Οι περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν την τιμιότητα στους άλλους και όχι στον εαυτό τους
4 Δεκεμβρίου 2009
VatopaidiFriend: Πολλά από τα ερωτήματα του αρθρογράφου έχουν απαντηθεί εδώ: Το γκρέμισμα των συκοφαντιών κατά του Γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινού.
Στο εβδομαδιαίο περιοδικό « Επίκαιρα » της 23ης έως 29ης Οκτωβρίου 2009 δημοσιεύθηκε μία έρευνα με θέμα: « Ρασοφόροι η Εωσφόροι », η έρευνα αυτή επικεντρώνεται αποκλειστικά στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου η οποία έγινε γνωστή σε χιλιάδες αναγνώστες με αποτέλεσμα να σκανδαλιστούν, να προβληματιστούν και να βγάλουν τα δικά τους αρνητικά η θετικά συμπεράσματα.
Το δημοσίευμα αυτό της έρευνας έχει δύο σκέλη, το ένα σκέλος αναφέρεται στην κτηματική περιουσία, στα κειμήλια αλλά και το πώς έχει αναστηλωθεί και αναπαλαιωθεί η Ιερά Μονή και το άλλο σκέλος αναφέρεται σε ένα ανυπεράσπιστο μοναχό τον μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό που σήμερα δεν βρίσκεται στην ζωή.
Το ερώτημα που γεννάται από το δημοσίευμα αυτό είναι: Ποίος η ποίοι είναι αυτοί που θα έπρεπε να πάρουν θέση και να απαντήσουν σε όλα αυτά που αναφέρονται; Μα φυσικά το πλέον αρμόδιο πρόσωπο που θα μπορούσε να πάρει θέσει και να δώσει απαντήσεις είναι η εκκλησία, όμως η εκκλησία που είναι; Γιατί σιωπά; Γιατί κωφεύει;
Μέρος του πρώτου σκέλους αναφέρεται στο περιουσιακό της Ιεράς Μονής, και το ερώτημα που γεννάται είναι: Η Ιερά Μονή διεκδίκησε κτηματική περιουσία που δεν είναι δική της; Μα φυσικά όχι. Σύμφωνα με τα αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας στην Βουλευτική περίοδο 1824 – 1826 μεταξύ των άλλων αναφέρεται: « Αφ’ ού έχουν τουρκικά αποδεικτικά έχουν πάντοτε το απαιτούμενο κύρος ».
Οπότε γεννάται άλλο ένα ερώτημα: Η Ιερά Μονή αυθαίρετα και εκβιαστικά επέλεξε και μονομερώς αποφάσισε χωρίς να έχει στα χέρια της αποδεικτικά στοιχεία ότι όλη αυτή υπό αναφορά κτηματική περιουσία της ανήκει;
Φυσικά και όχι γιατί σύμφωνα με τα αρχεία της Ιεράς Μονής υπήρχαν και υπάρχουν όλα αυτά τα νόμιμα έγγραφα που αποδεικνύουν το ιδιοκτησιακό της καθεστώς.
Αναφέρεται στο δημοσίευμα της έρευνας ότι η Ιερά Μονή ήξερε να επηρεάζει κάποιους ισχυρούς, ποίοι είναι αυτοί οι ισχυροί και με ποίο τρόπο έχουν επηρεαστεί; Γιατί δεν αναφέρονται τα ονόματα των; Οι ισχυροί που κατέχουν θέσεις με εξουσίες και αρμοδιότητες πρέπει να γνωρίζουν τον νόμο, άγνοια νόμου δεν γίνεται δεκτή, οπότε όλοι αυτοί οι γνωστοί άγνωστοι ισχυροί ισχυρίστηκαν ότι αποφάσισαν μέσα στα νόμιμα πλαίσια των καθηκόντων και εξουσιών τους, όμως σήμερα στο προσκήνιο βρίσκεται κατηγορούμενη μόνο η Ιερά Μονή, οι ισχυροί γνωστοί άγνωστοι που αναφέρονται στην έρευνα γιατί συνεχίζουν να βρίσκονται στο παρασκήνιο; Γιατί σιωπούν; Γιατί έχει εγκαταλειφθεί η Ιερά Μονή; Γιατί υπάρχει αυτή η νεφελώδης σιωπή;
Ακόμη η Ιερά Μονή στο δημοσίευμα ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσιάζεται σαν κρατική εκτελεστική εξουσία και όλος ο κρατικός μηχανισμός υπάκουσε και εκτέλεσε τις αποφάσεις της, Είναι πράγματι έτσι; Τι απαντά το επίσημο κράτος ;
Μέρος δεύτερο του πρώτου σκέλους αναφέρεται στα κειμήλια: Βυζαντινές εικόνες κ.τ.λ, μοναχοί του Αγίου Όρους χωρίς να αναφέρονται τα ονόματα των, με επιστολές τους προς Έλληνες Βουλευτές αναφέρουν ότι πολλά πήγαν σε ιδιωτικές συλλογές πολιτικών.
