει πλημμυρίσει από smartphone με ισχυρούς αντιπάλους για την Apple, όπως τις Motorola, HTC, Samsung αλλά και την Dell να προτείνουν μοντέλα με το ανταγωνιστικό λειτουργικό της Google, Android.
Πηγή: http://tech.in.gr/presentations/article/?aid=1231047875