Θεολογία και Ζωή

NEUROMARKETING: Ο ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΩΝΙΟΜΑΝΙΑΣ

30 Ιανουαρίου 2009

NEUROMARKETING: Ο ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΩΝΙΟΜΑΝΙΑΣ

shoppingΩΝΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΨΩΝΙΑ (ΑΓΟΡΕΣ). ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΜΑΝΙΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΗ ΑΡΡΩΣΤΙΑ

Η ωνιομανία είναι όντως μία ψυχική διαταραχή, που χαρακτηρίζει τον εθισμό στις αγορές και ως εκ τούτου, την ενοχή για τη σπατάλη που γεννά την κατάθλιψη, που με τη σειρά της οδηγεί το άτομο σε .. νέες αγορές, προκειμένου να φύγει από το άγχος της. Πρόκειται, δηλαδή, για έναν φαύλο κύκλο σε συνεχή κίνηση.

Είναι μία διαταραχή με στόχο τις συνεχείς αγορές που προκαλεί τη δυσλειτουργία του ατόμου. Είναι μία ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, που οδηγεί σε έναν έντονο ερεθισμό παρόμοιο με αυτόν της κατάχρησης ουσιών ή αλκοόλ. Τακτικά, συνυπάρχει με άλλα ψυχικά προβλήματα, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, διαταραγμένη κριτική ικανότητα, έντονο άγχος, κατάθλιψη, επικοινωνιακά προβλήματα.

Το σύνολο των προβλημάτων οδηγεί τα άτομα με ωνιομανία σε μία υπερβολική ένταση επιθυμίας κατανάλωσης με ένα αφόρητο ψυχαναγκασμό για την εκτέλεση της επιθυμίας αυτής. Τα χρήματα που βρίσκονται και ξοδεύονται για την επιθυμία αυτή δεν προκαλούν καμία κριτική αναστολή στα άτομα που πάσχουν από την ασθένεια αυτή. Αρκεί το ότι τους δίνουν μία προσωρινή διέξοδο από το καταθλιπτικό τους άγχος.

Μετά επανέρχονται ξανά στην πρότερη κατάσταση με επιβεβαρυμένο με ενοχές θυμικό και χρειάζονται ξανά τον ίδιο φαύλο κύκλο για να ανακουφισθούν. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός από τους πλέον ισχυρούς μηχανισμούς εθισμού.

Τα άτομα αυτά χρήζουν θεραπευτικής υποστήριξης τόσο φαρμακευτικής, όσο και ψυχοθεραπευτικής.

http://neurotalk.blogspot.com/2009/01/neuromarketing_08.html