Ποίοι είναι αυτοί οι μοναχοί που έστειλαν αυτές τις επιστολές; Γιατί δεν αναφέρονται τα ονόματα των; Έχουν επιδειχθεί τέτοιες επιστολές; Ποίοι είναι αυτοί οι πολιτικοί που τα έχουν στις ιδιωτικές τους συλλογές; Οι ανώνυμοι αυτοί μοναχοί που αναφέρονται στην έρευνα αν πράγματι έγραψαν επιστολές προς τους Έλληνες Βουλευτές για να τεκμηριωθεί ο ισχυρισμός τους θα έπρεπε να αναφέρουν και ονόματα, αν πράγματι αποδεικνύονται οι ισχυρισμοί των μοναχών αυτών το γνωρίζουν ότι είναι και ποινικά συνυπεύθυνοι; Γιατί; Γιατί έπρεπε αμέσως να ενημερώσουν τις αρχές του Αγίου Όρους και να ζητηθεί η συνδρομή των Τελωνειακών, των Αστυνομικών Αρχών και της Δικαιοσύνης ώστε άμεσα να προστατευθούν αλλά και να επιστραφούν όλες αυτές υπό αναφορά εικόνες και λοιπά Ιερά κειμήλια, Αν όχι, τότε είναι συκοφαντία.
Στις Ιερές Μονές υπάρχει βιβλίο στο οποίο καταγράφονται όλα τα Ιερά Σκεύη και κειμήλια το οποίο μπορεί να ελεγχθεί όποτε ζητηθεί, παράλληλα αντίγραφο του βιβλίου με τις φωτογραφίες όλων των κειμηλίων είναι γνωστό στις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Πολιτισμού σε περίπτωση κλοπής κ.τ.λ.
Όσον αφορά για τις εικόνες, οι πιστοί προσκυνητές που επιθυμούν να αποκτήσουν αντίγραφο εικόνας που ευλαβούνται, όταν επισκέπτονται Ιερές Μονές δίνουν την παραγγελία τους στους αγιογράφους της Ιεράς Μονής, οπότε ο οποιοσδήποτε πιστός που έχει στην κατοχή του αντίγραφο εικόνας που προστατεύεται δεν διαπράττει κανένα ποινικό αδίκημα όπως επίσης ούτε και ο αγιογράφος της Ιεράς Μονής που την έχει αγιογραφήσει.
Στην έρευνα αναφέρεται ότι η Ιερά Μονή πέρασε αποκλειστικά στα χέρια των Κυπρίων χωρίς να αναφέρεται η λέξη Ελλήνων, μήπως η Κύπριοι είναι αλλόθρησκοι; Όχι φυσικά, είναι Έλληνες, ορθόδοξοι στο θρήσκευμα, προέρχονται από το νοτιότερο σημείο του Ελληνισμού που κυματίζει η Ελληνική σημαία, με πολύ πλούσια ιστορία στην ορθοδοξία και πολύ μεγάλες προσφορές στα εθνικά θέματα στους πολέμους κ.τ.λ, αν δεν το γνωρίζουν ας το μάθουν ότι η Κύπρος αναδείχθηκε νήσος των Αγίων, γιατί σύμφωνα με την έκταση και τον πληθυσμό καυχάται ότι συγκριτικά προσέφερε την μεγαλύτερη στρατιά των Αγίων από άλλες κατά τόπους εκκλησίες, αναφέρονται 600 και πλέον επώνυμοι και ανώνυμοι Άγιοι.
