Δημοσιογράφοι μην πυροβολείτε άλλο την νοημοσύνη μας
12 Ιανουαρίου 2009
Καθυστερημένα ίσως ανακάλυψα στην καθημερινή της 7.9.08 άρθρο της «δημοσιογράφου» Μαριλής Μαργωμένου για το Βατοπαίδι, στο οποίο μεταξύ άλλων γράφει:…
(Το ένα άρθρο είναι ενυπόγραφο και τα άλλα αναζητούν συγγραφέα τα οποία μάλλον της ίδιας πρέπει να είναι )
Μετά το τέλος των αποσπασμάτων των άρθρων της κυρίας παρατίθενται απορίες.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_07/09/2008_283869
«………
1. Οσοι γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, λένε πως ο πρώτος «ευεργέτης» της Μονής επί Εφραίμ ήταν ο τότε διοικητής του Αγίου Ορους, Κωνσταντίνος Λούλης, ο οποίος κατά τα λοιπά διατηρούσε αλευροβιομηχανίες στον Βόλο, αλλά εκείνη την εποχή διευκόλυνε με ό,τι μέσο ήταν δυνατόν την έλευση του νέου ηγούμενου. Κι έτσι, όταν πλέον η μετακίνηση ολοκληρώθηκε, ως αντάλλαγμα για την προσφορά του αλευροβιομηχάνου, δημιουργήθηκε ειδικώς γι’ αυτόν ένας υπερπολυτελής ξενώνας στο νότιο πύργο της Μονής, ενώ παράλληλα οι μοναχοί τον ανακήρυξαν και επισήμως ευεργέτη, τοποθετώντας ένα κάδρο με τη φυσιογνωμία του στο Ηγουμενείο του Εφραίμ.
2. Φθάνοντας τελικώς στη Μονή, ο επισκέπτης καλείται να δηλώσει ακριβώς την κοσμική του ιδιότητα. Και στη συνέχεια, αναλόγως του πόσο «ενδιαφέρουσα» θεωρείται αυτή, κατατάσσεται μεταξύ των άλλων προσκυνητών. Πώς γίνεται αυτό; Οι μοναχοί παρατάσσονται σκυφτοί στους τοίχους του Μοναστηριού για την υποδοχή, και απ’ τον διάδρομο που αφήνουν ανάμεσά τους εισέρχονται στα ενδότερα της Μονής οι κοσμικοί. Η σειρά με την οποία θα μπουν, είναι ανάλογη της θέσης τους. Είθισται πρώτοι στην παράταξη να είναι οι πολιτικοί, ύστερα οι δημοσιογράφοι, μετά οι τραπεζικοί και οι επιχειρηματίες. Βεβαίως, αν τυχόν κάποιος εξ αυτών τυγχάνει Κύπριος άμεσα προωθείται στην αρχή της σειράς – διότι δεν είναι μόνον ο ίδιος ο Εφραίμ Κύπριος, αλλά και οι περισσότεροι ευεργέτες του Μοναστηριού.
3. Ακόμη πιο σπάνιο μείγμα ανθρώπου, είναι ο ηγούμενος Εφραίμ. Είναι ο άνθρωπος που πολλές νύχτες ξυπνά τους επισκέπτες της Μονής, χτυπώντας τις πόρτες των κελιών ή των ξενώνων τους. Οταν αγουροξυπνημένοι εκείνοι του ανοίγουν, τον βλέπουν εκστατικό να φωνάζει «το είδατε; το είδατε; ήταν η Παναγία εδώ!»
4. Αντίστοιχη δραστηριότητα, βεβαίως, έχουν οι μοναχοί και όταν τριγυρνούν στα πέριξ της Μονής. Οι κάτοικοι των γύρω περιοχών, που έως πρότινος καλλιεργούσαν τα διεκδικούμενα ή παραχωρηθέντα αγροτεμάχια της Μονής, λένε πως κάθε τόσο εμφανίζονταν μοναχοί με διπλά κινητά και τοπογραφικά σχέδια ανά χείρας οι οποίοι έβγαιναν από μερσεντές και μετρούσαν τα οικόπεδα!
5. Όσοι πέρασαν από το Βατοπέδι περί το 1999 όταν η «άνοιξη» της Σοφοκλέους συντάρασσε την Ελλάδα, μαρτυρούν πως ένα τμήμα του Μοναστηριού είχε μετατραπεί σε παράρτημα του χρηματιστηρίου με τεράστιες οθόνες όπου έπαιζαν οι μετοχές και άπειρα τηλέφωνα που χτυπούσαν ακαταπαύστως»
ΑΠΟΡΙΕΣ ΑΦΕΛΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΤΗΣ καθημερινής
1. Ποιοι γνωρίζουν περί του υπερπολυτελούς ξενώνα του Λούλη στο Βατοπαίδι; Ή ήταν αυτόπτης μάρτυρας η Μαριλή;
2. Επειδή συχνά είμαι επισκέπτης του Αγίου Όρους, ουδέποτε υπάρχει υποδοχή και κατάταξη των λαϊκών σε σειρά. Μάλλον η Μαριλή στον ύπνο της θα τους είδε.
3. Οι αγουροξυπνημένοι προσκυνητές ξυπνάνε από το σήμαντρο και όχι από τον Εφραίμ. Τον Εφραίμ τον συναντούν στην Εκκλησία κάθε μέρα στις 3 π.μ.
Και προφανώς οι προσκυνητές δεν είναι τόσο ηλίθιοι όσο πιθανώς να φαντάζεται το κοινό της «καθημερινής» η Μαριλή, ώστε να μπορεί ο Εφραίμ να τους λέει : «το είδατε; το είδατε; ήταν η Παναγία εδώ!»
4. Στα πέριξ της Μονής δεν υπάρχουν κάτοικοι που καλλιεργούν τα αγροτεμάχια της Μονής. Απλά αν φρόντιζε να ανοίξει ένα χάρτη η Μαριλή θα διαπίστωνε ότι το Βατοπαίδι όπως και όλες οι Μονές είναι στα ενδότερα της Χερσονήσου του Αγίου Όρους και δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν κτήματα «πέριξ της Μονής»
5. Μπορεί άραγε να μας βρει έστω και έναν από «όσους πέρασαν από το Βατοπαίδι το 1999» που να βεβαιώνει για τις χρηματιστηριακές οθόνες (ακόμη και σε όνειρο να τον είδε δεκτή η μαρτυρία του)
Εν τέλει ή πολλά όνειρα βλέπει η Μαριλή ή τόσο υποτιμούν την νοημοσύνη των αναγνωστών τους εκεί στην «καθημερινή»;
Η βιομηχανία του ψέματος μπορεί να οργανωθεί καλύτερα γι’ αυτούς ίσως με περισσότερη αληθοφάνεια !
Επειδή πολλοί ρωτούν γιατί η μονή δεν απαντά τους απαντώ εγώ ότι :
Επίσημα η Μονή σωστά κάνει και δεν μπαίνει στον κόπο να απαντά σε αθλίους. Έχει πολύ σοβαρότερα και σημαντικότερα πράγματα να ασχοληθεί
Να θυμίσω ότι και τον Άγιο Νεκτάριο τον κατηγορούσαν για πολύ περισσότερα από το Βατοπαίδι και ουδέποτε ασχολήθηκε μαζί τους.
Πηγή: http://isites1.blogspot.com/2009/01/blog-post_7490.html