Στο Άγιο Όρος υπάρχουν και άλλες ορθόδοξες κοινότητες, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Σέρβοι, Ρώσοι κ.τ.λ. αυτοί πως χαρακτηρίζονται; Μήπως είναι και αυτοί κατακτητές;
Η Ιερά Μονή που ήταν και συνεχίζει να είναι ένας άσβηστος φάρος της Ορθοδοξίας με πολύ πλούσια ιστορία, μέχρι το χρονικό διάστημα που οι Έλληνες Κύπριοι αποφάσισαν να αναλάβουν ενεργό ρόλο για να την ανασυντάξουν, να την επανδρώσουν, να την αναστηλώσουν, να την αναπαλαιώσουν, βρισκόταν σε ένα στάδιο εγκατάλειψης και ερείπωσης.
Από την πρώτη στιγμή άρχισαν τον αγώνα τους με τις χειρονακτικές τους εργασίες, με την βοήθεια των πιστών, των αρχών και με την χρηματοοικονομική βοήθεια των αναπτυξιακών νόμων, έτσι κατάφεραν να αναδείξουν και να προβάλουν την Ιερά Μονή και να πρωτοστατεί στην Ορθοδοξία, όμως όλο αυτό το έργο δεν άρεσε, Γιατί; Που είναι το λάθος; Που είναι το κακό; Μάλιστα χρησιμοποιήθηκε και η λέξη κομπογιαννιτισμός, γνωρίζουν τι σημαίνει η λέξη κομπογιαννιτισμός; Σημαίνει ίδιον όφελος, μήπως βρέθηκαν χρηματικές καταθέσεις η και ακίνητα σε ονόματα μοναχών; Φυσικά και όχι, οπότε ίδιο όφελος δεν υπήρχε, τι όμως έγινε ποία είναι η αλήθεια; Η Ιερά Μονή παρεχώρησε τεράστιες εκτάσεις σε ακτήμονες, βρίσκεται κοντά στον άρρωστο, στον πονεμένο, στον φυλακισμένο, στον γυμνό στον ξυπόλυτο, στον πεινασμένο, στο διψασμένο, στις Ιεραποστολές, κ.τ.λ, όμως όλες αυτές τις προσφορές κάποιοι φρόντισαν να παραμείνουν στην αφάνεια και να τις ονομάσουν κομπογιαννιτισμό, Γιατί;
Ιεράρχης, Ηγούμενος και εφημέριος αν αδιαφορήσει να διεκδικήσει τα ακίνητα που ανήκουν στην Μητρόπολη, στην Ιερά Μονή και στην εκκλησία τι προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες;
Ακόμη στην έρευνα αναφέρεται ότι η Ιερά Μονή είχε διασυνδέσεις με κληρικούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο όπου με κάποιες τακτικές συνεννόησης ξεγελούσαν νεαρά παιδιά και τα προσηλύτιζαν στον μοναχισμό, ποίοι είναι αυτοί που έδωσαν τις πληροφορίες αυτές; Γιατί δεν γνωστοποιούνται τα ονόματα των; Γιατί δεν ρωτήθηκαν οι ίδιοι οι μοναχοί που δεν είναι ούτε ένας ούτε και πέντε αλλά πάνω από εκατό.
Το δεύτερο σκέλος του δημοσιεύματος της έρευνας αφορά τον μοναχό μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό ο οποίος κοιμήθηκε την 1η Ιουλίου 2009, για την ασκητική του μορφή που αποτελεί παράδειγμα αναφέρθηκε ειδικά και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όμως στην έρευνα του δημοσιεύματος χαρακτηρίζεται ανήθικος για πράξεις και για γεγονότα που διαδραματίστηκαν αρκετά χρόνια πριν.
Το 1978 ο μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ επέστρεψε από το Άγιο Όρος στην ιδιαιτέρα του πατρίδα την Κύπρο, Ποίος τον κάλεσε και γιατί τον κάλεσε;
Ο σκοπός της επιστροφής στην ιδιαιτέρα του πατρίδα στην περιφέρεια της Ιεράς Μητροπόλεως Πάφου ήταν να επανδρώσει και να επαναλειτουργήσει την Ιερά Μονή του Σταυρού, σύμφωνα και πάντοτε με το δημοσίευμα κάποιοι πνευματικοί πατέρες του Αγίου Όρους δεν συναινούσαν στην χειροτονία Ηγουμένου με τον ισχυρισμό ότι όταν ήταν σε ηλικία 16 ετών διέπραξε ποινικό αδίκημα σε βάρος νεαρής, όμως παρά τις αντιρρήσεις τελικά χειροτονήθηκε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Σταυρού, ποίοι είναι αυτοί οι πατέρες που είχαν αντιρρήσεις; Γιατί δεν αναφέρονται τα ονόματα των; Εάν υποτεθεί ότι διαπράχθηκε το ποινικό αυτό αδίκημα πως το γνώριζαν οι πνευματικοί πατέρες; Μία εξήγηση υπάρχει, ότι είχε εξομολογηθεί και το ανέφερε, όμως είναι επιτρεπτό ο εξομολόγος να βγαίνει και να διαλαλεί αυτά που κάποιος μεταμελημένος έχει εξομολογηθεί; Φυσικά και όχι, Άγιοι και Όσιοι υπάρχουν κατά δεκάδες που διέπραξαν αμαρτωλές πράξεις, όμως εξομολογήθηκαν μεταμελήθηκαν και ο Άγιος Θεός αντί να τους αποπέμψει και να τους διαπομπεύσει, τους αγκάλιασε, τους Αγίασε και τους δόξασε, σύμφωνα με το δημοσίευμα δεν έπεισαν οι ισχυρισμοί των πνευματικών πατέρων και η χειροτονία προχώρησε κανονικά, γιατί τότε δεν έπεισαν οι αντιρρήσεις των πνευματικών πατέρων; Μία είναι η εξήγηση ποτέ δεν συνέβη κάτι τέτοιο, γιατί αν είχε διαπράξει τέτοιο σοβαρό ποινικό αδίκημα ολόκληρη η Κύπρος θα ξεσηκωνόταν, μάλιστα θα έπρεπε να είχε διωχθεί από τις αρμόδιες διωκτικές αρχές και να είχε ακολουθήσει καταδικαστική απόφαση, όμως τέτοια διαδικασία δίωξης δεν αναφέρεται στο δημοσίευμα της έρευνας, το ερώτημα είναι: Χωρίς καταδικαστική απόφαση αποδεικνύεται η ενοχή κάποιου; Φυσικά και όχι τότε τι είναι; Μήπως συκοφαντία; μήπως μίσος; μήπως κακία; μήπως υστεροβουλία; Οι κρίσεις και τα συμπεράσματα ανήκουν στους αναγνώστες.
Το 1981 σύμφωνα με το δημοσίευμα ο Γέροντας Ιωσήφ εγκαταλείπει την Κύπρο και επιστρέφει πίσω στο Άγιο Όρος με δύο μέλη της συνοδείας του, τον σημερινό Ηγούμενο της Ιεράς Μονής και τον σημερινό Μητροπολίτη Λεμεσού, κατά το δημοσίευμα η μία εκδοχή ήταν διαφωνία με τον οικείο επίσκοπο ο οποίος τον είχε χειροτονήσει Ηγούμενο και η δεύτερη ότι υπήρχαν φήμες για ηθικά παραπτώματα, εφ’ όσον υπήρχε τέτοια φήμη σε βάρος του μακαριστού Γέροντα Ιωσήφ ιδιαίτερα τα χρόνια εκείνα θα ξεσηκωνόταν ολόκληρη η Κύπρος, παράλληλα δεν θα έπρεπε αμέσως να διερευνηθεί η φήμη αυτή; Γιατί όμως δεν διερευνήθηκε; Μήπως οι φήμες ήταν συκοφαντίες; Μήπως συνέβαινε κάτι άλλο;
Αφού μεσολαβεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα δεκαετίας, ένα μέλος της συνοδείας του Γέροντα Ιωσήφ επέστρεψε στην Κύπρο, είναι ο σημερινός Μητροπολίτης Λεμεσού ο οποίος με την σειρά του συκοφαντήθηκε ακόμη και από μέσα στους κόλπους της εκκλησίας.
Ο σημερινός Μητροπολίτης Λεμεσού ήταν ένας από τους υποψήφιους για την εκλογή στο Αρχιεπισκοπικό αξίωμα, γι’ αυτό σύμφωνα με το δημοσίευμα άρχισε ένας πόλεμος μέσα στους κόλπους της εκκλησίας.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα με την αφορμή διεκδίκησης του Αρχιεπισκοπικού θρόνου μετά από δεκαεπτά χρόνια ήτοι την 29η Δεκεμβρίου 1998 έρχεται ξανά στο προσκήνιο σαν κατηγορούμενος στην Ιεράς Συνόδου της Κυπριακής εκκλησίας ο Γέροντας Ιωσήφ, κατήγορος ο μητροπολίτης που τον είχε χειροτονήσει Ηγούμενο, η Ιερά Σύνοδος με μία και μόνο μάρτυρα (ένας μάρτυρας ίσον κανένας), ηλικίας 29 ετών ο Γέροντας Ιωσήφ κηρύχθηκε ένοχος παραπτώματος ηθικής.
Επειδή ο Γέροντας Ιωσήφ ανήκε στην κοινότητα του Αγίου Όρους, η Ιερά Σύνοδος δήλωσε αναρμοδιότητα οπότε παρέπεμψε την απόφαση της στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για τα περαιτέρω, επομένως η διαδικασία σύγκληση και συνεδρίασης της Ιεράς Συνόδου ήταν άκυρη όπως και άκαιρη τότε γιατί προχώρησε;
Στην περίπτωση αυτή γεννιούνται πολλά ερωτήματα : Ο Γέροντας Ιωσήφ σύμφωνα με το δημοσίευμα έφυγε από την Κύπρο για το Άγιο Όρος το 1981 γιατί υπήρχε φήμη ότι διέπραξε παράπτωμα ηθικής, όμως κανείς δεν είχε ενδιαφερθεί να σταματήσει την φυγή του για να διερευνηθούν οι φήμες, από την άλλη υπήρχε μία δεύτερη φήμη ότι η φυγή του ήταν αποτέλεσμα διαφωνίας.
Γιατί σκεπάστηκε και δεν διερευνήθηκε τότε αυτή η φήμη; Γιατί επαναφέρθηκε αυτή η φήμη μετά από δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια; Η Ιερά Σύνοδος γιατί δεν προβληματίστηκε; Η Ιερά Σύνοδος σαν αναρμόδια εκκλησιαστική αρχή γιατί προχώρησε στην διερεύνηση και δεν παρέπεμψε την καταγγελία στο Οικουμενικό Πατριαρχείο; Ο μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ κλήθηκε με τις νόμιμες προβλεπόμενες εκκλησιαστικές διαδικασίες για να ήταν παρών ώστε να υπερασπίσει τον εαυτό του; Υπάρχει αυτό το εκκλησιαστικό κλητήριο θέσπισμα; Η μάρτυρας τότε σε ηλικία 12 ετών το ανέφερε στους γονείς της; Αν το ανέφερε γιατί δεν προχώρησαν σε καταγγελία στις διωκτικές αρχές; Αν όμως υπάρξει ισχυρισμός ότι δεν το ανέφερε πως έγινε γνωστή η καταγγελία αυτή; Είναι δυνατό ένα κοριτσάκι 12 ετών να είχε τέτοιο θάρρος να το αποκρύψει από τους γονείς της και να το αναφέρει σε τρίτο πρόσωπο; Στην Κύπρο δεν υπήρχε ο νόμος παραγραφής ποινικών αδικημάτων επομένως όταν άρχισε η διαδικασία έρευνας στην Ιερά Σύνοδο θα έπρεπε παράλληλα να αρχίσει και διαδικασία έρευνας από τις διωκτικές αρχές και να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά του Γέροντα Ιωσήφ, γιατί δεν έγινε; Τι θέση πήρε το Οικουμενικό Πατριαρχείο όταν έλαβε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου; Απέρριψε τις κατηγορίες άρα αθώος, Ποία ήταν η θέση της κοινότητας του Αγίου Όρους; Απέρριψαν τις κατηγορίες άρα αθώος, Συμπέρασμα; Συκοφαντική δυσφήμηση, Γιατί όμως σήμερα αυτή η σιωπή;
Τελικά όλα αυτά γιατί δεν έγιναν την στιγμή και την ώρα που έπρεπε; Αλλά πολύ μεταχρονολογημένα; Είναι ένα πολύ μεγάλο ερώτημα, μήπως σήμερα κατασκευάστηκαν; Μήπως υπήρχε και υπάρχει σκοπιμότητα; Μήπως συμφέρον; Μήπως να πληγεί κάποιος η κάποιοι; Η απάντηση, η κρίση, οι προβληματισμοί και τα συμπεράσματα ανήκουν στους αναγνώστες.
Για όλα αυτά τα γεγονότα κάποιοι Ιεράρχες, Ηγούμενοι, κληρικοί, και πλήθος πιστών σήμερα στάθηκαν στο πλευρό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, όμως στον αντίποδα αντίστοιχοι τους κατέκριναν, τους κατηγόρησαν, τους χαρακτήρισαν κατακτητές, ακόμη ορισμένοι ενήργησαν σαν δικαστική εξουσία και εξέδωσαν την ετυμηγορία των, άλλοι προτίμησαν να τηρήσουν στάση σιωπής και άρνησης.
Μήπως σήμερα δεν υπάρχουν ακίνητα που διεκδικεί η εκκλησία από το Ελληνικό Δημόσιο; Μήπως δεν υπάρχουν εκκλησιαστικές επιχειρήσεις; κ.τ.λ.
Σήμερα η Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι προτίθεται να αυξήσει το ΕΤΑΚ στις εκκλησιαστικές κτηματικές περιουσίες από 1/οο σε τρία 3/οο, αμέσως η Ιερά Σύνοδος δικαίως διαμαρτυρήθηκε με υπόμνημα, πού ήταν το αντίστοιχο υπόμνημα για το θέμα Βατοπαιδίου; Γιατί και η Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου είναι μέρος της εκκλησίας, πρόσφερε και συνεχίζει να προσφέρει, γιατί όμως κρύβεται η αλήθεια;
Από όλα τα πάρα πάνω απορρέουν τα πάρα κάτω διδάγματα που προέρχονται από τους Αγίους πατέρες της εκκλησίας.
Αγάπη είναι η λέξη με πολλές έννοιες, λίγες από αυτές είναι: κοντά στον παραστρατημένο, κοντά στον καταπεσμένο, κοντά σε αυτόν που συκοφαντείται, κοντά στους πεινασμένους, κοντά στους φυλακισμένους, κοντά σε αυτούς που καταδιώκονται κ.τ.λ.
Κάποιοι βλέπουν την φανερή αμαρτία του αδελφού τους όμως την κρυφή μετάνοια του δεν την βλέπουν.
Ο πιο κακός και αθλιότερος είναι εκείνος που κακολογεί ακόμη και τους πεθαμένους.
Κάποιος πριν αποφασίσει να μιλήσει πρέπει να ακούσει, όταν αποφασίσει να γράψει πρέπει να αναλογιστεί, πριν κατηγορήσει, συκοφαντήσει και κατακρίνει να περιμένει και πριν να αρχίσει να προσεύχεται και να συγχωρεί.
Η διαπίστωση είναι: Εφαρμόσθηκαν όλα αυτά τα διδάγματα; Υπήρξε αγάπη; Υπήρξε συγχώρεση; Υπήρξε συμπαράσταση; Ίσως όχι, Γιατί; Γιατί δεν τηρήθηκε το πας αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω, όμως ο λίθος υπήρξε ογκόλιθος, απουσίασε και απουσιάζει ο καλός Σαμαρείτης, αντίθετα υπήρξαν οι Λευίτες και οι Ιερείς που πέρασαν και έστρεψαν το κεφάλι αλλού προσπερνώντας τον πληγωμένο, ευτυχώς που πέρασε και ο καλός Σαμαρείτης ο οποίος με συμπόνια έκανε αυτά που έπρεπε, ποίος είναι ο καλός Σαμαρείτης; Είναι ο ίδιος ο Χριστός.
Ένας προβληματισμένος πιστός αναγνώστης του δημοσιεύματος που περιμένει απαντήσεις.